کد خبر: ۵۲۳۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴

رزمایش هوایی چین در اطراف تایوان

بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های نیروی هوایی چین امروز (جمعه) در اطراف تایوان مانور نظامی برگزار کردند. این تازه‌ترین دور مانورهای نظامی چین در اطراف جزیره خودمختار تایوان است.
آفتاب‌‌نیوز :
 چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند که در صورت لزوم آن را با زور پس خواهد گرفت. خصومت‌های میان چین و این منطقه از زمان پیرزوی تسای اینگ ون، رییس جمهوری تایوان در انتخابات به عنوان نامزد حزب جدایی‌طلب "پیشروی دموکراتیک" افزایش یافته است.

چین طی سال گذشته مانورهای نظامی خود را در اطراف این جزیره خود مختار که با پیام دفع هرگونه اقدام در جهت اعلام استقلال صورت گرفته، افزایش داده است. این در حالی است که تسای به حفظ صلح و وضعیت کنونی متعهد شده است.

نیروی هوایی ارتش چین در بیانیه‌ای اظهار کرد، بمب‌افکن‌های H-6K و هواپیماهای نظارتی در جهت‌های مخالف در اطراف تایوان به پرواز درآمدند و "ارتقای جدید را در توانایی‌های جنگی به نمایش گذاشتند".

بر اساس بیانیه ارتش چین، این نخستین بار ایت که جنگنده‌های سوخو 35 با بمب‌افکن‌ها در تنگه "باشی" که جداکننده تایوان و فیلیپین است، به پرواز درآمده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،چین در میانه طرح مدرن‌سازی نیروهای مسلح‌ و توسعه جنگ‌افزارهای رادارگریز، ناوهای هواپیمابر و موشک‌های پیشرفته برای دستیابی به ارتشی در سطح جهانی تا میانه قرن حاضر قرار دارد.

کارشناسان نظامی بر این باورند که تعادل قدرت میان تایوان و چین هم‌اکنون به طور قاطع به نفع چین است، مگر آن که نیروهای آمریکا به سرعت به کمک تایوان بیایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین