کد خبر: ۵۲۳۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

پزشکیان: کسی که ناقض قوانین رانندگی است باید از انتساب و ارتقای شغلی محروم شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور بازید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در بازدید صبح امروز دکتر پزشکیان از پلیس راهور ناجا که سردار اشراق – معاون حقوقی و امور مجلس ناجا نیز وی را همراهی می کرد، ابتدا سردار مهری گزارشی از اقدامات پلیس راهور در تسهیل عبور و مرور و وضعیت ترافیکی کشور ارایه کرد.

رییس پلیس راهورناجا با اشاره به این که معادل ۷ درصد از تولید ناخالص ملی در تصادفات رانندگی هزینه می شود بر لزوم تقویت تجهیزات پلیس و ارتقای فرهنگ ترافیک تاکید کرد.

وی در ادامه به ضرورت رفع نقاط حادثه خیزو تقویت ناوگان اورژانس و گسترش امداد هوایی اشاره کرد.

پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با تاکید بر این که پلیس راهور پلیسی پاسخگوست افزود: زمانی که وزیر بودم مسوول سلامت مردم بودیم و هدف ارتقای سلامت مردم بود. اکنون هم در مجلس هر کمکی در راستای ارتقای سلامت و حفظ جان هموطنان در تصادفات بتوانیم انجام خواهیم داد.

وی افزود: برای تامین هزینه های مورد نیاز در بخش امداد و نجات توسعه تجهیزات ترافیکی و ... باید ساز و کار لازم برای تامین هزینه های مورد نیاز پیش بینی شود ، ازجمله ارسال پیامک تخلف به رانندگان  ،  تا اعمال قانون  اثربخشی لازم را داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کلیه راهکارهای موجود برای کاهش تصادفات را می توانیم به قانون تبدیل کنیم تاکید کرد: در شکل گیری تصادفات فوتی سال ۹۶ کشور ۳ هزار راننده متخلف نقش داشته اند که باید برای مهار آنها برنامه داشته باشیم.

وی با بیان این که ۲۸ میلیون جلد گواهینامه و ۳۲ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد تصریح کرد: میتوانیم برای متخلفان و ناقضان قانون محدودیت های اجتماعی ایجاد کنیم تا کسی که ناقض قانون است نتواند وزیر و نماینده و ... شود.

به گفته پزشکیان کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می دهند به طور میانگین ۳۳ سال سن دارند که در واقع نیمی از عمر مفید و مولد خود را از دست میدهند.

وی ادامه داد: اینکه با یک سری اقدامات از مرگ ۱۶ هزار انسان جلوگیری کنیم یک بخش قضیه است ولی این مرگ موجب بی سرپرستی یک خانواده، معلولیت های مستمر و تحیمل هزینه های فراوان به جامعه و خانواده ها می گردد.

وی گفت: اگر با سقوط هواپیما ۱۰۰ نفر جان ببازند کشور یکسال درگیر این موضوع می شود؛ لیکن مرگ سالانه ۱۶ هزار نفر در تصادفات رانندگی در اذهان همه عادی شده است! کسی دقت نمی کند که روزانه چه تعداد انسان در تصادفات کشته، چه تعداد معلول و چه تعداد خانواده بی سرپرست می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر نمی گویند که راننده تند می رود بلکه با او به عنوان فردی که قصد کشتار دارد برخورد می کنند؛ در مقابل جایی هم که می شود تند رفت به رانندگان مجوز می دهند.

وی گفت: ما از واقعیت های جامعه خودمان نباید عبور کنیم بلکه باید روی مساله پیشگیری از وقوع تصادفات کار کنیم. وجدان مردم باید تحریک شود و متخلفان نیز هزینه تخلف از قوانین را بپردازند.

پزشکیان پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته  و بیان کرد: هزینه برای ارتقا تجهیزات کنترلی و رفع موانع و علل حوادث رانندگی بهتر از هزینه های بعد از اتفاق است .

وی در ارزیابی عملکرد پلیس راهور به خدمات شبانه روزی این پلیس اشاره و خاطرنشان کرد: از پلیس راهور بواسطه زحمات و اقدامات خوبشان تشکر و قدردانی میکنم .
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اقاي پزشكيان با نماينده اي كه تو فرودگاه مهرآباد مامور راهنمايي و رانندگي رو مضروب كرد چه برخوردي داشتيد. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین