ضرورت دارد كه قيمت گذاري خودروهاي توليد داخل در رده قيمتي بالاتر از 45 ميليون تومان با تدابير لازم حل و فصل شود تا هم مردم از سردرگمي در خريد اين دسته از خودروها خارج شوند و هم توليدكنندگان و خودروسازان نيز با واقعي شدن قيمت خودروها بتوانند بهتر از گذشته در مسير توسعه و تنوع محصول و توليد باكيفيت محصولات تلاش كنند.
آفتاب‌‌نیوز :
ضرورت تدبير در چالش قيمت گذاري خودروهاي بالاي 45 ميليون تومانامير عالي زاده - چالش قيمت گذاري خودروهاي بالاتر از 45 ميليون تومان كه شامل برخي از خودروهاي پرتيراژ داخلي و خودروهاي وارداتي است، هر از چندگاهي خبرساز مي شود. در خصوص قيمت گذاري خودروهاي وارداتي كه هربار به بهانه ها و دلايل منطقي و غيرمنطقي افزايش بي رويه قيمت ها را تجربه مي كنند، كمتر توسط مسئولان مختلف به ويژه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي به عنوان وكلاي ملت مورد بازخواست و يا تحقيق و تفحص جدي در آن قوه قانونگذار قرار مي گيرد وليكن بحث قيمت گذاري خوردوهاي بالاتر از 45 ميليون تومان توليد داخل، همواره توسط مسئولان نظارتي و برخي از رسانه ها به ويژه در فضاي مجازي به شكل جدي دنبال شده و مورد هجمه هاي فراوان قرار مي گيرد و گاهي تبديل به سوژه اي مي شود تا برخي از افرادي كه به دليل سودجويي هاي حاصل از واردات بي رويه خودروهاي خارجي به كشور، مخالف رشد و توسعه صنعت خودروي داخلي هستند، بتوانند آن چنان تاثيري بر فضاي حاكم بر اقتصاد و بازار اين صنعت بگذارند كه برخي از نمايندگان مجلس را نيز با خود هم آوا سازند و اين دسته از نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي به جاي حل مشكلات فراروي صنعت خودروي داخلي در راستاي حمايت منطقي از اين صنعت، بر خودورسازان داخلي تاخته و در قيمت گذاري خودروها، آنان را يكه تاز و خودمحور معرفي مي كنند.

نظارت بر صنعت خودرو در راستاي تامين منافع مردم و كشور از وظايف قانوني نمايندگان مردم در مجلس است اما حمله به صنعت خودرو با ادبياتي خارج از عرف در روابط بين نمايندگان مجلس و توليدكنندگان داخلي دور از انتظار است و اميد مي رود كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به ويژه اعضاي كميسيون صنايع به همان اندازه كه بر قيمت گذاري خودروهاي داخلي همواره حساسيت خاصي نشان مي دهند، بر نحوه قيمت گذاري و فروش خودورهاي وارداتي نيز احساس مسئوليت بيشتري از خود نشان دهند و در عين حال منافع مردم و توليدكنندگان را به صورت همزمان در نظر داشته باشند و در تدوين مقررات و آئين نامه هاي جديد براي سهولت در فرايندهاي توليد خودروهاي داخلي و نظارت جدي بر قوانين و مقررات وضع شده در اين صنعت به وظايف ذاتي خويش بيشتر عمل كنند.

خودروسازان داخلي نيز بايد علاوه بر تمركز ويژه در موضوع افزايش كيفيت، تنوع محصول و جلب رضايت بيشتر مردم، هزينه هاي تحميل شده به اين صنعت كه منجر به افزايش قيمت تمام شده خودروهاي داخلي مي شوند را به درستي شفاف سازي كنند تا مردم و مسئولان به شكلي صحيح در جريان عوامل تاثيرگذار بر قيمت خودروهاي داخلي قرار گيرند.

شايسته است كه نمايندگان ملت در مجلس از طريق مكانيزم هاي قانوني در اختيار خود، اطلاعات لازم در خصوص قيمت گذاري خودروها را از خودروسازان اخذ كنند تا به واقعي شدن قيمت خودروهاي بالاي 45 ميليون تومان منجر شود.

ضرورت دارد كه قيمت گذاري خودروهاي توليد داخل در رده قيمتي بالاتر از 45 ميليون تومان با تدابير لازم حل و فصل شود تا هم مردم از سردرگمي در خريد اين دسته از خودروها خارج شوند و هم توليدكنندگان و خودروسازان نيز با واقعي شدن قيمت خودروها بتوانند بهتر از گذشته در مسير توسعه و تنوع محصول و توليد باكيفيت محصولات تلاش كنند.
کد خبر: ۵۲۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
x