کد خبر: ۵۲۳۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
در پی قرارداد نفتی انگلیس با ایران؛ نخستین گام عملی اروپا برای برجام منهای آمریکا

رئیس جمهور فرانسه: شرکت‌های اروپایی باید در برابر تحریم‌های آمریکا حفاظت شوند

رئیس جمهوری فرانسه روز پنج شنبه تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید از شرکت های این اتحادیه که با ایران تجارت دارند، در برابر تحریم های آمریکا حفاظت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه همچنین در بدو ورود به نشست رهبران اتحادیه اروپا در بلغارستان در پاسخ به سئوالی در مورد اعلام شرکت توتال مبنی بر خروج احتمالی از ایران به دنبال خارج شدن آمریکا از برجام عنوان کرد: این به شرکت های فعال در بازارهای مختلف بستگی دارد که خودشان در این زمینه تصمیم بگیرند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز،رئیس جمهوری فرانسه افزود: شرکت های بین المللی با منافع در کشورهای مختلف براساس منافع شان تصمیم گیری می کنند. آنها باید همچنان این آزادی را داشته باشند.

مکرون افزود: فرانسه از پیشنهادهای کمیسیون اروپا مبنی بر حفاظت از شرکت های اروپایی که ممکن است به دلیل تحریم های امریکا آسیب ببینند و ضررهایی را متحمل شوند، حمایت می کند.
از سوی دیگر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز روز پنج شنبه همزمان با ورودش به نشست سران اتحادیه اروپا در شهر صوفیه گفت که کشورهای اتحادیه اروپا بر این مسئله توافق دارند که برجام توافق کاملی نیست اما تاکید دارند این توافق باید حفظ شود.

مرکل افزود: اشخاصی در اتحادیه اروپا این دیدگاه را مطرح می کنند که توافق هسته ای کامل نیست، اما ما باید در این توافق بمانیم و مذاکرات بیشتری با ایران بر پایه مسائل دیگر از جمله مسئله برنامه موشک های بالستیک این کشور انجام شود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب گذشته به وقت ایران، با تکرار اتهام هایی و نیز توهین به ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند و تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه ایران بازخواهد گرداند.

این تصمیم در حالی گرفته شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی 10 بار پس از اجرایی شدن برجام، پایبندی ایران را به این توافق بین المللی تایید کرده است در حالیکه رسانه های معتبر بارها از تلاش و حتی اعلام موضع دولت ترامپ برای جلوگیری از دستیابی تهران به منافع مصرح در برجام خبر داده اند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه ‌ای مشترک حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

نخستین گام عملی اروپا برای برجام منهای آمریکا

همچنین نخستین موافقتنامه اصولی (HOA) بین المللی نفتی ایران پس از خروج واشنگتن از برجام برای توسعه میدان نفتی کرنج با کنسرسیوم بین المللی پرگس انگلیس امضا شد تا نخستین گام عملی اروپا برای حفظ برجام بدون آمریکا برداشته شود.

به نوشته ایرنا؛ این موافقتنامه چهارشنبه شب با حضور وزیر نفت ایران، مدیر کنسرسیوم بین المللیی پرگس و سفیر انگلیس در تهران به امضا رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
تندروهای ایران نخواهند گذاشت برجام به فرجام برسد چون منافع انها با تحریم و جنجال به دست می اید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین