کد خبر: ۵۲۴۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
پمپئو ابراز اطمینان کرده مواضع آمریکا و اروپا در مورد ایران به تدریج نزدیکتر خواهد شد

واکنش وزیرخارجه آمریکا به اظهارات روحانی: نگفتم او چه باید بکند، فقط نیات آمریکا را تشریح کردم

روحانی در واکنش به اظهارات پومپئو گفته بود: "دنیا این منطق را نمی‌پذیرد آقایی که تا دیروز در مرکز جاسوسی بوده الان به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده و می‌خواهد تعیین تکلیف کند... شما چه کاره هستی درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟"
آفتاب‌‌نیوز :
مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا ابراز اطمینان کرده مواضع آمریکا و اروپا در مورد ایران به تدریج نزدیک تر خواهد شد و گفته که اجرای خواست های ۱۲ گانه از ایران که یک روز پیشتر مطرح کرده بود تعیین تکلیف نبوده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از بی بی سی، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره واکنش حسن روحانی رئیس جمهور ایران به فهرست خواسته های دولتش گفت: "من نگفتم او چه باید بکند، فقط نیات آمریکا را تشریح کردم."

او در سخنرانی دوشنبه هشدار داده بود که اگر ایران مسیرش را عوض نکند "شدیدترین تحریم‌های تاریخ" علیه این کشور وضع خواهد شد.

روحانی در واکنش به اظهارات پومپئو گفته بود: "دنیا این منطق را نمی‌پذیرد آقایی که تا دیروز در مرکز جاسوسی بوده الان به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده و می‌خواهد تعیین تکلیف کند... شما چه کاره هستی درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟"

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه شنبه در وزارت خارجه گفت: "مهم است تاکید کنم که مسئولیت هایی که ایران باید به عهده گیرد آنقدرها هم دشوار نیست. در گزارش ها آمده بود که اینها خیالپردازی است اما ما خواستار چیزهای خیلی ساده هستیم."

او گفت هر کشور دیگری در جهان مثل ایران رفتار کند درخواست های مشابهی از آن مطرح خواهد شد و از جمله گفت که می خواهد شاهد پایان شلیک موشک از یمن به ریاض باشد.

وزیر خارجه آمریکا گفت اطمینان دارد که می‌تواند در مواجهه با ایران، اروپا را همراه واشنگتن کند:

"مطمئن هستم که مجموعه ای از ارزش ها و منافع مشترک وجود دارد که ما را به سمت یک نتیجه مشترک برای لزوم پاسخگویی به تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران سوق می دهد."

در پی تصمیم دو هفته پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام (توافق اتمی ایران و قدرت ها)، اتحادیه اروپا درحال طرح تدابیری برای حفاظت از تجارت شرکت های اروپایی با ایران بوده است.

پومپئو به این سوال که چطور می خواهد اروپایی ها و چین را قانع به اعمال فشارهای مالی بی سابقه بر ایران کند جواب خیلی روشنی نداد.

او گفت: "این یک چالش جهانی است. مطمئنم می توانیم به طور جمعی واکنشی دیپلماتیک برای رسیدن به نتیجه ساده ای که ما می خواهیم طراحی کنیم. اگر هر کشور دیگری مثل ایران رفتار می کرد تحمل نمی کردیم... اروپایی ها، روسیه و چین هم تاثیر (ایران) در اطراف جهان را مثبت نمی دانند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
این حرفش ثابت کرد که اولین غلط کردم است،و عقب نشینی.دمت گرم روحانی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین