کد خبر: ۵۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

تلاش رهبران اتحادیه اروپا برای حفظ روابط اقتصادی خود با تهران

رهبران اتحادیه اروپا توافق کردند با وجود خروج آمریکا از برجام، توافق هسته ای را زنده نگه دارند و روابط رو به گسترش اقتصادی خود با تهران را حفظ کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد تاسک- رییس شورای اتحادیه اروپا گفت تا زمانی که ایران به توافق پایبند باشد، اروپا نیز به آن احترام خواهد گذاشت. جان کلود یونکر - رییس اتحادیه اروپا نیز به معرفی راه‌های حفاظت از سرمایه گذاری اشخاص و شرکت های اروپایی در ایران و نیز همکاری اقتصادی با این کشور که کشورهای اتحادیه اروپا امیدوار به بهره مندی از منافع آن هستند پرداخت.

یک منبع آگاه به این موضوع گفت: پس از مذاکرات، رهبران اروپایی توافق کردند کار برای محافظت از شرکت های اوپایی که تحت تاثیر تصمیم اخیر آمریکا قرار می گیرند را آغاز کنند. گزینه های مطرح شده شامل سرمایه‌گذاری بانک سرمایه گذاری اروپا در ایران و اختصاص خط اعتباری یورو از جانب اعضای اتحادیه اروپا بوده است. وزیران خارجه فرانسه-آلمان و انگلیس نیز سه شنبه این هفته با محمد جواد ظریف- وزیر خارجه ایران دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، از سوی دیگر یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد: رسیدن به راه حلی که نیازمند ترکیب پیچیده ای از اقدامات ملی و مشترک است، نیازمند زمان است. روزهای ۱۸ تا ۲۱ می، میگویل آریاس کانته- کمیسر انرژی و محیط زیست اتحادیه اروپا- به ایران سفر خواهد کرد تا در خصوص همکاری  ها در زمینه انرژی با مقامات ایرانی رایزنی کند، اقدامی سمبولیک که نشان دهنده مصمم بودن اتحادیه اروپا به باقی ماندن در توافق هسته ای بر خلاف اقدام آمریکا است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین