کد خبر: ۵۲۴۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

انتظارات سئول از پیونگ‌یانگ

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: این کشور انتظار دارد کره شمالی به توافقات میان سران دو کشور در نشست ماه قبل پایبند باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد سئول بر این باور است که کره شمالی به تعهد خود در بهبود روابط میان دو کشور پایبند خواهد ماند.

به رغم انتقاد شدید پیونگ‌یانگ از سئول برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی با آمریکا و تاکید بر اینکه به گفتگو باز نمی‌گردد مگر آنکه به شکایت این کشور رسیدگی شود، کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد معتقد است کره شمالی به تعهد خود برای بهبود روابط میان دو کشور پایبند خواهد ماند.

بائک تائه هیون، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی، گفت: سئول انتظار دارد پیونگ‌یانگ به توافقات میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در نشست ماه قبل پایبند باشد. رهبران دو کشور در این نشست قول دادند توافقنامه «خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره را تکمیل کرده» و برای صلح پایدار تلاش کنند.

او گفت: «در حالی که در حال پیشبرد صلح در شبه‌جزیره کره هستیم، فعلا در نقطه آغازین قرار داریم و متوقف نخواهیم شد.»

از زمان لغو نشست عالی رتبه با کره جنوبی در روز چهارشنبه و تهدید به برهم زدن نشست برنامه ریزی شده ماه آینده میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کره شمالی بار‌ها به صورت لفظی به واشنگتن و سئول حمله کرده است. پیونگ‌یانگ اعلام کرده است تحت فشار، سلاح هسته‌ای خود را رها نخواهد کرد.

در خبری دیگر درباره کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرد پیونگ‌یانگ خبرنگاران کره جنوبی را برای پوشش خبری مراسم تعطیلی یک سایت آزمایش هسته‌ای در کره شمالی نپذیرفته است. کره شمالی پیشتر تعدادی از خبرنگاران کره جنوبی و سایر کشور‌ها را برای مشاهده آنچه که این کشور تعطیلی سایت آزمایش سلاح‌های هسته‌ای در پونگیه ری می‌خواند، دعوت کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین