کد خبر: ۵۲۳۶۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

خوردن سحری موجب پاکسازی بدن می‌شود

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: خوردن سحری با توجه به داشتن مبحث درمانی، موجب پاکسازی و دفع سموم و ضایعات از بدن می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدامین افرا اظهار کرد: ماه رمضان یکی از موهبت‌های الهی است که به انسان هدیه داده شده و به سلامتی روح و جسم افراد کمک بسیاری می‌کند .

وی با اشاره به اینکه نخستین قدم و مهم‌ترین مرحله برای روزه‌دار، خوردن سحری است، افزود: بهترین وعده غذایی وعده‌ای است که سریع هضم شود بنابراین وقتی در ماه رمضان سحری می‌خوریم تا صبح غذا به راحتی هضم می‌شود در صورتی که وقتی برای خوردن سحری بیدار نشویم به دلیل هضم نشدن غذای شب گذشته، آن روز احساس کسل کننده خواهیم داشت.
افرا ادامه داد: سحری یک مکانیزم عصبی ایجاد می‌کند که موجب هضم غذا می‌شود، همچنین خوردن سحری شفا است.

وی گفت: بهتر است افراد در این ماه چه کسانی که روزه می‌گیرند چه کسانی که روزه نمی‌گیرند سحری بیدار شوند و جرعه‌ای آب بنوشند زیرا وعده درمانی محسوب می‌شود و در طول روز افراد از شادابی خاصی برخوردار می‌شوند.

این محقق طب اسلامی در استان تاکید کرد: بهترین وعده غذا سحری و بدترین وعده‌ای که موجب بیماری و احساس کسل بودن می‌شود وعده ناهار است، هر چه غذا پر چرب باشد خستگی در طول روزبیش‌تر است.

وی بیان کرد: خوردن شربت‌ها در وعده سحری توصیه نمی‌شود زیرا خوردن آن‌ها خود، عامل ایجاد تشنگی است.

افرا با اشاره به اینکه خوردن خرما یا کشمش به همراه آب برای وعده سحری مناسب است، تصریح کرد: خوردن غذای پر انرژی، قوی و سنگین موجب احساس ضعف در طول روز خواهد شد.

وی گفت: نوشیدن روزانه ۱۰ لیوان آب در طب اسلامی رد می‌شود و افراد تا می‌توانند باید خود را تشنه نگه دارند، همچنین اگر رطوبت بدن افزایش یابد به گوارش لطمه وارد می‌شود.

افرا ادامه داد: استراحت در طول روز برای روزه‌دار همانند خوردن آب و غذا است که توصیه می‌شود افراد در این ماه حتی چند دقیقه استراحت کنند، زیرا احساس تشنگی و گرسنگی افراد برطرف می‌شود و بعد از بیدار شدن احساس شادابی در فرد به وجود می‌آید.

وی گفت: بهتر است از گوشت در وعده افطار، به صورت حلیم استفاده شود و باید در وعده سحری از غذاهایی که احساس تشنگی زیاد در افراد ایجاد می‌کند، پرهیز کرد.

این محقق طب اسلامی در استان توصیه کرد: لازم است افراد روزه‌دار افطار را با آب ولرم آغاز کنند و کسانی که قصد لاغر شدن دارند آب ولرم را به همراه خرما میل کنند زیرا خوردن خرما اشتهای کاذب را از بین می‌برد، بنابراین افرادی که قصد لاغر شدن دارند می‌توانند در تمام ماه‌ها به جای خوردن ماست و ترشی به همراه غذا و در ابتدای خوردن، خرما مصرف کنند.

وی تاکید کرد: بهتر است افراد روزه‌دار از افطار تا سحر از آب ولرم استفاده کنند زیرا نوشیدن آب ولرم عطش را در طول روز کاهش داده و نوشیدن آب سرد موجب چرب شدن کبد می‌شود، همچنین در این ایام نوشیدن آب سرد، انواع نوشیدنی‌ها و شربت‌ها از جمله شربت خاکشیر و تخم شربتی اکیدا توصیه نمی‌شود.

افرا خاطرنشان کرد: تمامی افراد روزه‌دار که در این ایام احساس عطش می‌کنند، می‌توانند برای رفع آن به مدت دو دقیقه دوش آب خنک بگیرند زیرا این کار تاثیر بسیاری در رفع تشنگی دارد.
وی گفت: باید در ماه رمضان زولبیا و بامیه حذف شود زیرا دارای انرژی بالایی بوده و تشنگی زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
فاصله سحري تا صبحانه خيلي كم هست، چطوري موجب پاكسازي مي شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
شروع شد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین