کد خبر: ۵۲۲۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
لودریان گفته است که توافق هسته‎ای از بین نرفته و همچنان پابرجاست

انتقاد شدید وزیر خارجه فرانسه از ترامپ: آنچه بیم آن می‌رفت، در حال وقوع است/شرایط خاورمیانه بی‌ثبات بود؛ با خروج آمریکا از برجام بی‌ثبات‌تر شد/تداخل مساله ایران و سوریه تنش‌ها را افزایش داد

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه تصریح کرد که با خروج آمریکا از برجام و تداخل مساله هسته ای ایران و سوریه، خاورمیانه در بدترین شرایط قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه تصریح کرد که با خروج آمریکا از برجام و تداخل مساله هسته ای ایران و سوریه، خاورمیانه در بدترین شرایط قرار گرفته است.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از ایرنا، لودریان در گفت و گو با تلویزیون «بی اف ام» فرانسه تصریح کرد: شرایط خاورمیانه با جنگ و درگیری سوریه بسیار بی ثبات بود، و خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران بی ثباتی در این منطقه را تشدید کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در بخش دیگری از سخنانش گفت: آنچه که بیم آن می رفت، در حال وقوع است و تداخل مساله ایران و سوریه منجر به تشدید تنش ها در خاورمیانه شده است.

لودریان پیشتر و در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفته بود، این توافق از بین نرفته و همچنان پابرجاست.

وزیر امورخارجه فرانسه گفته بود که پاریس، درک کرده است که موارد دیگری برای گفت و گو با تهران وجود دارد و کشورش آمادگی دارد برای دستیابی به یک توافق وسیع تر گفتگو کند.

این در حالی است که «حسن روحانی» رئیس جمهوری روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی اش با بیان اینکه اروپا فرصت محدودی برای حفظ برجام و اعلام موضع قاطع نسبت به تعهدات خود دارد، گفت: منافع ایران در برجام باید به طور صریح مشخص و تضمین شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه به وقت محلی، با تکرار اتهام های واهی خود و توهین به ایران اعلام کرد که واشنگتن از برجام خارج می شود، اقدامی که با مخالفت گسترده جهان از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا گرفته تا چین و روسیه و حتی رجال سیاسی معقول داخل آمریکا روبرو شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین