کد خبر: ۵۲۳۷۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کره‌شمالی گفته که در این شرایط مایلی با ادامه مذاکراتی که منجر به رها کردن زرادخانه هسته‌ایش شود ندارد

کره‌ شمالی آمریکا را تهدید کرد/مذاکرات برنامه‌ریزی شده کره‌ شمالی و کره جنوبی لغو شد/احتمال لغو نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون

و معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی اعلام کرده است که کشورش تمایلی به برگزاری نشست با آمریکا ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تهدید کرد چنانچه پیونگ یانگ تحت فشار قرار گیرد تا به صورت «یک طرفه» برنامه هسته ای خود را رها کند در برگزاری اجلاس سران با آمریکا بازنگری خواهد کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس اطلاعیه خبرگزاری کره شمالی این مقام گفته است در این شرایط کره شمالی تمایلی با ادامه مذاکراتی که منجر به رها کردن زرادخانه هسته ایش شود ندارد.

کره‌ شمالی آمریکا را تهدید کرد/لغو مذاکرات برنامه‌ریزی شده دو کره/احتمال لغو نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون

در این بیانیه آمده است: 'مذاکراتی که آنها بخواهند در آن به طور یک جانبه ما را مجبور به کنار گذاشتن زراد خانه هسته ای کنند برای ما جذابیت ندارد.'

این بیانیه می افزاید: لازم است مجددا این سئوال مطرح شود که آیا باید در نشست با ایالات متحده شرکت کنیم یا خیر.

معاون وزیر خارجه کره شمالی از واشنگتن خواست با پیونگ یانگ «صادقانه گفتگو کند» تا «پاسخ های مناسب» نیز دریافت کند.

کره شمالی همچنین «در اعتراض به رزمایش آمریکا و کره جنوبی»، مذاکرات هیات بلند پایه سیاسی با کره جنوبی که قرار بود امروز چهارشنبه در سطح وزیران برگزار شود را لغو کرد.

خبرگزاری کره شمالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این رزمایش در حالی که شبه جزیره کره در حال طی کردن فرایند صلح و خلع سلاح هسته ای است باعث تحریک و افزایش تنش ها می شود.

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی از روز جمعه آغاز شده است در این رزمایش حدود 100 هواپیمای جنگی شامل هشت جنگنده F-22 رادار گریز، تعداد زیادی بمب افکن های B-52 و هواپیماهای F-15K به خدمت گرفته شده اند.

نشست مقامات عالی رتبه دو کره در سطح وزیر، قرار بود امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت با هدف گفت و گو در مورد چگونگی خلع سلاح شبه جزیره در روستای مرزی 'پانمونجوم' در مرز دو کره برگزار شود.

کره شمالی می گوید «این رزمایش که در سراسر کره جنوبی برگزار می شود، ما را هدف قرار داده است، این یک چالش جدی برای تحقق اعلامیه پانمونجوم و یک تحریک نظامی عمدی در برابر پیشرفت سیاسی مثبت در شبه جزیره کره است».

با این حال آمریکا در حال آماده کردن خود برای برگزاری نشست سران با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در تاریخ 22 خرداد در سنگاپور است.

کره شمالی مذاکرات برنامه‌ریزی شده امروز با کره‌ جنوبی را لغو کرد

همچنین در واکنش به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی، کره شمالی مذاکرات در سطح مقامات عالی‌رتبه با سئول را که برای امروز (چهارشنبه) برنامه‌ریزی شده بود لغو کرد و با این کار شک و تردیدهایی را نیز نسبت به نشست تاریخی ماه آینده با واشنگتن به وجود آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز گزارش دادند: این مانور ما را هدف گرفته است. این مانور نقض آشکار و شرم‌آور اعلامیه پان مون جوم است و یک تحریک نظامی تعمدی برای مقابله با تحولات سیاسی در شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گفت: آمریکا همچنین باید بررسی‌های دقیقی را در رابطه با سرنوشت نشست برنامه‌ریزی شده کره شمالی – آمریکا در پی این مانور نظامی مشترک تحریک آمیز با کره‌ جنوبی انجام دهد.

این گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA شک و تردیدهای غرب را نسبت به صداقت و نیت پیونگ یانگ در رابطه با تمایلش برای صلح و اینکه قصد دارد از دیپلماسی برای سردرگم کردن دشمنانش استفاده کند، افزایش داده است.

کره شمالی امروز گفت: حسن نیت اندکی و فرصت‌های محدودی برای صلح نشان داده و ارائه شده است. ما تحت چنین شرایط بد و وحشتناکی که در جریان آن جنگ و رویارویی با کره شمالی را در نظر دارد و این اقدام در کره‌ جنوبی آغاز شده، نمی‌توانیم پیش برویم و باید مذاکراتی را که با کره‌ جنوبی برای امروز برنامه‌ریزی شده بود،‌ لغو کنیم.

سئول در واکنش به اقدام کره شمالی: مانورها ادامه میابد

همچنین وزارت دفاع کره جنوبی اظهار کرد، مانورهای نظامی واشنگتن و سئول به رغم واکنش خشم‌آلود کره شمالی که در پی این تمرین نظامی، نشست امروز (چهارشنبه) خود را با کره جنوبی لغو کرد، ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چوی هیونسو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اظهار کرد، مانورهای نظامی "مکس تاندر" بر بهبود مهارت‌های خلبانان متمرکز است و مانورهای حمله را شامل نمی‌شود.

این مانور نظامی از روز دوشنبه (14 مه) آغاز شده و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حدود 100 جنگنده در آن حضور دارند. این مانور تا 25 ماه مه ادامه دارد.

به گفته پنتاگون، این تمرینات نظامی که موجب شد کره شمالی نشست امروز خود را با کره جنوبی لغو کند و برنامه نشست خود با آمریکا در ماه آینده را نیز به چالش بکشد، تنها یک تمرین سالانه و متداول نظامی است که کاملا دفاعی بوده و برای حمله برنامه‌ریزی نشده است.

سرهنگ راب منینگ، در این خصوص گفت، تمرین نظامی مکس تاندر 2018 برای بهبود توانایی‌های آمریکا و کره جنوبی به منظور عملیات مشترک طرح‌ریزی شده است. این مانور از روز دوشنبه آغاز شده و قرار است که تا 25 مه ادامه یابد، همچنین انتظار می‌رود که در این مانور همچون دوره‌های گذشته، جنگنده‌های نیروی هوایی، ارتش و نیروی دریایی آمریکا حضور داشته باشند.

منینگ تصریح کرد، چندین دهه است که این مانور به طور واضح با اهداف دفاعی برگزار می‌شود و هدف آن تغییر نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
1
الان کیهان خوشحال تر از همه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این مردک شیطان است و قطعا الان خوشحال است که دل صهیونیستها را شاد کرده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین