کد خبر: ۵۲۲۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

امارات به دنبال آمریکا، ۹ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

خبرگزاری رسمی امارات «وام» پنجشنبه شب گزارش کرد، به دنبال تحریم ۶ شخص و سه نهاد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا، امارات نیز این افراد و نهاد‌ها را در فهرست سیاه قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وام همچنین مدعی شد: «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا، همکاری امارات با واشنگتن در این خصوص را ستوده است.

خبرگزاری رسمی امارات همچنین مدعی شد: ابوظبی این اشخاص و نهاد‌ها را که اخیرا مشمول تحریم‌های آمریکا شده اند، به دلیل آن که واسطه خرید کالا و انتقال میلیون‌ها دلار ارز برای سپاه قدس ایران بوده اند، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی از تحریم ۶ شخص و سه نهاد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش در نتیجه این تحریم‌ها، تمامی دارایی این اشخاص و نهاد‌ها در آمریکا مسدود می‌شود و اتباع این کشور از معامله با آن‌ها منع شده اند.

این حرکت امارات پس از آن صورت می‌گیرد که دولت این کشور پس از خروج آمریکا از برجام در روز سه شنبه، از واشنگتن حمایت کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و خارجی رو به رو شد و تحلیلگران آن را نشانه حرکت واشنگتن به سوی انزوا و شکاف هر چه بیشتر میان کاخ سفید و متحدانش به ویژه شرکای اروپایی آن دانستند.

به گزارش ایرنا، ایران اعلام کرد که اگر اروپا موفق به ارائه تضمین‌های لازم برای تداوم اجرای موثر برجام نشود، تهران از این توافق خارج شده و غنی‌سازی صنعتی را از سر خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین