کد خبر: ۵۲۴۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

هزینه درمان بیماران خاص 13 میلیارد تومان است

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: هزینه بیماران خاص که بیمه سلامت هزینه‌های آنها را پرداخت می‌کند، سالانه به بیش از 13 میلیارد تومان می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
خلیل‌اللهی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل اظهار کرد: ما با 87 نفر پرسنل در بیمه سلامت استان به بیش از 746 هزار نفر از جمعیت استان با همراهی دفاتر واگذار شده به بخش خصوصی ارائه خدمات می‌کنیم.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از ایسنا؛ وی با بیان اینکه در 9 شهر استان اداره بیمه سلامت فاقد چارت بوده و به رغم کمبود نیرو ما 42 هزار عملیات بیمه‌ای را برای بیمه‌گزاران در بخش شهری و روستایی ارائه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تعداد 10 نفر از همکاران ما در قالب یک شرکت اقدام به بررسی اسناد پزشکی می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: 59 درصد جمعیت استان که 746 هزار نفر را شامل می‌شود، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مجموعه به عنوان یک دستگاه 100 درصد دولتی تلاش می‌کند تا خدماتی را به بیمه‌گزاران ارائه کند.

خلیل‌اللهی گفت: ما در بیمه سلامت به 650 هزار نفر خدمات رایگان ارائه می‌کنیم که این خدمات از محل بودجه دولتی است به طوری که 408 هزار نفر نیز در قالب بیمه همگانی روستایی خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

وی گردش مالی 4 هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت را یادآور شد و بیان کرد: تعداد بیماران خاص تحت پوشش این سازمان در 8 سال اخیر از 680 نفر به یک هزارر و 336 نفر رسیده به طوری که ما سالانه 13 میلیارد تومان هزینه درمان به این بیماران پرداخت می‌کنیم که این رقم در 8 سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان بود.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان اردبیل نمونه این پرداختی‌ها را برای بیماران دیالیزی 2.5 میلیون تومان، تالاسمی 2 میلیون و 300 هزار تومان و بیماران سرطانی در قالب شیمی درمانی 13.5 میلیون تومان دانست و افزود: با افتتاح مرکز رادیوتراپی پرداختی هزینه‌های دولتی برای بیماران سرطانی کاهش یافته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین