کد خبر: ۵۲۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹

مکرون: خروج آمریکا از برجام به ضرر شرکت‌های اروپایی است

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام به ضرر شرکت های اروپایی و به سود شرکت های روسی و چینی خواهد بود، گفت: در این مورد وارد جنگ تجاری با واشنگتن نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مکرون در کنفرانسی خبری در صوفیه پایتخت بلغارستان گفت: قصد نداریم از یک طرف در مقابل طرف دیگر جانبداری کنیم. 

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به خروج احتمالی شرکت فرانسوی توتال از یک پروژه سرمایه گذاری در ایران اظهار داشت که وی خواهان تامین همه ضمانت ها برای شرکت هایی است که خواهان ماندن در ایران هستند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

مکرون که با تصمیم آمریکا برای خروج از برجام به شدت مخالفت کرده است، افزود: ما قصد نداریم شرکت های اروپایی را وادار به ماندن در ایران کنیم. 

وی همچنین تاکید کرد که معتقد است، تصمیم آمریکا به سود شرکت های روسی و چینی خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه که برای حضور در نشست سران اتحادیه اروپا به بلغارستان رفته، اوایل روز پنجشنبه نیز تاکید کرد: فرانسه از پیشنهادهای کمیسیون اروپا مبنی بر حفاظت از شرکت های اروپایی که ممکن است به دلیل تحریم های امریکا آسیب ببینند و ضررهایی را متحمل شوند، حمایت می کند.

همچنین «ژان کلود یونکر» رییس کمیسیون اروپا که برای شرکت در نشست صوفیه در بلغارستان بسر می برد، گفت: اتحادیه اروپا از فردا (جمعه) کار خود را در زمینه بی اثر کردن تحریم های آمریکا علیه شرکت اروپایی که با ایران مراوده اقتصادی- تجاری دارند، آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سه شنبه هفته گذشته با تکرار اتهام هایی علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند و تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه ایران بازخواهد گرداند.

این تصمیم با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله طرف های برجام مواجه شده است و مخصوصا اروپایی ها تلاش تازه ای را برای خنثی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپا آغاز کرده اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین