کد خبر: ۵۲۴۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

چرا بیش از نیمی از تولیدکننده‌های فرش تعطیل هستند؟

واردات کفش بی‌کیفیت خارجی بازار تولیدکننده داخل را مورد آسیب جدی قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول شجری گفت: مواد اولیه ما را واردکننده‌ها و تولیدکنندگان داخلی احتکار می‌کنند. این افراد، تولیدکننده‌ها را مجبور می‌کنند تا مواد اولیه را به نرخ آزاد خریداری کنند که این مساله شرایط بسیار سختی را برای تولیدکننده ایجاد کرده است.

او در خصوص شرایط و اوضاع این صنف در سال حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بسیار سختی داریم و وضعیت ما اصلا خوب نیست.

وی افزود: مواد اولیه ما را واردکننده‌ها و تولیدکنندگان داخلی احتکار می‌کنند. تغییر قیمت ارز بر بازار تاثیر گذاشت اما این افراد، تولیدکننده‌ها را مجبور می‌کنند تا مواد اولیه را به نرخ آزاد خریداری کنند که این مساله شرایط بسیار سختی را برای تولیدکننده ایجاد کرده است.

شجری در ادامه تصریح کرد: بعد ازعید هیچ اتفاق خوبی برای تولید نیفتاده است. پس از پایان عید معمولا ما فروش زیادی نداریم اما تا تیر ماه تولیدی‌ها باید فعال باشند تا کسری بازار را تامین کنند.

وی پیش بینی کرد که با توجه به وضعیت ارز امسال این رونق اتفاق نخواهد افتاد چرا که بیش از نیمی از تولیدی‌ها به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل هستند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز ادامه داد: واردات کفش بی‌کیفیت خارجی بازار تولیدکننده داخل را مورد آسیب جدی قرار داده است.

شجری با اشاره به اینکه توجه دولت به این صنعت می‌تواند موجب اشتغالزایی در کشور شود،گفت: به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات موجود در زمینه تولید، این امکان وجود ندارد که در این عرصه با تمام ظرفیت به فعالیت بپردازیم. اگر دولت به حمایت های لازم از این بخش بپردازد، این امکان وجود دارد که اشتغال در این بخش دو برابر شود.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین