کد خبر: ۵۲۳۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

ماهی نباید بیش از دو الی سه روز در یخچال بماند

ماهی به محض صید باید در جای خنک نگه داری شود، اگر قصد داشته باشیم ماهی را به مدت طولانی نگه داریم، می‎توانیم آن را به مدت شش ماه در فریزر نگه‌داری کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
یک متخصص تغذیه با اشاره به راه‎های تشخیص محصولات دریایی تازه تاکید کرد: با توجه به این که فسادپذیری ماهی بسیار سریع است، از این رو شناخت راه‎های تشخیص محصولات تازه‎ی دریایی ضروری است، ماهی نباید بیش از دو الی سه روز در یخچال بماند.

دکتر حسن فرهادغیبی ادامه داد: ماهی به محض صید باید در جای خنک نگه داری شود، اگر قصد داشته باشیم ماهی را به مدت طولانی نگه داریم، می‎توانیم آن را به مدت شش ماه در فریزر نگه‌داری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که از ماهی فیله استفاده کنیم، امکان تشخیص تازگی ماهی وجود نخواهد داشت، داشتن چشم‎های شفاف، باله‎های سفت و آب شش‌های خوش رنگ و صورتی از ویژگی‎های ماهی تازه است، هم‌چنین باله‎های ماهی تازه هنگام کندن، به سختی کنده شده و هنگام فشاردادن پوست، فلس‎های آن سریعا به حالت اول بازمی‎گردد.

وی اظهار کرد: پروتئین ماهی، جزو بهترین پروتئین‎های غذایی بوده و به خوبی هضم و جذب می‎شود و افرادی که مشکل هضم پروتئین دارند، می‎توانند از ماهی برای تامین پروتئین استفاده کنند.

فرهادغیبی با بیان این مطلب اظهار کرد: ماهی‎ها بهترین گوشت‎ها بوده و بهتر است حداقل، هفته‌‏ای دو بار به خصوص در خانم‎های باردار مصرف شود.

وی افزود: دو گروه از مواد غذایی مورد نیاز بدن، شامل ید و ویتامین D3 ممکن است بر اساس تغذیه طبق هرم غذایی، تامین نشود، این گروه با تغذیه از غذاهای دریایی تامین‎ می‎شوند.

وی ادامه داد: ید به ساخت هورمون‎های تیروئیدی کمک می‎کند و کمبود آن سبب اختلال رشدی در زنان باردار و تولد نوزاد معلول می‎شود، ویتامین D نیز در جذب کلسیم نقش زیادی داشته و کمبود آن در بزرگسالان سبب پوکی استخوان و کوتاه قدی در سنین رشد می‎شود.

این متخصص تغذیه چربی‎های ماهی را از بهترین روغن‌ها عنوان کرد و افزود: برعکس گوشت گاو و گوسفند که توصیه می‎شود به صورت چرب مصرف نشوند، چربی گوشت ماهی مفید بوده و روغن ماهی‎ها غیراشباع هستند، ماهی‎های آب‎‎های سرد دارای امگا 3 و اسیدهای چرب بالا هستند، مصرف ماهی‎ها می‎تواند اسیدچرب‎های ضروری را که بدن قادر به تولید آن‎‌ها نیست، تامین کند، اسیدهای چرب و امگا 3 ضد التهاب روده و مفاصل بوده و می‎تواند در پیشگیری از بیماری‎های قلبی و آلزایمر نقش مهمی را ایفا کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین