کد خبر: ۵۲۳۳۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می‌تازند

اطلاعیه دولت در واکنش به برخی موضع‌گیری‌ها درخصوص برجام: هم دلواپس حضور آمریکا در برجام بوده‌اند و هم شاکی خروج آمریکا از برجام!

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به برخی موضع گیری‌ها اعلام کرد که "ترامپ خروج از برجام را پاسخی برای تحقیر آمریکا در برابر ایران می‌داند. در چنین شرایط خطیری که وحدت ملی یک ضرورت است، سوال این است که حمله به دولت و تخریب دستاوردهای کشور که همراه با افزایش قدرت دفاعی و تقویت جایگاه منطقه‌ای ایران به دست آمده است، همصدائی با چه جریانی و ریختن آب به آسیاب چه کسانی است؟"/متأسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند و حاضر نیستند به این سوال پاسخ دهند که خسارت‌های تحریم ظالمانه بر ملت ایران چه میزان بوده و برای پیش گیری به موقع از آن خسارت‌ها چه کرده اند؟ آنها هیچ گاه حاضر نیستند از ناتوانی خود در ارائه راه‌های جایگزین برجام سخن بگویند و صادقانه بابت رویکرد غلط و کارشکنی های خود در روند پیشرفت کشور، از ملت عذرخواهی کنند. آنها در تعارضی آشکار، هم دلواپس حضور آمریکا در برجام بوده‌اند و هم شاکی خروج آمریکا از برجام. مدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گوئی نیست؛ بلکه نیازمند تصمیم قاطع و عمل شجاعانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به برخی موضع گیری‌ها در خصوص برجام اطلاعیه‌ای صادر کرد.اطلاعیه دولت در واکنش به برخی موضع گیری‌ها در خصوص برجام

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم اِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والفُؤاد کُلُ اولئکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولا 

این روزها، برخی گروه‌ها و شخصیت‌های محترم، در مورد اعلام خروج آمریکا از برجام اظهار نظر کرده و بیانیه صادر می‌کنند. دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت لازم می‌داند جهت تنویر افکار عمومی در این موقعیت حساس، موارد مهمی را به استحضار ملت شریف ایران برساند:

۱-دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان منتخب ملت، از ابتدا، خود را موظف به تحقق خواست مردم در تعامل سازنده با جهان و  تلاش خستگی ناپذیر برای رهایی کشور از بند تحریم‌های ظالمانه و لغو قطعنامه‌های خطرناک شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌دانسته است و در این راه همواره تابع سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بوده و تیم مذاکره کننده نیز، تمام تلاش خود را برای کسب بیشترین منافع و اعطای کمترین امتیاز، به کار بسته است.

۲-راهبرد اصلی و اعلام شده دولت، در مذاکرات طولانی با شش کشور و اتحادیه اروپا، تأمین منافع ملی بوده است و در این مسیر، هیچیک از حقوق، توانایی‌ها و ظرفیت‌های راهبردی کشور مورد مذاکره و معامله قرار نگرفته است؛ بلکه بهانه‌های واهی برای متهم کردن ایران را از دست بدخواهان گرفته و حقوق مسلم ملت ایران را برای پیشرفت و حضور عزّتمندانه در اقتصاد جهانی تثبیت کرده است.

۳-برجام از نظر جهانیان، یک دستاورد بی نظیر در عرصه‌ دیپلماسی و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است. شکستن اجماع جهانی علیه ایران، رسوائی صهیونیست‌ها، برچیده شدن تحریم های بین المللی، و به رسمیت شناخته شدن برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشور بخشی از دستاوردهای برجام به شمار می رود.

۴–دولت امریکا که همواره، مجامع بین المللی را در حمایت از خود بسیج می کرد و کشورها را با الزام به تحریم، در مقابل ایران قرار می داد، اینک با صهیونیستها تنها مانده و شاهد حمایت جهانی از موضع منطقی و عزتمندانه ایران اسلامی است.  

۵-رئیس جمهور فعلی آمریکا مدعی است در جریان برجام کاملاً متضرر شده است و ایران را کشوری می داند که بدترین توافق را به او تحمیل کرده‌است. او خروج از برجام را پاسخی برای تحقیر آمریکا در برابر ایران می‌داند.  در چنین شرایط  خطیری که وحدت ملی یک ضرورت است، سوال این است که حمله به دولت و تخریب دستاوردهای کشور که همراه با افزایش قدرت دفاعی و تقویت جایگاه منطقه‌ای ایران به دست آمده است، همصدائی با چه جریانی و  ریختن آب به آسیاب چه کسانی است؟

۶-متأسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند و حاضر نیستند به این سوال پاسخ دهند که خسارت‌های تحریم ظالمانه بر ملت ایران چه میزان بوده و برای پیش گیری به موقع از آن خسارت‌ها چه کرده اند؟ آنها هیچ گاه حاضر نیستند از ناتوانی خود در ارائه راه‌های جایگزین  برجام سخن بگویند و صادقانه بابت رویکرد غلط و کارشکنی های خود در روند پیشرفت کشور، از ملت عذرخواهی کنند. آنها در تعارضی آشکار، هم دلواپس حضور آمریکا در برجام بوده‌اند و هم شاکی خروج آمریکا از برجام.   مدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گوئی نیست؛ بلکه نیازمند تصمیم قاطع و عمل شجاعانه است.  

۷-دولت ضمن استقبال از تمامی اظهار نظرها و توصیه‌های خیرخواهانه، اعلام می‌کند که تمامی مراحل مذاکرات و توافق، در چارچوب قانون اساسی، اختیارات و مسئولیتهای رئیس جمهور و مصوبات  شورای عالی امنیت ملی بوده است. در شرایط جدید نیز برای مقابله موثر با اقدام تحریک آمیز آمریکا، و تضمین‌ انتفاع ایران از برجام، تدابیر لازم اتخاذ شده و در حال اجرا است.

۸-در شرایط حساس کنونی که بار دیگر، دولت زیاده خواه امریکا، زبان به تهدید ایران گشوده است، از همه شخصیت‌ها و گروه‌های وفادار به انقلاب اسلامی انتظار می‌رود که با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، به انسجام و وحدت ملی مدد رسانند و با حمایت از مواضع دولت در صحنه بین المللی، به جهانیان نشان دهند که مردم ایران یکپارچه و یک صدا، در مقابل ناقضان عهد، ایستادگی و از حقوق خود دفاع خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
7
اگر امروز کسی باید در پیشگاه ملت بایستد و عذرخواهی کند، حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد هستند که در هشت سال ریاست جمهوری او در مقابل ادبیات و مواضع وی که به صدور قطعنامه‌های متعدد و خسارات علیه ملت انجامید، حرفی نزدند...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
7
دست مریزاد - آفرین به دولت توانا و خردمندمان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
4
« مدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گوئی نیست؛ بلکه نیازمند تصمیم قاطع و عمل شجاعانه است.»
برجام نرمش قهرمانانه ای بود که تصمیم قاطع و عمل شجاعانه دولت آن را عملي ساخت. ولي کاش گوش شنوایی بود تا هیچوقت نیازمند نرمش قهرمانانه نميشديم و ملت و دولت مجبور با پرداخت هزينه های تصميمات متناقض گويان نمی شدند. کاش مخالف خوانها نیز شجاعت پذيرش مسئوليت تصميمات نادرستشان را داشتند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
مردم این دلواپسارو میشناسن نیازی به بیانیه نیست..اینا دست و پا میزنن بر گردن قدرت اما ما هدفمون اصلا برجام.نبوده.هدفمون اینه تندروها در قدرت نباشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
1
0
آقای دکتر روحانی در عین دارا بودن کمال توانایی و دانایی و اقتدار، بسیار مظلوم واقع شده!!!
ان شاءالله سّید مظلومان امام حسین(علیه السلام)‌ همواره شفیع و حامی اش در پیشگاه خداوند متعال باشد. الهی آمین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین