کد خبر: ۵۲۴۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸

استاندار فارس: اوضاع در کازرون تحت کنترل است

استاندار فارس با اشاره به اتفاقات پیش آمده در شهرستان کازرون گفت: به رغم وجود برخی درگیری های پراکنده، در مجموع شرایط و اوضاع این شهرستان تحت کنترل است .
آفتاب‌‌نیوز :
 اسماعیل تبادار روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات فارس در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: کسانی که یا خودشان در چنین تجمع هایی شرکت و یا دیگران را تشویق و تحریک به شرکت می کنند خواهان منافع مردم ، شهرستان و استان نیستند. 

وی این تجمع ها را غیرقانونی دانست و گفت: به طور قطع همکاری و همراهی مردم سبب خواهد شد که جلو سوء استفاده افرادی که خواستار آرامش و آسایش مردم نیستند گرفته شود. 

تبادار گفت: در جریان اتفاقات اخیر، ما بین مردم حضور پیداکردیم و خواسته ها و مطالب آنها را شنیدیم ولی این درگیری ها بیانگر این است که عده ای به دنبال سوء استفاده و طرح مسائل دیگر هستند و خواسته مردم را دنبال نمی کنند. 

استاندار فارس تاکید کرد: مردم به شایعات شبکه های اجتماعی توجه نکنند، این آمار درباره کشته شدگان و مصدومان صحت ندارد و شامگاه چهارشنبه تنها یک نفر در این درگیری ها کشته شده است. 

برخی افراد با این عنوان که طرح ایجاد شهرستان جدید «کوه چنار» منجر به جدایی بخش های حیاتی از شهرستان کازرون خواهد شد، چهارشنبه و امروز پنجشنبه اقدام به اعتراض کردند. 

موضوع تفکیک 2 بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام کوه چنار از آبان 96 مطرح شد و از آن زمان تاکنون اعتراض هایی با مراجعه به فرمانداری و حضور در میدان شهدای کازرون شده است. 

معترضان می گویند: حسین رضا زاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، طرحی را تهیه کرده که براساس آن قصد دارد شهرستان جدیدی ایجاد و آثار تاریخی بیشابور، امامزاده سیدحسین، دشت انار و دشت برم را از کازرون جدا کند. 

از نظر معترضان، این مکان ها هویت کازرون محسوب می شوند و نباید از آن جدا شوند. 

بیست ویکم اردیبهشت 97 امام جمعه کازرون در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: هنوز چند روزی بیشتر از سفر استاندار فارس به شهر شما نگذشته است که عده ای قضاوت زودهنگام درباره نتایج و مباحث مطرح شده در این سفر می کنند و به اختلافات دامن می زنند، آن هم با استناد به مباحثی که نادرست است. 

استاندار فارس در سفر 13 اردیبهشت ماه به کازرون به مردم اطمینان داد که طرح تفکیک این شهرستان و تشکیل شهرستان جدید با عنوان 'کوه چنار' با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود. 

اسماعیل تبادار در این سفر گفت: با توجه به خواسته مردم کازرون در زمینه جدانشدن دشت برم و انارستان از این شهرستان، طرح تفکیک شهرستان برای انجام اصلاحات مورد نظر مردم بازگشت داده شد. 

امام جمعه کازرون همچنین هفتم اردیبهشت 97 در خطبه های نمازجمعه این شهر اعلام کرد: طرح تقسیم کازرون بدون کارشناسی دقیق به عنوان یک پیشنهاد تا پشت در دولت هم رفته بود که از دستور کار خارج و این طرح متوقف شد. 

حجت الاسلام محمد خرسند افزود: یک هفته در تهران پیگیر موضوع طرح تقسیم کازرون بودم که معاون اول رییس جمهوری در واکنش به حرکت آگاهانه شما که اجازه ندادید افرادی براین موج سوار شوند و شعارهای خودشان را بدهند گفت که هیچ تصمیمی برای کازرون گرفته نشده است. 

وی همچنین 31 فروردین ماه در خطبه های نمازجمعه از مردم کازرون خواست تجمعی برگزار نکنند. 

به گزارش ایرنا، جمعیت شهرستان کازرون که در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 95 انجام شد، 266 هزار و 217 نفر است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین