کد خبر: ۵۲۳۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در ديدار با معاون دبير‌كل سازمان‌ملل خبر داد:

حمايت ايران از گسترش فعاليت‌هاي اسكاپ و اپديم

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در جريان ديدار با خانم شمشاد اختر، معاون دبير‌كل سازمان‌ملل‌ و دبير‌اجرايي اسكاپ‌ بر برنامه‌ جمهوري اسلامي‌ايران براي استفاده از توسعه فناوري محور و تاسيس شركت هاي دانش بنيان براي مديريت اطلاعات بلاياي طبيعي تاكيد كرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دكتر محمدباقر نوبخت كه در راس هياتي براي شركت در هفتاد و چهارمين اجلاس عالي رتبه كشورهاي عضو كميسيون اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد براي آسيا و اقيانوسيه (اسكاپ) به تايلند سفر كرده است در حاشيه اين اجلاس و در ديدار با خانم شمشاد اختر با اشاره به حمايت همه جانبه ايران از استقرار مقر اپديم در ايران گفت: تمام تلاش‌خود را براي كمك به گسترش فعاليت‌ها و نقش منطقه‌اي و جهاني اسكاپ به كار خواهيم گرفت.

حمايت ايران از گسترش فعاليت‌هاي اسكاپ و اپديم
وي با اشاره به اختصاص بودجه مناسب از سوي جمهوري اسلامي‌ايران به فعاليت هاي اپديم در ايران گفت: اميدواريم اين مركز هرچه زودتر كار خود را آغاز كند و منشاء خدمات سودمندي براي منطقه در برابر آسيب‌هاي ناشي از بلايا باشد.

خانم شمشاد اختر، معاون دبير‌كل سازمان‌ملل و دبير‌اجرايي اسكاپ‌ نيز در اين ديدار با تشكر از مشاركت جمهوري اسلامي‌ايران در موضوعات مرتبط با اپديم و اسكاپ گفت: برنامه اسكاپ تسريع در استقرار و آغاز فعاليت‌ اپديم در تهران است.

وي همچنين در اين نشست به‌ معضل تغييرات آب و هوايي در منطقه و راه‌كارهايي براي رفع اين مساله پرداخت.

بنا به اين گزارش، كشورهاي عضو اسكاپ در اجلاس سالانه خود كه در مقر سازمان ملل متحد در بانكوك برگزار مي‌شود، موضوع توسعه پايدار با محوريت فقر و نابرابري در آسيا و اقيانوسيه را در دو سطح  وزراي كشورهاي عضو و كارشناسان بررسي مي‌كنند.

دكتر نوبخت علاوه‌بر انجام سخنراني در اجلاس هفتاد و چهار اسكاپ، در اختتاميه و همچنين نشست‌هاي جانبي اجلاس از جمله نشست اپديم كه با موضوع مديريت اطلاعات بلايا و توسعه پايدار برگزار مي‌شود شركت مي‌كند.

منبع: روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین