کد خبر: ۵۲۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵
مقاوم سازی و بهره برداری از بیمارستان سرپل ذهاب تا شهریور

وزیر بهداشت: خروج آمریکا از "برجام" به نفع ماست

وزیر بهداشت با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: این خروج به نفع ماست.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن هاشمی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: دولت و تیم دیپلماسی تلاش‌های بسیاری برای به ثمر نشاندن برجام داشتند؛ اما سرانجام آمریکا از برجام خارج شد.

وی افزود: این بهترین اقدام آمریکا در این شرایط جنگ روانی بود که راه انداخته بود که می‌رود یا می‌ماند. این دندان لقی بود که باید کنده و دور انداخته می‌شد و این خروج به نفع ماست.

هاشمی با بیان اینکه جوانان ما تجربه ای نسبت به دوران انقلاب ندارند، گفت: در این شرایط خیلی مهم است که افکار عمومی و به ویژه جوانان و نوجوانان را اقناع کنیم آنچه تبلیغات مسموم بین المللی علیه ما و انقلاب اسلامی به راه انداخته‌اند، درست نیست.

وی افزود: جوانان و نوجوانان ما تجربه‌ای از رفتار استعمارگرایانه آمریکا و متعهدانش و مصائب دوران دفاع مقدس و بدعهدی های آمریکا ندارند و این وظیفه ماست که مردم را اقناع کنیم و نشان دهیم که آمریکاست که بدعهد است، اوست که دنبال زیاده خواهی است و به تبع او سایر قدرت ها نیز این رفتار را دارند.

هاشمی تاکید کرد: چهار سال پیش چه چهره‌ای از ایران ساخته بودند، اما چند شب پیش با پشت کردن آمریکا به برجام چه بازخوردی در میان خود مردم آمریکا و اروپا نسبت به این مسئله به وجود آمد؟

یک صدا باید از ایران بلند شود؛ آن‌هم دستور "رهبری" است

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این شرایط باید یک صدا، از ایران بلند شود و آن هم دستور مقام معظم رهبری است و به یاری خدا این مرحله را هم پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: در قبال این مسائل و شرایط موجود سه راه بیشتر نداریم، یا تسلیم محض شویم یا بجنگیم و یا رفتار بازدارنده داشته باشیم که سیاست جمهوری اسلامی بر بازدارندگی است، اما برای عزت کشورمان هیچ وقت ذلت را نمی‌پذیریم.

هاشمی با بیان اینکه رفتار جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی بر محور عقلانیت است و کاملا علمی است، گفت: هر حوزه‌ای تخصص خود را می‌طلبد، از جمله حوزه سیاست خارجی و برخی فکر می‌کنند می‌شود در هر حوزه‌ای اظهار نظر کرد.

وی افزود: افرادی که امروز در سطح بین‌المللی برند هستند اداره دستگاه دیپلماسی را برعهده دارند.

هاشمی با تاکید بر اینکه ظرف چند هفته آینده تکلیف برای افکار عمومی روشن می‌شود گفت: ضرورت دارد که افکار عمومی قانع شوند.

وی تاکید کرد: تنها موشک و اسلحه بازدارنده نیست و اصل بازدارندگی اقناع مردم است، اینکه مردم اقناع شوند و بدانند کدام طرف بدعهد است. رییس جمهوری نیز در قبال این حرکت بی‌ادبانه رییس جمهور آمریکا و فحاشی های او بسیار مودبانه و دیپلماتیک برخورد کردند.

موضوع بازار "ارز" پیچیده تر از آن است که یک سوء مدیریت تعبیر شود

وزیر بهداشت در ادامه به موضوع بازار ارز اشاره کرد و افزود: تردیدی ندارم که دولت در این زمینه موفق می‌شود.

وی تاکید کرد: موضوع بازار ارز در ماه‌های اخیر پیچیده تر از آن است که بتوان آن را سوء مدیریت یا ناتوانی مدیریت بازار ارز دانست و قطعا مسائل بین‌المللی و سیاسی دخیلی هستند و سودجویی هایی هم این میان اتفاق افتاده است که دولت و بانک مرکزی در حال برخورد با موسسات مالی غیرمجاز هستند.

وزیر بهداشت در ادامه بر تحقق وعده‌های رییس جمهور تاکید کرد و افزود: بخشی از این وعده‌ها مربوط به بازسازی مناطق زلزله زده و برخی مربوط به پروژه‌های ملی است.

وی برقراری راه آهن مشهد-کربلا را یکی از آرزوهای رییس جمهور عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا پایان عمر این دولت، اعتبار لازم برای انجام این پروژه تامین شود.

زلزله زدگان باید قبل از فصل سرما در خانه‌هایشان ساکن شوند

مقاوم سازی و بهره برداری از بیمارستان سرپل ذهاب شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت همانطور که قول داده بود تا پایان کنار زلزله زدگان خواهد بود، گفت: بازسازی و مقاوم سازی خانه‌های بهداشت این مناطق به همراه مقاوم سازی و بهره برداری از بیمارستان سرپل ذهاب شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد.

وزیر بهداشت همچنین از شروع ساخت بیمارستان روانسر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

قاضی زاده هاشمی به بیمارستان نوساز اسلام آبادغرب که در زلزله آبان ماه سال گذشته دچار آسیب شد اشاره کرد و افزود: مهندسین این پروژه کارنامه سیاهی از خود به جا گذاشتند و این برای ما تجربه شده و تقاضا داریم  از این پس سرخود عمل نکرده و طبق نقشه های مقام سازی کار پیش رود.

وی با اشاره به حضور خیرین در پروژه ساخت بیمارستان‌های مناطق زلزله زده از مسئولین استان خواست که هیچ مزاحمتی در کار این خیرین ایجاد نشود.

هاشمی با تاکید بر لزوم تحقق وعده های رییس جمهور در مناطق زلزله زده، گفت: مردم زلزله زده باید قبل از اینکه هوا سرد شود و سالگرد زلزله برسد در خانه های خود ساکن شوند.

نگران اپیدمی "سالک" در مناطق زلزله زده هستیم

وی همچنین با ابراز نگرانی درباره احتمال اپیدمی سالک در مناطق زلزله زده، گفت: مسئولین مربوطه باید هرچه سریعتر در خصوص جمع آوری نخاله‌ها اقدام کرده و اقدامات لازم پیشگیرانه را انجام دهند.

هاشمی با اشاره به دو مورد ابتلای سالک در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: شایعترین بیماری منطقه بروز سالک همین منطقه است و همه باید هوشیار باشند و اقدامات مراقبتی را انجام دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به عملکرد مناسب دانشگاه علوم پزشکی گفت: قطب پزشکی غرب کشور برای ما کرمانشاه است و مسئولین استان باید در جهت ارتقای فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
فرمایش ایشان تا جایی صحیح خواهد بود که برجام حفظ شود...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین