کد خبر: ۵۲۴۴۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

حاشیه‌های یک عروسی ٢٤‌ میلیون پوندی+تصاویر

ازدواج سلطنتی مراسمی عمومی است که میلیون‌ها نفر در دنیا از طریق تلویزیون و هزاران نفر از نزدیک تماشا خواهند کرد. انتظار می‌رود به این مراسم هم توجهات بسیاری شود، اما هزینه این مراسم چقدر است؟ و اگر عضوی از خانواده سلطنتی انگلستان باشید، چه کسی هزینه این مراسم را پرداخت خواهد کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :
دوران رویایی نامزدی و حلقه نامزدی که روی اینستاگرام بیشترین لایک را دارد، اینها شور و هیجان اولیه هر زوجی است که می‌خواهند عروسی کنند. اما وقتی از هیجان افتادند، نخستین چیزی که باید قبول کنند این است که عروسی خیلی خرج دارد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ براساس گزارش سی‌ان‌ان،‌ در‌ سال ٢٠١٦ میانگین هزینه جشن عروسی در آمریکا ٣٥هزار و ٣٢٩ دلار است. زمانی که قرار است شاهزاده انگلیس با هنرپیشه آمریکایی ازدواج کند، این رقم به آسمان خواهد رسید. ازدواج سلطنتی مراسمی عمومی است که میلیون‌ها نفر در دنیا از طریق تلویزیون و هزاران نفر از نزدیک تماشا خواهند کرد. انتظار می‌رود به این مراسم هم توجهات بسیاری شود، اما هزینه این مراسم چقدر است؟ و اگر عضوی از خانواده سلطنتی انگلستان باشید، چه کسی هزینه این مراسم را پرداخت خواهد کرد؟

حاشیه‌های یک عروسی ٢٤‌ میلیون پوندی+تصاویر

برای جواب به این سوال‌ها ارقام دقیقی وجود ندارند، اما می‌توان حدس و گمان‌هایی زد. در بیانیه‌ای که چند روز بعد از اعلام نامزدی این زوج اعلام شد، دبیر ارتباطات شاهزاده هری گفت که همانند عروسی کیت و ویلیام «خانواده سلطنتی هزینه بخش‌های اصلی مراسم عروسی مانند کلیسا، موسیقی، گل‌آرایی، دکوراسیون و میهمانی شب را می‌پردازند.»

این بدان معنی است که برقراری امنیت مراسم که پرهزینه‌ترین قسمت ازدواج سلطنتی است از جیب مردم پرداخت می‌شود. براساس گزارش بی‌بی‌سی، این صورت‌حساب برای نیروی پلیس تیمز فرستاده می‌شود. برای پلیس تیمز هم بودجه ویژه‌ای برای پرداخت آن اختصاص داده می‌شود. همانند عروسی کیت و ویلیام، هزینه دقیق عروسی هری و مگان اعلام نخواهد شد، اما گمانه‌زنی‌هایی درباره این مراسم مجلل و باشکوه وجود دارد. به گفته روزنامه دیلی اکسپرس در انگلستان هزینه این مراسم عروسی می‌تواند به ٢٤‌میلیون پوند (٣٢‌میلیون و ٣٠٠هزار دلار) برسد، اما معلوم نیست که چگونه به این نتیجه رسیده است. این اعداد و ارقام به وسیله گروهی از طرفداران نابودی سلطنت موسوم به ریپابلیک تایید شده است. آنها دادخواستی را تنظیم کرده‌اند تا خانواده سلطنتی تمام هزینه‌ها را خودش بپردازد. گراهام اسمیت، رئیس کمپین ریپابلیک می‌گوید: «خدمات عمومی بریتانیا تحت فشار قرار دارند، بودجه‌های نهادهای مختلف کاهش پیدا کرده است، اما ظاهرا ٢٤‌میلیون پوند وجود دارد تا به پای پولدارترین خانواده کشورمان بریزیم.»

اپلیکیشن دیگری موسوم به برایدبوک با تحلیل بیش از ١٧٠هزار عروسی و بررسی قیمت‌های تقریبی گرفته‌شده از بیش از ٧٠هزار برنامه‌ریز، هزینه این عروسی را ٣٢‌میلیون پوند، معادل ٤٣‌میلیون دلار تخمین می‌زند. این اپلیکیشن مبلغی را که هری و مگان برای امنیت عروسی‌شان نیاز دارند، ٣٠‌میلیون پوند پیش‌بینی می‌کند.

از میان شخصیت‌های معروفی که به این مراسم دعوت شده‌اند می‌توان به آمال و جورج کلونی، ویکتوریا و دیوید بکام، اوپرا وینفری، سرنا ویلیامز و آلکسیس اوهانیان،‌ تام ‌هاردی و همسرش شارلوت رایلی، جیمز بلانت، پریانکا چوپرا (هنرپیشه و دوست مگان)، کری مولیگن و مارکوس مامفورد از گروه مامفور‌اند سانز، التون جان، پیپا میدلتون و همسرش اشاره کرد.

اما مهمترین شخصی که در این مراسم باشکوه شرکت نمی‌کند، پدر مگان مارکل است. توماس مارکل که دوران بازنشستگی خود را در مکزیک می‌گذراند، بیش از ٣٠‌سال است که از مادر مگان طلاق گرفته است. او که در ابتدا قصد داشت در این مراسم شرکت کند، تنها پنج روز پیش از برگزاری آن اعلام کرد که به دلیل مریضی قلبی نمی‌تواند حاضر شود. این خبر بعد از آن‌که توماس مرکل اعلام کرد که برای پاپاراتزی‌ها به منظور فروش عکس‌های صحنه‌آرایی‌شده به رسانه‌ها مبلغی دریافت کرده، بسیار پرسروصدا شد. او بعدها اعلام کرد که پزشکان مجبور به جراحی شدند تا در رگ قلبش استنت بگذارند.

در لیست مدعوین نام شخصیت‌های سیاسی مانند دونالد ترامپ، میشل و باراک اوباما و حتی ترزا می‌هم دیده نمی‌شود. سخنگوی کاخ کنزینگتون اعلام کرد که برای مراسم عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل، هیچ شخصیت سیاسی-انگلیسی و بین‌المللی دعوت نخواهد بود. دونالد ترامپ و همسرش ملانیا با وجود دریافت‌نکردن کارت دعوت عروسی برای این زوج هدیه‌ای در نظر گرفته‌اند. لیندزی والترز سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد که آنها به یکی از هفت خیریه‌ای که این زوج سلطنتی مشخص کرده‌اند کمک نقدی خواهند کرد. 

 شاهزاده هری و مگان مارکل در ماه آوریل درخواست کردند که به جای فرستادن هدیه، کسانی که می‌خواهند به هفت خیریه مختلف انگلیسی کمک کنند: CHIVA (انجمن ایدز کودکان)، Crisis خیریه‌ای برای پایان دادن به بی‌خانمانی، Myna Mahila Foundation انجمن حمایتی از زنان کار، Scotty’d Little Soldiers برای کودکان بی‌سرپرست جنگ‌زده، StreetGames خیریه‌ای برای خانواده‌های کم‌درآمد، Surfers Against Sewage حفاظت از دریاهای ملی و Wilderness Foundation UK برنامه‌ای برای جوانان آسیب‌دیده.


منبع: شهروند

عکس ها از یورونیوز و اسپوتنیک

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
1
فصول را بردند جهنم گفت هیزمش تر است. این ازدواج به ما چه؟ در تهران یا سایر شهرهای بزرگ عروسی هائی میشود که یخ دل دختران و پسران در حسرت ازدواج آب میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
1
این بدان معنی است که برقراری امنیت مراسم که پرهزینه‌ترین قسمت ازدواج سلطنتی است از جیب مردم پرداخت می‌شود.

...............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
2
مردم چقدر خوشحالند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
1
بله میگن هزینه از جیب مردم بوده خب یکی جواب بده هزینه از یب مردم که با رضایت و باعث شادی مردم باشه بهتره یا هزینه از جیب مردم بدون رضایت و باعث گریه؟!
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
این رو هم میگفتید این مراسم به طور مستقیم 500 میلیون پوند برای انگلیس درآمدزایی داشته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین