کد خبر: ۵۲۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

جزییات نحوه ارائه گواهینامه به افراد دارای بیماری‌های روحی و جسمی

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا درباره نحوه ارائه گواهینامه به افراد دارای بیماری‌های روحی و جسمی گفت: افرادی که از نظر روحی و جسمی دارای مشکل هستند را به مراکز ارجاعی و منطقه‌ای ارجاع می‌دهیم و برای این افراد یا گواهینامه صادر نمی‌شود یا گواهینامه‌های مشروط و محدود صادر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سید محمد رضا سید احمدیان، معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا در بیست و پنجمین همایش سراسری بهداد ناجا گفت: در این همایش سیاست‌های گذشته بررسی و سیاست‌های پیش روی نیز تدوین می‌شود و بر اساس نظرات هیئت رئیسه نیروی انتظامی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد. ما چشم انداز و رسالتی داریم که امیدواریم با تدوین برنامه‌ها به آن برسیم البته در حال حاضر نیز وضعیت مناسبی در بین کشورهای منطقه داریم و می‌خواهیم سرآمد باشیم.

وی با بیان اینکه در دنیا پلیس کمتر بیمارستان مستقل و مربوط به خود را دارد گفت: در کشورهای پیشرفته این موضوع وجود دارد و ما می‌خواهیم یکی از کشورهای سرآمد در این موضوع باشیم.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا با اشاره به اقدامات بهداد در سال 1396 تصریح کرد: کسب رتبه برتر در هفته ناجا به دلیل خدمت رسانی به مردم، رتبه برتر در ماموریت اربعین و در نهادینه‌سازی اشراف کلی فرماندهی و بهبود تغذیه کارکنان بین سازمان‌های دولتی و نظامی از افتخاراتی است که سازمان بهداد ناجا در سال 96 موفق به کسب آن شده است.

سیداحمدیان با اشاره به برپایی بیمارستان‌های ناجا تصریح کرد: دو بیمارستان در تهران و بیمارستان‌هایی در کرمان، مشهد و بندرعباس، اهواز، شیراز و تبریز از جمله مراکز درمانی ما است که وظیفه خدمت رسانی به مردم را انجام می‌دهد و در ارزیابی که در سال 96 از این بیمارستان‌ها صورت گرفته خوشبختانه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

وی ادامه داد: بیمارستان کرمانشاه نیز اقدامات اولیه آن انجام شده و امیدواریم به زودی مرحله دوم افتتاح آن انجام شود. خدمات رایگانی از سوی مراکز درمانی ناجا به متهمان و آسیب دیدگان عملیات‌های ناجا و پلیس‌های افتخاری ارائه می‌شود و در سال 95 مبلغ 21 میلیارد تومان در سال 96 ، 32 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی در هفته ناجا و مراسم اربعین با وزارت بهداشت و درمان داشته است و در مراسم اربعین چندین سال است که همکاری موثری بین نیروی انتظامی و وزارت بهداشت انجام می‌شود. در اربعین حدود 16 هزار پلیس به مردم خدمات ارائه می‌کند و این پلیس باید سالم بوده تا بتواند خدمات موثرتری را به مردم ارائه دهد از همین رو ما به عنوان نیروی پشتیبان جهت رسیدگی به سلامت آنها در مراسم‌هایی مانند اربعین حضور داشتیم.

وی با اشاره به تمرین‌ها و رزمایش‌های معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا گفت: این تمرین‌ها و آموزش‌ها منحصر به فرد بوده و با عناوین جنگ‌های نوین از جمله شیمیایی، بیولوژیک و هسته‌ای و انواع اغتشاشات در هر بیمارستان سالی یک بار مانور برگزار می‌کنیم و در مراکز استانی نیز این عملیات‌ها صورت می‌گیرد و در سال 96 ، 97 مورد رزمایش انجام شده است.

سیداحمدیان با اشاره به سامانه پایش سلامت گفت: کلیه کارکنان نیروی انتظامی هر چهار سال در سن 20 تا 30 سالگی مورد آزمایش‌های سلامت قرار گرفته و در سنین 30 تا 40 هر دو سال یک بار سلامت آنها پایش می‌شود و بعد از چهل سالگی هر ساله سلامت افراد نیروی انتظامی مورد پایش قرار می گیرد و  افرادی که مشکلات جسمی و روحی داشته باشند غربالگری شده و مورد معاینات بعدی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره سامانه معاینات پزشکی و گواهینامه رانندگی گفت: مسائل بین بخشی یعنی آنچه که بین وزارت بهداشت و نیروی انتظامی در قسمت‌های مختلف در حال انجام است از جمله موضوعات مربوط به رانندگی در این بخش بررسی می‌شوند و افراد دارای گواهینامه که از نظر روحی و جسمی دارای مشکل هستند را به مراکز ارجاعی و منطقه‌ای ارجاع می‌دهیم و برای این افراد یا گواهینامه صادر نمی‌شود یا گواهینامه‌های مشروط و محدود صادر می‌شود.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا گفت: در زمینه اخذ آزمایش‌های اعتیاد با عنایت وزیر بهداشت از این پس مسئول انجام این آزمایش، لازم نیست حتما دارای کارشناس علوم آزمایشگاهی باشد و پزشکانی که در مراکز حضور دارند می‌توانند صرفا برای اخذ آزمایش اعتیاد اقدام کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های واکنش سریع در هنگام بروز مشکلات بهداشتی بر اساس این تفاهم‌نامه می‌توانند وارد عمل شوند همچنین در زمینه جنگ‌های نوین و جنگ‌های شهری وزارت بهداشت و نیروی انتظامی باید همکاری و همیاری داشته باشند تا مردم بتوانند از نعمت سلامت و امنیت حداکثر استفاده را داشته باشند. همچنین همکاری در زمینه کنترل مصرف اعتیاد بر دخانیات و الکل و همچنین همکاری در زمینه توسعه فرهنگ جامعه ایمن با تاکید بر ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث در راه‌ها و همکاری لازم بین اورژانس و پلیس راه از دیگر برنامه‌هایی است که در این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود. همچنین همکاری بین سامانه‌های 190 بهداشت، 115 اورژانس و 110 پلیس می‌تواند باعث هم‌افزایی و خدمت بهتر به مردم شود. همچنین استفاده از آزمایشگاه‌های تخصصی پلیس و آزمایشگاه‌هایی که در اختیار وزارت بهداشت است می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است شورای راهبردی با حضور وزیر بهداشت و معاونان وزارتخانه و فرمانده ناجا و کمیته اجرایی ملی که شامل پنج نفر است هر شش ماه یک بار به جلسه گذاشته و نتیجه آن باعث امنیت و سلامت بهتر مردم باشد.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین