کد خبر: ۵۲۴۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

تسویه حساب شرط ورود به لیگ‌های بسکتبال

رییس کمیته‌ مسابقات فدراسیون بسکتبال از تنظیم اولیه آیین‌نامه‌ لیگ‌های فصل آینده خبر داد و گفت: تیم‌ها برای ورود به مسابقات نباید بدهی داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
ورژ آبکاریان رییس کمیته‌ مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آیین‌نامه‌ جدید لیگ‌های بسکتبال برای فصل آینده، اظهار کرد: دوشنبه آخرین تغییرات مورد نظر را بر روی آیین‌نامه‌ جدید اعمال کردیم و قرار است این آیین‌نامه‌ها را برای افرادی که آقای طباطبایی اعلام می‌کند، ارسال کنیم. بعد از مدتی از این دوستان دعوت می‌کنیم تا در جلسه‌ای نقطه نظرات خود را اعلام کنند و در نهایت بهترین پیشنهادات تصویب شوند. اکنون سه آیین‌نامه‌ انضباطی، نقل‌ و انتقالات و مسابقات تنظیم شده است.

آبکاریان با بیان این مطلب که تغییراتی برای بهتر شدن وضعیت مسابقات انجام می‌شود، گفت‌: سعی شده تا تغییرات در مسیر بهتر شدن باشد تا مشکلات فصل‌های قبل را نداشته باشیم. مثلا برای بازیکنان سرباز این شرایط را ایجاد کرده‌ایم که بعد از دوران خدمت بتواند با تیمی دیگر قرارداد ببندند. به نوعی نمی‌خواهیم هیچ بازیکنی بیرون بماند. اجازه تغییر باشگاه در طول فصل نداریم که صحبت‌هایی برای انتقال قرضی شده که باید درباره آن صحبت شود.

او افزود: درباره مسابقات لیگ‌های پایین هم از مربیانی که نقطه نظری دارند خواسته‌ایم همه موارد و جوانب را بررسی کنند و نظراتشان را به ما بگویند. تمام اشکالات را بر طرف خواهیم کرد و بهترین شرایط را برای لیگ برتر ، لیگ یک ، دو، سه و جوانان و نوجوانان خواهیم داشت. لیگ زیر گروه، هم با نام لیگ دسته سه برگزار می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم‌های بدهکار چه خواهد شد؟ تصریح کرد: در همین آیین‌نامه‌ به این موضوع اشاره کرده‌ایم که برای شروع فصل تمامی تیم‌هایی که می‌خواهند وارد شوند و در سامانه ما ثبت‌نام کنند باید حساب‌های قبلی‌شان را تسویه کرده باشند. تیم بدهکار اجازه ورود به لیگ را ندارد.

رییس کمیته‌ مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا باشگاهی تقاضای ورود به لیگ بسکتبال را داشته یا نه؟ بیان‌ کرد: چند تیم تقاضا کرده‌اند مثلا شهرکرد تقاضای ورود به لیگ داشته، سپید رود رشت ابراز تمایل کرده و صحبت کرده‌اند تا وارد لیگ برتر شوند. قبلا شرایط ورود به گونه‌ای کدخدا منشانه بود، اما اکنون برای این که مشکلی پیش نیاید ترجیح می‌دهیم همه چیز تنظیم شده باشد تا در میانه فصل مشکلی پیش نیاید. دوست نداریم فعالیت نیمه کاره باشد و مربی و بازیکن به مشکل بخورد.

او در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای داوران مد نظر دارد؟ بیان‌ کرد: یک کمپ در گرگان داریم که تیر ماه از داوران دعوت می‌کنیم در آن حاضر باشند. همچنین قبل فصل نیز سمینار سه روزه خواهیم داشت و تست‌های آمادگی عملی از داوران را می گیریم تا برای ورود به لیگ آماده شوند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین