کد خبر: ۵۲۲۹۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
رهبری مهلت دادند، اگر در این مهلت چند هفته‌ای بدعهدی کردند ملت در برجام نمی‌ماند

واکنش سیداحمد خاتمی به خروج ترامپ از برجام: دشمنان همه سر و ته یک کرباس هستند/عبرت بگیرید/قرار بود سرمایه‌گذاری کنند، بدعهدی کردند/ قرارداد هواپیمایی ما را لغو کردند/ راه حل، ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست/آقای ترامپ شما غلط می کنید/اسرائیل اگر دیوانگی کند «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان می‌کنیم

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا از اول دنبال براندازی بود. می خواهند مردم را ناامید کنند، به یاری خداوند آینده این کشور روشن روشن است.
آفتاب‌‌نیوز :
امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه مردم ایران پکپارچه و باشکوه‌تر می‌گویند «مرگ بر آمریکا»، گفت: اتحادیه اروپا در بدعهدی چیزی کمتر از واکنش سیداحمد خاتمی به خروج ترامپ از برجام: دشمنان همه سر و ته یک کرباس هستند/عبرت بگیرید/قرار بود سرمایه‌گذاری کنند، بدعهدی کردند/ قرارداد هواپیمایی ما را لغو کردند/ راه حل، ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست/آقای ترامپ شما غلط می کنیدآمریکا ندارد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از فارس حجّت‌الاسلام سیّد احمد خاتمی امام‌جمعه موقّت تهران، امروز(21 اردیبهشت) در خطبه‌های نمازجمعه تهران، در ادامه مباحث خطبه‌های گذشته خود در مورد سبک زندگی قرآنی با محوریت آیه‌های «یا ایها الذین آمنو» قرآن، به آیه 105 سوره مائده اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن می‌فرماید برای اینکه سرمایه‌های انسان تباه نشود باید تقوا را در پیش بگیریم.

خاتمی در پیش بودن ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و این ماه را سکویی برای جهش انسان به سمت خداوند دانست.

وی به درجات مختلف روزه‌داری اشاره کرد و اظهار داشت: روزه‌ دل، یعنی اینکه انسان جز خدای متعال به چیز دیگری فکر نکند و مولا علی(ع) می‌فرماید روزه دل، مهم‌تر از روزه شکم است.

امام‌جمعه موقّت تهران در بیان توصیه‌های خود در ارتباط با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در عرصه رسانه‌ها و فضای مجازی سعی کنیم  حریم ماه مبارک رمضان را نگه داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از دعواها، نورانیت ماه مبارک رمضان را از بین می‌برد تصریح کرد: صاحبان رسانه‌ها خدا را در نظر بگیرند و فضا را فضای درگیر و دعوای بی‌سند نکنند.

خاتمی ادامه داد: از صداوسیما انتظار می‌رود علاه بر تقویت برنامه‌های مذهبی و بالا بردن کیفیت برنامه‌ها، در سریال‌های رمضانی به عنصر معنویت توجه کنند. خروجی سریال‌ها طوری باشد که بینندگان در دل خود متوجه خدا شوند.

وی با بیان اینکه سفره‌های افطاری باید در خدمت محرمان باشد تصریح کرد: گسترش سفره‌های ساده افطاری کار مطلوبی است.

خاتمی، عمران مساجد در ماه مبارک رمضان در دو بُعد ظاهری و باطن را موضوعی بسیار مهم دانست.

خطیب جمعه تهران اظهار داشت: در این ماه از عالمان دینی دعوت شود و آنان نیز به مسائل مورد نیاز بپردازند. به‌خصوص پاسخ به شبهات که ذهن جوانان را در عرصه‌های مختلف پر کرده است. در این ماه با جلسات پرسش و پاسخ شبهه‌زدایی دینی را انجام دهند.

خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به خروج آمریکا از برجام، به بیان عبرت‌هایی در مورد آن پرداخت و اظهار داشت: عبرت اوّل این است که دشمنان دین به طور مطلق قابل اطمینان نیستند و نباید به آنها اعتماد کرد. کسی که دین و مبنا ندارد، پای ارش‌ها نمی‌ایستد. قرآن می‌فرماید دشمن اخلاق و پیمان را رعایت نمی‌کنند. این عبرت نشان داد که بیگانگان غیر قابل اعتماد هستند و برای آینده باید حواسمان جمع باشد

وی ادامه داد: عبرت دوم این است که توجه کنیم دشمنان دین، سر و تهِ یک کرباس هستند؛ «الکفر مله واحده». اینکه آمریکا نه؛ اتحادیه اروپا آری، این با عبرت نمی‌سازد. باید عبرت بگیریم. اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ از آمریکا کم ندارد. قرار بود در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

خاتمی با بیان اینکه ما در برجام یک کلمه از اقتدار موشکی نگفته بودیم تصریح کرد: اروپایی‌ها فضولی می‌کنند و بحث موشکی را مطرح می‌کنند

خاتمی با بیان اینکه اروپایی‌ها قرارداد هواپیمایی ما را لغو کردند خاطرنشان کرد: مقام معظّم رهبری یک مهلت چندهفته‌ای داده‌اند. اگر آن‌ها در این مدّت جبران کردند که هیچ؛ در غیر این‌صورت، ملّت ایران در برجام نخواهد ماند.

امام جمعه موقّت تهران ادامه داد: عبرت سوم این است که مذاکرات دوساله نشان داد که ارتباط با بیگانگان نه تنها گره باز نمی‌کند بلکه بر گره‌ها می‌افزاید. قرآن در سوره آل عمران می‌فرماید این‌ها می‌خواهند شما همیشه گرفتار باشید و  در گرفتاری‌ها دست و پا بزنید.

خاتمی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گفتند با ارتباط با بیگانگان مشکل کشور حل می‌شود خاطرنشان کرد: در روز اوّل پس از برجام، برخی از روزنامه‌ها چه گل و بلبلی گفتند و چه منجی‌ای معرفی کردند؛ اینکه کشور نجات پیدا کرده است. امّا بعد دیدیم که تحریم روی تحریم. بنابراین گره‌گشایی در ارتباط با بیگانگان نیست.

وی، عبرت چهارم ماجرای برجام را این دانست که راه حل مشکلات، ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست و در همین زمینه تصریح کرد: راه حل مشکلات، ارتباط با خود خدا و بندگان خداست.

خاتمی تصریح کرد: به فضل الهی، مردم با این رهبر دوراندیشی که دارند همه گرنه‌ها را پشت سر خواهند گذاشت.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر آزمون پیش روی مسئولین مبنی بر حفظ اقتدار و عزّت کشور، اظهار داشت: این موضوع، هم مربوط به عرصه عملی است و هم عرصه رسانه‌ای، که نباید دست کم گرفته شود.

خاتمی ادامه داد: ترامپ در سخنان خود حداقل ده دروغ علیه ملّت ما گفت. اهانت‌ها کرد تهمت‌ها زد. آنچه که جواب این اراجیف است این که بزرگ این ملّت گفت که آمریکا غلط می‌کند و آقای ترامپ شما غلط می‌کنید.

خطیب جمعه تهران، در مورد پاسخ رهبر انقلاب به ترامپ گفت: پاسخ رهبر معظّم انقلاب طوری بود که گویا امام زنده شده است و می‌فرماید آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این دو رهبر، درس گرفته‌ی مکتب حسین هستند که فرمود «هیهات من‌الذله».

خاتمی خاطرنشان کرد: آمریکا از آغاز در پی براندازی این نظام بوده و هشت سال جمع و هشت ماه فتنه سال 88 را راه انداخت. درعرصه اقتصادی نیز رئیس جمهور سابق گفت که در طول این صدسال سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ایران روا داشتیم. در عرصه روانی همینطور.

وی با بیان اینکه می‌خواهند مردم را ناامید کنند و ناامیدی را در جامعه پمپاژ می‌کنند، تصریح کرد: به یاری خدا، این کشور از گذشته روشن تر است. از این گردنه‌ها عبور می‌کنیم و بحران‌ها را تبدیل به فرصت خواهیم کرد و دایره مقاومت را در جهان خواهیم گشود.

خاتمی ادامه داد: دشمنان ایران، ایران ضعیف می‌خواهند. ایرانی که زمان شاه بود و برخی از کشورهای ضعیف و ذلیل منطقه چنین چیزی را می‌خواهند و آنطور هم که از حرف‌ها ترامپ پیدا بود، او بیشتر از اینکه از انرژی هسته‌ای ناراحت باشد از اقتدار ایران ناراحت است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه راه علاج این است که بر اقتدار نظامی کشور بیافزاییم تصریح کرد: کاری به بمب اتمی نداریم، اما در عرصه‌های دیگر، سیاست ما سیاست بازدارندگی است. در این عرصه نظام مقدّس جمهوری اسلامی روز به روز بر اقتدار موشکی خود خواهد افزود تا رژیم غاصب اسرائیل خوابش نبرد و این کابوس را پیوسته مجسم ببیند که اگر دیوانگی کند «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ماجرای برجام، بصیرت مردم ما را بار دیگر بالا برد، به اظهارات رهبر انقلاب مبنی بر عدم خوشبینی به مذاکرات اشاره کرد و اظهار داشت: مذاکره این فایده را داشت که خوش‌بین‌ترین مردم نسبت به آمریکا هم به بدعهدی آمریکا پی برد و کسانی که ورود در سیاست هم نداشتد اکنون هم‌صدا با مرم می‌گویند مرگ بر آمریکا.

خاتمی خطاب به ترامپ گفت: آقای ترامپ! بشنو! چند روز پیش گفتی شعار مرگ بر آمریکا در ایران کمرنگ شده است. اینجا تهران؛ قلب جمهوری اسلامی ایران است و این جمعیت، با شکوه‌تر از گذشته می‌گویند مرگ بر آمریکا.

وی، اردوگاه حامیان ترامپ در منطقه را رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین، امارات و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس عنوان کرد و خطاب به آن‌ها اظهار داشت: شما ننگی را برای خودتان ثبت کردید که با رژیم صهیونیستی همراه شدید، و این ننگ زدودنی نیست.

خاتمی ادامه داد: به شما هشدار می‌دهم که اگر حادثه‌ای در منطقه پیش آمد، شما پیش‌مرگ آمریکا خواهید شد و آمریکا آنچنان که ثروت شما را به غارت برد، جان شما را هم به غارت خواهد برد.

امام‌جمعه موقّت تهران، حفظ انسجام داخلی و جدایی از اختلافات را در شرایط فعلی، یک فریضه واجب دانست و تصریح کرد: منتها باید وحدت و اختلاف را درست معنا کنیم؛ وحدت زیر پرچم ولایت. منافع شخصی و حزبی باید کنار برود.

وی تصریح کرد: این را هم باید توجه داشت که اگر به فرامین رهبری گوش دهیم، برنده‌ایم و اگر گوش ندهیم، آسیب می‌بینیم. ایشان نهایت تلاش خود را کردند و راهنمایی‌های بایسته‌ای کردند و مذاکره‌کنندگان دلسوز هم نهایت تلاش را کردند و با حسن نیت جلو رفتند، ولی رهبری گفتند تعهد کتبی بگیرید که آن‌ها نگرفتند و این آسیب پیش آمد. امیدواریم درآینده بیشتر به این رهنمودها توجه داشته باشیم.

خاتمی، پیروزی حزب‌الله و جریان مقاومت در لبنان را پیروزی بزرگ مقاومت دانست و تصریح کرد: این پیروزی، ماتم و عزای رژیم جلّاد عربستان قارون منطقه بود که پول‌ها خرج کرد که این حادثه اتفاق نیفتد و بحمدالله رخ داد و جایگاه مردمی مقاومت تثبیت شد. این پروزی را به مردم لبنان و رهبر مجاهد حزب الله سید حسن نصرالله و رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس لبنان تبریک می‌گویم.

وی، پاسخ سوریه به عملایت ایذایی رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کشوری که هفت سال درگیر جنگ است اما شجاعانه جلوی حرکات ایذایی رژیم صهیونیستی را با موشک می‌گیرد و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تبدیل به شهر ارواح می‌کند. دست شما درد نکند؛ خدا قوت و خدا شما را به پیروزی‌های نهایی برساند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
5
...شما بودید که می گفتی هواپیما می خواهیم چکار
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
1
1
آقا جان تو رو خدا حرف های این بنده خدا را تیتر اخبارتون نکنید مگه مجبورید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
3
درود بر حسن روحانی و آقای ظریف .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
3
تا دیروز هواپیما بد بود
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
1
خیلی دلم میخواهد این بیت را یک نفر باصدای رسا بخواند : دشمن دانا بلندت میکند - بر زمینت میزند نادان دوست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین