کد خبر: ۵۲۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

سارق تابلوهای «وارهول» دستگیر شد

یک آمریکایی که دو تابلوی نقاشی اثر «اندی وارهول» را دزدیده و کپی آنها را به عنوان اصل فروخته بود، دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مردی اهل ماساچوست آمریکا که دو تابلوی نقاشی اثر «اندی وارهول» را از هم‌دانشگاهی سابق خود دزدیده بود و کپی آنها را به عنوان اصل به فروش رسانده بود، چهارشنبه دستگیر شد.

«برایان والش» 43 ساله در سال 2016 دو تابلوی جعلی «وارهول» را به مبلغ 80 هزار دلار به صاحب یک گالری در لس‌آنجلس فروخته بود.

بنابر اظهارات مقام‌های مسئول، والش دو تابلوی اصلی را که از هم‌دانشگاهی سابقش که در حال حاضر در کره جنوبی زندگی می‌کند، دزدیده بود، در زمان دستگیری در اختیار داشت.

این سارق اهل شهر لین ماساچوست تابلوهای جعلی را برای فروش در فهرست سایت فروش اینترنتی «eBay» به مبلغ 100 هزار دلار گذاشته بود. وی نوشته بود که این تابلوها را از یک دلال هنری به مبلغ 240 هزار دلار خریداری کرده و اکنون برای تعمیر و بازسازی منل مجبور به فروش آنهاست.

صاحب گالری پس از صحبت با آقای والش و اطمینان از وجود استامپ بنیاد اندی وارهول، با او توافق می‌کند که خرید تابلوها را بیرون از سایت eBay و به مبلغ 80 هزار دلار خریداری کند. سپس دستیار صاحب گالری برای تحویل گرفتن تابلوها به بوستون می‌رود لیکن تابلوها دارای آن استامپ‌ها نبوده و دارای تفاوت‌هایی با تابلوهایی هستند که در  eBay به نمایش گذاشته شده‌اند.

صاحب گالری درخواست فسخ معامله را می‌دهد و پس از چندین هفته انتظار برای بازگرداندن 80 هزار دلار، آقای والش تنها 30 هزار دلار از آن را پس فرستاده و به بهانه‌های مختلف از بازگرداندن مابقی پول سرباز می‌زند. در همین اثنی صاحب گالری که همزمان از او شکایت کرده، کارشناسان والش را متهم به در دست داشتن دو تابلوی اصلی و ارائه دو تابلوی بدل کرده و سرانجام چهارشنبه او را دستگیر می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در این پرونده آمده است که هم‌دانشگاهی والش که صاحب اصلی دو تابلوی وارهول بوده قبلا از او برای فروش برخی آثار هنری خانوادگی‌اش که این دو تابلو را نیز شامل می‌شده از او کمک گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین