کد خبر: ۵۲۵۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

ابراز تأسف از حذف تمثال بوعلی‌ سینا از دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی

استاندار همدان با اشاره به این‌که سازمان تأمین اجتماعی هیچ کاری در استان همدان نکرده است، گفت: تأمین اجتماعی هیچ آثار اقتصادی در همدان نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمدناصر نیکبخت» پنجشنبه 3 خرداد در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان این‌که چندین و چند جلسه با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره پروژه هتل هما داشتیم و قول داد این هتل در همدان ساخته شود، اظهار کرد: در حال حاضر زمین این پروژه آماده شده و تعلل تامین اجتماعی در این زمینه تاسف بار است.

وی با ابراز گله‌مندی از سازمان تأمین اجتماعی، از نمایندگان استان خواست تا موضوع ساخت هتل هما توسط سازمان تأمین اجتماعی پیگیری شود.

نیکبخت ضمن ابراز تأسف از حذف تمثال بوعلی سینا از روی دفترچه‌های تأمین اجتماعی، گفت: در حالی‌که کشور ترکیه مجسمه بوعلی سینا را در کشور خود نصب کرده و تاجیکستان عکس این دانشمند را بروی اسکناس خود چاپ کرده متأسفانه تأمین اجتماعی امسال تمثال حکیم بوعلی سینا را از روی دفترچه‌های درمانی حذف کرده که این مایه تأسف است.

وی با اشاره به این‌که گلایه از این موضوع را به وزیر کشور، کار، ارشاد نوشتم، ادامه داد: این چه عایدی دارد و این بدسلیقگی چه آورده‌ای برای کشور داشت و بودن عکس بوعلی سینا چه ضرری داشت.

نیکبخت با تأکید بر این‌که در شهر جهانی سفال نباید کالای چینی فروخته شود، خاطرنشان کرد: لالجین در ردیف شهرهای تبریز، مشهد و اصفهان قرار گرفته آنوقت ما کالای چینی بفروشیم؟ این آبروریزی برای شهر جهانی سفال است و ما که نمی‌خواهیم کارگر چینی را مشغول به کار کنیم.

وی با بیان این‌که فرماندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی وظیفه دارند این موضوع را پیگیری کنند، گفت: باید برخورد شود و کالای چینی در این شهر فروخته نشود.

نیکبخت با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری امسال حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند بنابراین کالای ایرانی باید کیفیت داشته باشد، گفت: وظیفه ملی و وطن‌پرستی ایجاب می‌کند به مشکلات اقتصادی بپردازیم و برطرف کردن بیکاری جوانان کمک کنیم اما نباید بخواهیم مردم کالای بی‌کیفیت را انتخاب کنند.

استاندار همدان از اداره‌کل استاندارد خواست امسال بیش از پیش کنترل کیفیت محصولات تولیدی را در برنامه داشته باشد و افزود: در زلزله کرمانشاه دیدیم که نظارت بر تولید مصالح ساختمانی و ساخت و سازها چقدر می‌تواند مفید باشد که این موضوع کار استاندارد است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ۲۹۰ پروژه بهداشتی را در استان تعهد کرده که از این تعداد بیش از ۱۹۰  پروژه افتتاح شده و ۶۵ پروژه باقی‌مانده را امسال به بهره‌برداری می‌رساند که همه این پروژه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که بهداشت و درمان به خوبی و با جدیت کارها را انجام داده است، گفت: مقرر شده بود ۹۰۰ تخت به بیمارستان‌های استان اضافه شود که اکثراً انجام شده و فقط بیمارستان تویسرکان و بهار باقی‌مانده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی همدان در گردشگری سلامت نیز امسال برنامه‌ای داشته باشد به طوری‌که امسال باید کار اساسی‌تر انجام و بیمارستان خاصی در نظر گرفته شود.

استاندار همدان افزود: قرار است بیمارستان بزرگ ۶۰۰ تا۱۰۰۰ تختخوابی در همدان ایجاد شود که در دستور کار علوم پزشکی است و باید امسال آغاز شود.

نیکبخت با اشاره به اجرای سامانه نوین آبیاری در ۸۵ درصد از اراضی مستعد استان، اظهار کرد: میانگین آبیاری نوین در کشور ۴۲درصد است در حالی‌که در استان همدان به ۸۵ درصد رسیده و به دنبال این هستیم که این سامانه را در باغات انجام دهیم.

وی با بیان‌ این‌که سن برخی پروژه‌های ورزشی به ۱۰سال هم رسیده است، ادامه داد: پروژه استخر تویسرکان واقعا بهت آور است که چطور بعد از ۱۰سال این وضعیت را دارد؟ 

وی در بخش دیگری به نصب بخاری‌های کم مصرف در مدارس استان اشاره و خاطرنشان کرد: بخاری‌های کم مصرف در استان همدان تولید می‌شود به طوری‌که این واحد کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسیده است بنابراین باید کاری کنیم همه مدارس استان از این بخاری استفاده کنند تا سایر استان‌ها نیز الگو بگیرند.

به گزارش ایسنا، استاندار همدان با اشاره به آزادسازی خرمشهر، گفت: این رویداد بزرگ مقاومت با دستان خالی را تعریف کرد.

وی درباره دیدار هیئت دولت و مسئولان با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمایشات و رهنمودهای سازنده‌ای را ایراد فرمودند و راهکارهای مناسبی ارائه دادند. ایشان بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و این‌که اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی کشور است.

وی با اشاره به دیدار خود با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: از سازمان برنامه و بودجه خواستیم در رابطه با رویداد همدان ۲۰۱۸، دانشگاه D8 و موزه همدان کمک کنند که خوشبختانه موافقت شد.

استاندار همدان درباره انتقال پساب به منطقه ویژه جهان آباد، یادآور شد: برای انتقال پساب به نیروگاه شرط داشتیم که پس از انتقال پساب به نیروگاه بحث انتقال به منطقه ویژه جهان آباد توسط این شرکت انجام شود که اخیراً معاون برق و انرژی شرکت برق باختر پذیرفت بلافاصله انجام شود که برآورد اولیه این کار ۴۳میلیارد تومان بوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
باسلام .درست همینست دفترچه بیخاصت باید عکس وزیر بهداشت روی ان باشد نه ابوعلی سینا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین