کد خبر: ۵۲۴۵۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
انصراف شرکت‌های اروپایی از همکاری با ایران با تعهد اروپا به برجام همخوانی ندارد

ظریف در دیدار کمیسیونر انرژی اروپا: حمایت سیاسی اتحادیه اروپا از برجام کافی نیست/اروپا باید گام‌های عملی بیشتری برداشته و سرمایه‌گذاریهای خود را در ایران افزایش دهد

میگوئل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به همراه هیات همراه بعد از ظهر امروز با محمد جواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت برجام پس از خروج آمریکا از آن اظهار داشت: اتحاد کشورهای اروپائی برای حفظ دستاوردهای برجام اهمیت مضاعفی پیدا کرده و اراده سیاسی اتحادیه اجرای برجام و تداوم همکاری‌های شرکت‌های اروپائی با ایران است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را برای اروپا به وجود آورده، اما پیام اتحادیه اروپا تداوم همکاری با ایران در حفظ و اجرای برجام است.

 وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست و اتحادیه برای تداوم همکاری‌های اقتصادی خود با ایران می بایست گام‌های عملی بیشتری برداشته و سرمایه گذاریهای خود را در ایران افزایش دهد.

وی افزود: تعهد اتحادیه اروپا بر اجرای برجام با اعلام انصراف احتمالی شرکت‌های بزرگ اروپایی از همکاری با ایران همخوانی و تطابق ندارد.


منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین