کد خبر: ۵۲۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸
ظریف پس از مذاکره با همتایان اروپایی و موگرینی:

در چند هفته آینده خواهیم دید آیا اقداماتی که امروز روی آن توافق شد در عمل پیش می‌رود یا خیر/اروپایی‌ها گفتند تلاش خود را می‌کنند

وزیر امور خارجه کشورمان نشست خود با وزرای خارجه سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را خوب و مفید توصیف کرد و گفت که اروپایی‌ها متعهد شده‌اند تلاش خود را برای اجرای مفاد توافق‌های نشست امشب به کار گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف پس از نشست با وزیران خارجه سه کشور اروپایی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: در این نشست درباره ارائه تضمین و اطمینان به ایران به خصوص مفادی که ایران از آنها منتفع می‌شود، صحبت شد.

به گزارش آفتاب نیوز، وی افزود: خانم موگرینی در بیانیه‌ای که ارائه می‌کند، کارهایی را که قرار است در هفته‌های آینده انجام شود و روی آنها توافق سیاسی صورت گرفته است، اعلام خواهد کرد.

اروپایی‌ها گفتند تلاش خود را می‌کنند / کمیسیون مشترک برجام هفته آینده تشکیل می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه حرکت مناسبی آغاز شده است ابراز امیدواری کرد که این حرکت به نتیجه برسد.

ظریف افزود: ما زمان زیادی نداریم. در چند هفته آینده خواهیم دید آیا اقداماتی که روز روی آن توافق شد در عمل پیش می‌رود یا خیر.

وی تصریح کرد: همه طرف‌های اروپایی تاکید کردند و متعهدند شدند که کارها و اقدامات توافق‌شده را انجام دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران هفته آینده تشکیل می‌شود که در سطح مدیران وزارت خارجه ۱+۴ است. همچنین جلسه وزیران خارجه ۱+۴ به همراه خانم موگرینی نیز پیش‌بینی شده است که در زمان مناسب تشکیل می‌شود.

ظریف گفت: جلسات کارشناسی در روزهای آینده نیز به طور فشرده برگزار می‌شود.

وزیر خارجه کشورمان درباره مواضع ایران در نشست چهارجانبه گفت: ما در این نشست اعلام کردیم باید حقوق ایران در چارچوب برجام تضمین شود و آنها گفتند تلاش خود را می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تحریم رئیس کل بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا گفت: این اقدام مثل بقیه اقدامات آمریکا غیرقانونی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین