کد خبر: ۵۲۳۵۶۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به انتقادها از دولت درخصوص برجام

حضرات! مردم سهم شما را کمتر از ترامپ نمی‌دانند؛ مردم را بیش از این خشمگین نکنید

اگر شما حضرات نمی‌دانید، خوبست بدانید که مردم این روزها سهم شما را در خروج آمریکا از برجام کمتر از سهم ترامپ نمی‌دانندو از شما می‌پرسند به کجا چنین شتابان؟ مشفقانه به این حضرات توصیه می‌کنیم مردم را بیش از این به خشم نیاورند و به جای این کارشکنی‌ها دولت را برای جلوگیری از خسارت‌های آتی به کشور یاری نمایند.
آفتاب‌‌نیوز :
مسیح مهاجری؛ مدیرمسئول جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت: متاسفانه در روزهای اخیر بعضی از نهادهای مهم حوزوی و حکومتی همصدا با تعدادی از رسانه‌های وابسته به یک جریان خاص، به جای آنکه دشمن را مورد اعتراض و عتاب قرار دهند، دولت، رئیس‌جمهور و دستگاه دیپلماسی خارجی کشور را آماج تهاجم قرار داده‌اند.

درباره محتوای بعضی از این تهاجمات بهتر است چیزی نگوئیم زیرا بقدری سبک و خارج از منطق است که حتی مطرح کردن آن هم مایه سرافکندگی مهاجمان می‌باشد ولی از کنار بعضی از فرازها نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت به ویژه بیانیه‌ای که نویسنده آن از رئیس‌جمهور کشورمان می‌خواهد از مردم به خاطر انعقاد پیمانی به نام برجام عذرخواهی کند!

حفاظت از جایگاه نهادهای حکومتی در عین حال که وظیفه همگان است، بیش از دیگران وظیفه متولیان و اعضاء خود آن نهادها است. از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده را باید متولی نگهدارد. ورود به بعضی مسائل، اصولاً از وظایف و شئون این قبیل نهادها نیست ولی تاکنون بارها دیده شده برخلاف این اصل، موضعگیری افرادی در این نهادها که خود را صاحب اختیار آن می‌دانند و نمی‌توانند از جهت گیری‌های یک جانبه خودداری کنند موجب ضربه وارد شدن به اعتبارشان شده و اعتقاد و اعتماد مردم به آنها را کاهش داده است. انتقاد حق همه است ولی اینکه در بیانیه رسمی یک نهاد مهم حکومتی از رئیس‌جمهور خواسته شود از مردم به خاطر انعقاد برجام، که یک پیمان مورد تایید کل نظام است، عذرخواهی کند نه تنها انتقاد نیست بلکه بوی انتقام می‌دهد.

حضرات به جای آنکه از رئیس‌جمهور آمریکا که نقض عهد کرده بخواهند از مردم ایران عذرخواهی کند رئیس‌جمهور کشورمان را که به دلیل وفای به عهد و تلاش ستایش برانگیز برای خارج ساختن کشور از عوارض منفی پدید آمده در اثر سیاست‌های غلط دولت‌های نهم و دهم مستوجب تحسین و تقدیر است سرزنش می‌کنند و خواستار عذرخواهی وی از مردم می‌شوند.

این، دمیدن در شیپور از سرِ گشاد آنست و اقدامی است که نه تنها در جهت مقابله با دشمن نیست بلکه دولتی را که باید با حمایت همه جانبه مردم و فعالان سیاسی و فرهنگی و دینی قدرت مقابله با دشمن را داشته باشد درست در گرماگرم کارزار سیاسی علیه دشمن تضعیف می‌کند.

طرفه اینکه مجموعه معترضان امروز دولت که برجام را بهانه‌ای برای انتقام گرفتن از رقیب سیاسی به خاطر شکست‌هائی که متحمل شده‌اند قرار داده اند، در تمام 8 سال دوران دولت‌های نهم و دهم که خود در ایجاد آن‌ها سهیم بودند، نه تنها زبان به کوچک‌ترین انتقادی از رئیس آن دولت‌ها نمی‌گشودند بلکه همواره درحال ستودن او نیز بودند، کسی که مسبب تمام تحریم‌ها و مشکلات پدید آمده برای کشور بود و برجام توانست بسیاری از آن مشکلات را برطرف کند.

اکنون درصدد تشریح عملکردها نیستیم ولی از کسانی که خود را در جایگاه نصیحت کردن به دولتمردان می‌بینند این انتظار وجود دارد که دوگانه عمل نکنند و ذهن تاریخی مردم را به حساب بیاورند. اگر شما حضرات نمی‌دانید، خوبست بدانید که مردم این روزها سهم شما را در خروج آمریکا از برجام کمتر از سهم ترامپ نمی‌دانندو از شما می‌پرسند به کجا چنین شتابان؟ مشفقانه به این حضرات توصیه می‌کنیم مردم را بیش از این به خشم نیاورند و به جای این کارشکنی‌ها دولت را برای جلوگیری از خسارت‌های آتی به کشور یاری نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
9
احسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
9
تیتر خداپسندانه هفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
8
تیتری که حرف دل 8/99درصد مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
9
ای کاسبان تحریم-ای رانت خوران فرصت طلب-ای مفت خوران فقرساز مملکت-...
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
7
از سخنرانان و وعاظ مشهور مکرر شنیده ایم که انسانی که "ناحق بگوید وقت مردن لال از دنیا میرود" . اگر این روایت حقیقت داشته باشد تمام کسانی که بخاطر برجام به دولت حمله میکنند قطعا لال از دنیا خواهند رفت . در حالی که تمام دنیا ازجمله خود ترامپ به موفقیت دیپلماتهای ما اذعان و اعتراف میکنند , نمیدانم ناحق گویان چه فکری برای پاسخ در پیشگاه خداوند کرده اند !؟
سعید
|
Germany
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
5
0
چرا فکر میکنی ما سهمی در پیمان شکنی ترامپ داریم دلیلت چیست نویسنده مقاله؟؟؟؟؟؟؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
7
واقعاً ممنون از این ابراز نظر شجاعانه که حرف خیلی از مردم نجیب کشور می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
2
دقیقا همینه..مردم الحمدلله اگه و با بصیرت هستن و فریب دلواپسای چند رو رو نمیخورن که هدفشون فقط بازگشت به قدرته.و هیچ نسخه ای واسه رفع تحریم ها ندارن جز اینکه بگن مقاومت کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
2
مردم .....مردم.....واقعا مردم؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین