کد خبر: ۵۲۴۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

سئول: مذاکرات 2 کره پس از رزمایش آمریکا–کره‌جنوبی از سر گرفته می‌شود

یون یونگ چان، سخنگوی ریاست جمهوری کره‌ جنوبی زمانبندی جدیدی را برای مذاکرات بین دو کره اعلام کرده است؛ مذاکراتی که از سوی پیونگ یانگ و به دلیل مانورهای مشترک نظامی بین واشنگتن و سئول متوقف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دولت سئول می‌گوید پس از اتمام مانورهای نظامی مشترک میان آمریکا و کره‌ جنوبی و پس از 25 مه سال جاری میلادی مذاکرات در سطح عالی‌رتبه میان دو کره از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، یون یونگ چان، سخنگوی ریاست جمهوری کره‌ جنوبی زمانبندی جدیدی را برای مذاکرات بین دو کره اعلام کرده است؛ مذاکراتی که از سوی پیونگ یانگ و به دلیل مانورهای مشترک نظامی بین واشنگتن و سئول متوقف شد.

این اظهارنظر از سوی دولت کره‌ جنوبی در حالی مطرح شده است که نشست قریب الوقوعی قرار است میان رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهوری آمریکا در 12 ژوئن و در سنگاپور برگزار شود.

مانور نظامی مشترک "مکس تاندر" با حضور بیش از 100 جنگنده از کشورهای آمریکا و کره‌ جنوبی در 11 مه سال جاری آغاز شده و دو هفته به طول می‌انجامد.

در دو هفته گذشته سرنوشت نخستین نشست تاریخی بین رهبران آمریکا و کره شمالی دچار ابهام شده است به طوری که مایک پنس، معاون دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که احتمالا ترامپ از نشست با رهبر کره شمالی صرف نظر می‌کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین