کد خبر: ۵۲۳۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

انتقال 15 زندانی ایرانی در آذربایجان به کشور

مسؤول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان گفت: 15 زندانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در مرز زمینی شهرستان آستارا به مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
ناصر میرجمالی عصر امروز در جریان انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان اظهار کرد: این بیست‌و‌پنجمین مرحله از انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

وی با بیان اینکه 15 نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در مرز زمینی شهرستان آستارا تحویل مراجع قضایی ایران شدند گفت: انتقال زندانی در چارچوب موافقت‌نامه تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان و با پیگیری‌های مستمر سفارت ایران در باکو انجام می‌شود.

مسؤول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه زندانیان مبادله‌شده بلافاصله توسط یک دستگاه مینی‌بوس به اردوگاه حویق در حدفاصل شهرستان‌های آستارا و تالش منتقل می‌شوند بیان کرد: زندانیان پس از طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مربوطه می‌شوند.

میرجمالی با بیان اینکه این افراد اغلب به اتهام حمل، خریدوفروش موادمخدر، تصادف و اقامت غیرمجاز در جمهوری آذربایجان زندانی شده بودند افزود: ایجاد شرایط ملاقات خانواده زندانیان و اجرای قانون عادلانه در حق این افراد، از اهداف انتقال زندانیان در بند جمهوری آذربایجان به کشور است.

وی با اشاره به اینکه به هموطنانی که به جمهوری آذربایجان مسافرت می‌کنند توصیه می‌شود اقامت خود را در در این کشور در فاصله سه تا 10 روز به صورت قانونی ثبت کنند، افزود: به‌همراه داشتن موادمخدر و قرص‌های روان‌گردان به هر دلیل و با هر مقدار در جمهوری آذربایجان جرم محسوب می‌شود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین