کد خبر: ۵۲۴۷۰۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

آب خیار برای سلامتی، پوست و مو چه فوایدی دارد؟

آب خیار یک نوشیدنی سالم، مغذی و پرفایده است. خیار، حاوی مقدار زیادی آب و ویتامین K، سیلیس، ویتامین A، ویتامین C و کلروفیل است. خواص آب خیار شامل درمان علائم حیاتی بالا و سنگ‌های دستگاه ادراری می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آب خیار یک نوشیدنی سالم، مغذی و پرفایده است. خیار، حاوی مقدار زیادی آب و ویتامین K، سیلیس، ویتامین A، ویتامین C و کلروفیل است. خواص آب خیار شامل درمان علائم حیاتی بالا و سنگ‌های دستگاه ادراری می‌شود. برای عطر و طعم بیشتر، می‌توان آب خیار را با شیرین‌کننده‌ها و آبمیوه‌های دیگر ترکیب‌کرد. 

فواید سلامتی آب خیار

ما در اینجا بعضی از بهترین فواید آب خیار را فهرست کرده‌ایم.

۱. منبعی سرشار از ویتامین:

خیار، منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B است.

۲. به آب‌رسانی بدن کمک‌می‌کند:

۹۵ درصد خیار، آب است، همین ویژگی، بدن را هیدراته نگه‌می‌دارد و سموم را دفع‌می‌کند. خیار، بیشتر ویتامین‌های موردنیاز روزانه بدن را داراست.


۳. آب خیار برای مراقبت از پوست و مو:

به نحوه استفاده از آب‌خیار برای صورت و چشم‌ها فکرمی‌کنید؟ یک تکه خیار را بر چشم‌های پف‌کرده بگذارید تا خواص دارویی آن، ورم پشت چشم را کاهش‌دهد. سولفور موجود در خیار، تحریک رشد مو را آسان‌می‌کند.

۴. با سرطان‌ها مبارزه‌می‌کند:

خیار به داشتن لاریسی رزینول، پینورسینول و سکوایزولاریسی‌رزینول مشهور است. این ۳ ترکیب لیگنانی، در رابطه با کاهش خطر بسیاری از سرطان‌ها مانند کارسینوما، سرطان غدد جنسی، سرطان دستگاه تناسلی زنان و آدنوکارسینوم، تاریخچه‌ای قوی دارد.

۵. مراقبت خانگی:

مه‌گرفتگی‌های آینه را از بین‌می‌برد. یک تکه خیار را بر آینه بمالید و همین کار، مه‌گرفتگی را از آینه رفع‌می‌کند.

۶. بوی بد دهان را رفع‌می‌کند:

یک تکه خیار را با زبان‌تان، ۳۰ ثانیه به قسمت بالایی دهان خود فشاردهید. ترکیب شیمیایی خیار، میکروارگانیسم‌های عامل بوی بد دهان را می‌کشد.


۷. خماری را کاهش‌می‌دهد:

برای جلوگیری از خماری صبح یا سردرد، قبل از خواب خیار بخورید. خیار حاوی مقدار کافی قند، ویتامین‌های گروه B و الکترولیت است که در کنار دیگر مواد مغذی ضروری، شدت سردرد را کاهش‌می‌دهد.

۸. به کاهش وزن و گوارش کمک‌می‌کند:

خیار به‌دلیل داشتن میزان زیاد آب و کالری پایین، رژیمی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند وزن اضافی خود را کم‌کنند. آب زیاد و فیبرهای موجود در خیار برای دفع سموم از بدن مفید است و به گوارش کمک‌می‌کند. مصرف روزانه خیار می‌تواند درمانی برای یبوست مزمن باشد.

۹. اختلال چندژنی را درمان‌می‌کند، استروئید الکل را کاهش‌داده و علائم حیاتی را کنترل‌می‌کند:

سلول‌های غدد درون‌ریز برای ساختن عامل هیپوگلیسمی که برای بیماران دیابتی مفید است، به آب خیار نیازدارند. محققان دریافتند که ترکیبی به نام استرول که در خیار وجوددارد می‌تواند سطح استروئید الکل را کاهش‌دهد. خیار دارای مقادیر زیادی پتاسیم و فیبر است. این برای حفظ علائم حیاتی منظم، مفید است. این ویژگی، خیار را به انتخابی مناسب برای درمان علائم حیاتی پایین یا بالا تبدیل‌می‌کند.

۱۰. برطرف‌کننده طبیعی دردمفاصل:

خیار، منبعی عالی از دی‌اکسید سیلیکون است. دی‌اکسید سیلیکون، ازطریق تقویت بافت‌های همبند، به افزایش سلامتی مفاصل کمک‌می‌کند. به‌علاوه، خیار دارای ویتامین‌های A، B۱، B۶، C، D، K، فولات، کلسیم و منیزیم است. همچنین خیار با پایین‌آوردن سطح اسید، دردهای آرتریت را تسکین‌می‌دهد.

این‌ها فواید آب خیار بودند، حالا بیایید به کاربردهای آب‌خیار در دستورات غذایی نگاهی بیندازیم.


کاربردهای آشپزی:

آب خیار را باید ۱۵-۲۰ دقیقه بعد از گرفتن مصرف‌کرد تا از واکنش‌های شیمیایی و ازدست‌رفتن مواد مغذی جلوگیری‌شود.

آسان‌ترین راه گرفتن آب خیار زمانی است که خیار خام است. نیازی به پختن آن نیست.

برای داشتن یک نوشیدنی سالم، می‌توانید هویج، گوجه‌فرنگی، چغندرقند و فلفل و نمک را به آب خیار اضافه‌کنید.

نحوه نگه‌داری:

آب خیار نباید در مجاورت هوا قراربگیرد و باید تا چنددقیقه بعد از گرفتن مصرف‌شود.


منبع: stylecraze
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین