کد خبر: ۵۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

چالش بزرگ کی‌روش برای انتخاب شماره یک تیم ملی/ سورپرایز دیگری در راه است؟

عملکرد دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال ایران در تیم‌های باشگاهی باعث شده تا معادلات انتخاب سه دروازه‌بان اعزامی به روسیه به هم بریزد.
آفتاب‌‌نیوز :
تیمی در تورنمنت‌های بزرگ موفق می‌شود که دروازه‌بان خوبی داشته باشد. این جمله کلیشه‌ای را تمام دوستداران فوتبال شنیده‌اند و می‌دانند برای موفقیت در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان، نیاز به یک دروازه‌بان ششدانگ است.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با اسپانیا، پرتغال و مراکش رو‌به‌رو است و برای مبارزه در این گروه سخت بیش از هر چیز دیگری به یک گلر قابل اعتماد احتیاج دارد.

از نخستین دیدار رقابت‌های انتخابی جام جهانی، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی بود و به غیر از بازی آخر مقابل سوریه، در سایر بازی‌ها کلین شیت کرد (یک بازی سوشا مکانی سنگربان کشورمان بود)، اما آیا می‌توان قدرت تیم‌هایی مثل اسپانیا را با کره جنوبی یا ازبکستان مقایسه کرد؟

بیرانوند دروازه‌بان خوب و قابل احترامی است، اما عملکرد او در دو فصل اخیر در دیدار‌های حساس نشان داده که هنوز آن گلر ششدانگ که بتواند در جام جهانی بازی کند، نشده است.

از سوی دیگر سید حسین حسینی رکورددار کلین شیت در ایران این روز‌ها شرایط خوبی ندارد و در تیم استقلال نیمکت‌نشین شده است. اظهار نظر‌های احساسی و اشک‌های او در جریان بازی مقابل العین نشان داد این سنگربان جوان خیلی کار دارد تا شرایط حضور در جام جهانی را پیدا کند.

دیگر دروزاه‌بان ایران امیر عابدزاده است که هنوز یک بازی رسمی ملی هم انجام نداده، اما عملکرد درخشانش در ماریتیمو پرتغال سبب شد تا کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران نگاه ویژه‌ای به او داشته باشد.

اما این روز‌ها نمی‌شود از درخشش رشید مظاهری سنگربان خوب ذوب‌آهن به راحتی چشم پوشی کرد. این دروازه‌بان که بدون اغراق بهترین بازیکن تیم اصفهانی در لیگ قهرمانان آسیا بود، در اوج آمادگی به سر می‌برد و شاید درخشش او باعث شود تا معادلات انتخاب سه دروازه‌بان ایران در جام جهانی روسیه به هم بریزد.

اگر بخواهیم با خودمان رو راست باشیم، کارلوس کی‌روش هنوز برای انتخاب دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران به جمع بندی نهایی نرسیده و با توجه به شناختی که از این مربی پرتغالی داریم اصلا بعید نیست چند هفته پیش از آغاز جام جهانی و با تصمیمی عجیب یک دروازه‌بان جوان را به عنوان سنگربان اصلی انتخاب کند. درست مثل اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۱۴ برای علیرضا حقیقی افتاد!
میزان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین