کد خبر: ۵۲۳۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

عابران پیاده نیمی از کشته های حوادث رانندگی تهران+ توصیه‌های پلیس

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که ۴۸ درصد از جانباختگان حوادث ترافیکی در پایتخت عابران پیاده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ احسان مؤمنی با اشاره به سهم عابران پیاده در میان جانباختگان حوادث رانندگی گفت: متاسفانه عابران پیاده درصد قابل توجهی از جانباختگان حوادث ترافیکی به ویژه در شهرها را شامل می شوند و در تهران بزرگ نیز ۴۸ درصد از متوفیان حوادث رانندگی در سال ۹۶ عابران پیاده بودند.

وی با اشاره به مهم ترین دلایل مرگ عابران پیاده در تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: با رعایت یکسری نکات به راحتی می توان از وقوع بسیاری از این تصادفات جلوگیری کرد و برهمین اساس عابران پیاده باید توجه داشته باشند که در خیابان‌های فاقد پیاده‌رو در جهت خلاف وسایل نقلیه حرکت کنند تا بتوانند خودروهایی را که از روبرو در حال حرکت هستند، ببینند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: همچنین عابران باید در تاریکی شب لباسی بپوشند که رانندگان عبوری بهتر آن‌ها را ببینند و حتی‌المقدور از لباس و کفش بازتابنده نور و رنگ روشن استفاده کنند و  در هنگام تاریکی هوا نیز از قسمت‌های روشن و زیر نور چراغ‌های خیابان عبور کنند تا رانندگان بتوانند آن‌ها را به‌خوبی تشخیص بدهند.

مومنی با بیان اینکه در هنگام عبور از تقاطع ها باید مراقب خودروهایی بود که گردش به چپ یا راست می‌کنند، اظهارکرد: به هیچ عنوان نباید در حاشیه بزرگراه‌ها و معابری که سرعت خودروها بالاست، پیاده‌روی کرد و در گذرگاه‌های عریض و دارای جزیره میانی باید عبور از خیابان به‌صورت دو مرحله‌ای انجام شود.

وی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که اگر از میان خودروهای پارک شده عبور می‌کنند، ابتدا در کنار اتومبیل و در حاشیه خیابان توقف کنند و در صورت عدم وجود خطر با رعایت مراحل عبور از خیابان رد شوند و در صورت مشاهده خودروهای امدادی یا شنیدن صدای آژیر آن‌ها نیز مسیر را برای عبورشان باز کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید براینکه  هنگام عبور از عرض خیابان به هیچ عنوان نباید از جلو یا پشت اتوبوس اقدام به تردد کرد، گفت: عابران پیاده بایدصبر کنند تا پس از حرکت اتوبوس، اقدام به تردد کنند و در تقاطع‌ها نیز با سبز شدن چراغ عابر پیاده ادامه مسیر بدهند.

مومنی تصریح کرد: این هشدارها و توصیه ها ممکن است ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما متاسفانه اکثر جانباختگان حوادث رانندگی به دلیل عدم رعایت همین موارد جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین