کد خبر: ۵۲۵۲۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
خروج ترامپ رییس جمهوری امریکا از برجام، انگیزه تازه ای برای گسترش روابط اروپا با روسیه به ایجاد کرده است

اروپایی‌ها به دنبال کمک روس‌ها برای حفظ برجام/ وال‌استریت‌ژورنال: فرانسه و روسیه، تحریم‎های امریکا را دور می‎زنند

روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا بدلیل مداخلات نظامی روس‌ها در اوکراین و مداخله در سیاست دیگر کشورهای اروپایی در سطح پایینی قرار داشته است. با این حال، نارضایتی مشترک از خروج ترامپ از برجام موجب نگرانی روس ها و اروپایی ها شده است./مقام های فرانسوی می گویند که روسیه موافق است تا روس ها و فرانسوی ها منافع اقتصادی حاصل از برجام را برای ایران تامین کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه دیدار کرد؛ آن هم در زمانی که روابط میان اتحادیه اروپا با مسکو در پایینترین سطح ممکن از دوران پس از پایان جنگ سرد بوده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه «وال استریت ژورنال» با اشاره به افزایش رفت و آمد دیپلماتیک میان مقام های روس و اروپایی، می نویسد: «خروج ترامپ رییس جمهوری امریکا از برجام انگیزه تازه ای برای گسترش روابط اروپا با روسیه به ایجاد کرده است. اگرچه مقام‌های اروپایی می گویند که اختلاف با روسیه به قدری زیاد است که به سختی می توان باور کرد امکان گسترش روابط وجود داشته باشد. 

اروپایی‌ها به دنبال کمک گرفتن از روس‌ها برای حفظ برجام/ وال‌استریت‌ژورنال: فرانسه و روسیه، تحریم‎های امریکا را دور می‎زنند

«امانول مکرون» رییس جمهوری فرانسه می‌خواهد از بهبود روابط با روسیه برای کمک به تلاش‌های اروپایی‌ها به منظور حفظ توافق هسته‌ای با ایران استفاده کند. سفر او به روسیه بک هفته پس از سفر اخیر مرکل صدراعظم آلمان به آن کشور صورت می گیرد و مرکل نیز در تلاش برای جلب نظر مساعد روس ها به منظور باقی ماندن در برجام و همچنین انتقال گاز از روسیه به آلمان بود. امری که ترامپ مخالف آن است. 

روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا بدلیل مداخلات نظامی روس‌ها در اوکراین و مداخله در سیاست دیگر کشورهای اروپایی در سطح پایینی قرار داشته است. با این حال، نارضایتی مشترک از خروج ترامپ از برجام موجب نگرانی روس ها و اروپایی ها شده است. معاون وزیرخارجه روسیه گفته است که احتمالا بخشی از رهبران کشورهای جهان برای مذاکره با رهبری روسیه به سمت آن کشور نزدیک می شوند. 

در طول اولین سال حضور در مقام ریاست جمهوری، مکرون با تنش در سوریه و اوکراین و مسمومیت جاسوس سابق روسیه در بریتاتیا و اتهامات مروبط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته فرانسه مواجه شده است. مکرون تلاش کرده تا علیرغم تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو، روابط اقتصادی فرانسه با روسیه را حفظ کند. اکنون سفر او به روسیه ژستی دیپلماتیک است؛ آن هم پس از میزبانی از پوتین در کاخ ورسای تا تاریخ ۳۰۰ ساله دیپلماسی فرانسوی – روسی را به نمایش درآورد. مکرون گفته است که می خواهد گفت و گویی استراتژیک و تاریخی را با پوتین داشته باشد تا روسیه و اروپا با یکدیگر متحد شوند و روسیه به حال خود رها نشود.

این روزنامه در ادامه می افزاید: «تصمیم امریکا برای خروج از برجام باعث شده تا هماهنگی بیشتری میان پاریس و مسکو در پیش گرفته شود. مقام های فرانسوی می گویند که روسیه موافق است تا روس ها و فرانسوی ها منافع اقتصادی حاصل از برجام را برای ایران تامین کنند. روسیه موافق است که حفظ منافع اقتصادی توافق هسته‌ای بهترین راه برای خنثی‌سازی تلاش امریکا به منظور بی میل کردن ایران از ماندن در برجام است. مقام های مطلع می گویند که فرانسه و روسیه در حال آماده‌سازی خود به منظور فراهم کردن شرایط و بستر لازم به منظور دور زدن تحریم امریکا هستند. یکی از مشاوران مکرون پیش از سفر او به روسیه گفت که پرسش اصلی این است که چگونه می توان همکاری کرد تا توافق هسته‌ای حفظ شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
عشق خبرگزاریها و رسانه های داخلی به مطبوعات و رسانه های خارجی و به خصوص آمریکایی و انتشار اخبار ضد روسی بی دلیل و پایه، بی حد و حصر است. انتشار خیر از یک همچین روزنامه ای که جز انتشار اخبار ضد روسی و القا تفرقه بین اروپا و روسیه و چین و ... هدف دیگری ندارد به چه معناست؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
روس ها هم از این آب گل آلود به نفع خودشون بهره میبرن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین