کد خبر: ۵۲۴۹۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد:

آموزش‌وپرورش لو رفتن سوالات امتحان نهایی را تایید کرد/ سوالات چگونه لو رفت؟

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران: این سوالات به هیچ وجه از شهر تهران لو نرفته و علت آن هم خیلی روشن است، زیرا ما روی برگه‌های امتحان نهایی بکگراند زده بودیم.
آفتاب‌‌نیوز :
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با قطعیت می‌گویم که سوالات لو رفته امتحانات نهایی در تهران نبوده و مربوط به یکی دیگر از استان‌ها می‌شود، اما اجازه نداریم نام استان را ببریم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ صبح امروز خبری مبنی بر لورفتن سوالات امتحان نهایی دانش‌آموزان در تلگرام منتشر شده که براساس اظهارات مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران این مساله مربوط به تهران نمی‌شود. علیرضا راه‌پیما در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: این سوالات به هیچ وجه از شهر تهران لو نرفته و علت آن هم خیلی روشن است، زیرا ما روی برگه‌های امتحان نهایی بکگراند زده بودیم.

آموزش‌وپرورش لو رفتن سوالات امتحان نهایی را تایید کرد/ سوالات در تهران نه، در یکی از استان‌ها لو رفته!

این بکگراند روی عکسی که در تلگرام از سوالات منتشر شده، وجود ندارد، همین مدرک به سادگی نشان می‌دهد سوالات مربوط به استان تهران نبوده است. نکته قابل توجه این است که این بکگراند در هر منطقه از تهران متفاوت است و اگر در هر کدام از مناطق تهران سوالات بیرون می آمد ما تشخیص می دادیم که سوالات مربوط به کدام منطقه است.

وی ادامه داد: ما در تهران برای اینکه ضریب ایمنی را بالا ببریم و مانع از تخلفات این چنینی شویم و به راحتی تشخیص دهیم سوالت لو رفته از کدام ناحیه تهران بوده است این بکگراند را روی سوالات طراحی کرده‌ایم. ضمن این که بکگراند به ما نشان می‌دهد سوالات مربوط به امروز است یا نه. از طریق این بکگراند اطلاعات خوبی به ما می‌دهد که عملا ضریب ایمنی را بالا می‌برد.با قطعیت می‌گویم که تهران نبوده و مربوط به یکی دیگر از استان‌ها می‌شود، اما اجازه نداریم نام استان را ببریم.

راه‌پیما با تاکید بر پیگیری تخلف صورت گرفته از سوی مسئولان گفت: پس از اینکه سال گذشته سوالات لو رفت، با پیگیری حراست و سیستم‌های نظارتی آموزش و پرورش تخلف به حداقل رسید. در حال حاضر مسئولان در حال بررسی هستند که این مورد چطور اتفاق افتاده و سوالات از چه طریقی لو رفته است؟

راه پیما افزود: برای بالابردن امنیت، قرنطینه‌ای طراحی شده که کاملا درز ناپذیر است. علاوه بر این هم هیچ کسی اطلاعی ندارد که قرار است چه سوالی طراحی شود. تنها مَفری که وجود داشت و ظاهرا سال گذشته هم از این مفر این اتفاق افتاد زمانی بود که سوالات از خزانه اداره کل به سمت مناطق می‌رود و از مناطق به سمت مدارس. در این حالت یک سری مشکلات وجود داشت که همگی حل شد و امسال ما با قاطعیت می‌توانیم بگوییم در این مسیر هم امکان تخلف به هیچ وجه وجود ندارد.

وی ادامه داد: ناگفته نماند؛ طبق آیین‌نامه امتحانات هم هیچ کسی نمی‌تواند پاکت‌ها را قبل از اینکه همه گروه امتحانات جمع باشند، باز کند و حداکثر این زمان 10 دقیقه قبل از امتحان است. 10 دقیقه قبل از امتحان گروهی که امتحان را برگزار می‌کند مسئول حوزه و تمام عوامل اجرایی باید پاکت را امضا و در مقابل چشم همگان آن را باز و تکثیر کند. این مدت زمان خیلی کمی را می برد و امکان لو رفتن سوالات را به صفر می‌رساند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان در خصوص نتیجه این امتحان که توسط سوالات لو رفته برگزار شده گفت:‌ بخش بازرسی و حراست باید بررسی کند که به عنوان مثال امکان لو رفتن تا چه اندازه و تعداد دانش آموزانی که از سوالات لو رفته استفاده کرده‌اند، در چه حدی بوده است. اگر به این نتیجه برسند که تعداد بسیار محدود بوده و آن افرادی که از سوالات لو رفته کمک گرفته‌اند را می‌توانند پیدا کنند؛ عملا امتحانات مشکلی ندارد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
کنکور رو هم بفروشید با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
خداوندا این کشور ومردمان تشنه توسعه اش را درپناه الطاف خودت حفظ فرما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
نیازمند دست به فروش اسباب واثاثیه-اجزاء بدن-سئولات امتحانی و.......................می زنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین