کد خبر: ۵۲۲۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
خروج ترامپ از برجام تاثیر زیادی بر قیمت بنزین خواهد گذاشت، آن هم در فصل تابستان

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر بازارهای نفتی جهان/ سی‌ان‌بی‌سی: شاید کاخ سفید از تحریم فوری نفت ایران خودداری کند/افزایش قیمت بنزین در انگلیس

خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی اشاره می کند که احتمالا تحریم‌های آمریکا علیه تهران باز می‌گردند که به نوبه خود بر صادرات نفت ایران تاثیر خواهند گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- قیمت نفت پس از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرد از برجام خارج می‌شود، بیش از دو درصد صعود کرد و به بالاترین حد در سه سال و نیم گذشته رسید.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ قیمت معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۶۱ دلار یا ۲.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۶۷ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود.

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر بازارهای نفتی جهان/ سی‌ان‌بی‌سی: شاید کاخ سفید از تحریم فوری نفت ایران خودداری کند

بهای معاملات آتی نفت برنت در یک مقطع تا سطح ۷۶.۷۵ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود. برنت با ۱.۸۸ دلار یا ۲.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، ۷۶.۷۳ دلار معامله شد.

در چین که بزرگترین خریدار نفت ایران است، بهای معاملات آتی نفت شانگهای به حدود ۷۰.۶۷ دلار درهر بشکه رسید که بالاترین حد قیمت به دلار از زمان راه اندازی شدن این معاملات در اواخر مه بود.

خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی اشاره می کند که احتمالا تحریم‌های آمریکا علیه تهران باز می‌گردند که به نوبه خود بر صادرات نفت ایران تاثیر خواهند گذاشت.

ایران در سال ۲۰۱۶ پس از برچیده شدن تحریم های بین‌المللی تحت توافق هسته‌ای، به عنوان یک صادرکننده بزرگ نفت به بازارهای جهانی بازگشت.

هنوز مشخص نیست بازارهای نفت جهان از این تصمیم چه تاثیری خواهند پذیرفت. آمریکا نفت ایران را خریداری نمی‌کند در حالی که سایر کشورهای حاضر در توافق هسته‌ای شامل روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان با پایان دادن به برجام مخالف هستند و ممکن است به خرید نفت ایران ادامه دهند.

آسیا که بزرگترین واردکننده نفت از ایران است، احتمالا همانند دوره قبلی تحریمها، به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد.

این خبرگزاری در ادامه به جایگرین های احتمالی برای نفت ایران در بازارهای نفتی جهانی پرداخته و می نویسد: «براوردهای تحلیلگران نشان دهنده احتمال کاهش تولید نفت ایران در نتیجه هرگونه اعمال تحریم تازه‌ای از ۲۰۰ هزار تا  میلیون بشکه در روز است چرا که تاثیر تحریم ها در سال ۲۰۱۹ میلادی به شدیدترین شکل ممکن آشکار خواهد شد. چندین شرکت پالایشگاهی در اسیا روز چهارشنبه اعلام کردند که به دنبال جایگزینی به جای نفت ایران است. تحلیلگران می گویند احتمال افزایش قیمت نفت برنت دستکم به میزان ۱۰ دلار وجود دارد و ممکن است به ۹۰ دلار برسد.

این خبرگزاری اشاره می کند که عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد که برای جلوگیری از کاهش عرضه نفت در بازار با سایر تولیدکنندگان کار خواهد کرد تا کمبودهای منابع نفت در بازار را جبران و تامین کند. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۷ میلادی به این سو و برای مهار قیمت ها تولید نفت خود را محدود ساخته است.

 شبکه خبری «سی ان بی سی» امریکا با انتشار گزارشی با اشاره به اعلام خروج امریکا از برجام از سوی ترامپ و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران می‌نویسد: «تحلیلگران می گویند قیمت بنزین در امریکا ممکن است عامل مهمی باشد تا کاخ سفید را از اعمال تحریم های فوری علیه ایران بازدارد به خصوص آن که انتخابات میان‌دوره‌ای امریکا برای انتخاب نمایندگان کنگره نیز در راه و ممکن است افزایش سریع قیمت‌ها بر آرای جمهوریخواهان تاثیر منفی بگذارد. افزایش قیمت بنزین در تابستان پس از خروج امریکا از برجام می‌توان به ۴ دلار و یا بیشتر به ازای هر گالن برسد».

این شبکه خبری می نویسد: «شرایط کنونی برای بنزین مناسب نیست چرا که در فصل تابستان و افزایش رانندگی احتمال افزایش قیمت وجود دارد. ممکن است این موضوع سبب شود تا کاخ سفید از تحریم فوری نفت ایران خودداری کند».

خروج آمریکا از برجام قیمت بنزین در انگلیس را بالا برد  

هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین در انگلیس ۲ پنی افزایش یافته است. از زمان اقدام دولت ترامپ در کناره‌گیری از توافق هسته‌ای با ایران قیمت نفت از ۷۵ دلار به ۷۷ دلار در هر بشکه رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
جالبه دلواپسا حتی میگن با اروپا هم مذاکره نکنیم و از بازگشت تحریم ها خوشحالن و هیچ راهکاری ندارن بعد میگن ما از مردم و دلسوز مردمیم.واقعا عجیبی هستن.نهایت کارشون شعار دادنه..الگوشون کره شمالی بود.کاش حداقل کمی از الگوشون یاد بگیرن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین