کد خبر: ۵۲۵۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

اعتراض دانشجویان آمریکایی به نیکی هیلی به دلیل جانبداری از اسرائیل

به هنگام سخنرانی نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل که به به حمایت از اسراییل معروف است، در دانشگاه تگزاس، دانشجویان به شدت اعتراض کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکی هیلی در دانشگاه هاستون در سخنرانی خود درباره سیاست خارجه آمریکا چالش‌های جهانی و تیراندازی اخیر در تگزاس صحبت کرد.

زمانی که هیلی سخنرانی می کرد، دانشجویی فریاد زد: نیکی هیلی دستان شما آغشته به خون است. شما به نادیده گرفتن نسل کشی مردم ادامه می‌دهید. شما تروریست‌ها را همراهی کرده و آنها را گسترش می‌دهید.

همچنین عده‌ای از دانشجویان پرچم فلسطین در دست داشتند. آنها شعار دادند: نیکی، نیکی آیا شما نمی‌بینید؟ شما مردم را می‌کشید. شما نمی‌توانید پنهان شوید. شما نسل کشی را نادیده گرفته‌اید.

در همین راستا مریم زیدی یکی از دانشجویان دانشگاه تگزاس که در این اعتراضات شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: نیکی هیلی در نسل کشی فلسطینیان همراهی کرده است.

وی ادامه داد: ما از آزادی بیان برای اعتراض علیه اقدامات نادرست وی استفاده کردیم. ما نمی‌خواهیم او احساس کند که همه اقدامات‌اش بدون توجه قرار می‌گیرد.

همچنین دانشجویان معترض و گروههای مدافع فلسطین بیانیه‌ای علیه نیکی هیلی صادر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل که به عنوان حامیان جدی اسراییل شناخته می شود، به تازگی   در اظهاراتی مدعی شد هنگامی که او مشاهده کرده اعضای سازمان ملل دائما برای اسرائیل از بابت مسائلی نظیر شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی و سرکوب معترضان در نوار غزه "قلدری" می‌کنند شروع به "فریاد کشیدن بر سر همه" کرده است.

او افزود: هرکس با اسرائیل دربیفتد با آمریکا طرف است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین