کد خبر: ۵۲۵۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

واکنش فرانسه به شروط رهبری برای ادامه برجام

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره هفت شرط رهبر انقلاب برای سه کشور اروپایی جهت ادامه حضور ایران در توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری روز پنجشنبه درباره شروط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای حفظ برجام با کشورهای اروپایی اظهار نظر کرد. 

«اگنس وان در مال»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به سئوالی درباره هفت شرط رهبر انقلاب اسلامی ایران برای ادامه برجام با کشورهای اروپایی گفت: «ما این بیانات آقای خامنه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.»

وی در ادامه با اشاره به اظهارات دو روز پیش «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه گفت: «همان‌طور که ژان ایو لودریان روز 23 می گفت: "این توافق نمرده است." چند روز پیش نشست اروپایی‌ها برگزار شد و بعد از آن هم نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا در صوفیه برگزار شد که آنها عزم خودشان را برای ضمانت امنیت شرکت‌های در حال همکاری با ایران اعلام کردند. چون ما توافق را ترک نکرده‌ایم و می‌خواهیم آن را رعایت کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «حفظ توافق هسته‌ای توسط اروپایی‌ها به معنی این است که ایران هم به اجرای دقیق مفاد هسته‌ای [در توافق برجام] ادامه بدهد.»

«اگنس وان در مال» علی‌رغم این، بار دیگر مواضع فرانسه درباره فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را تکرار کرد. او گفت: «تمایل اروپا برای ماندن در این توافق، نباید ما را از نگرانی‌هایی که درباره ایران داریم، به ویژه برنامه موشکی و حضور نظامی مستقیم یا غیرمستقیمش در منطقه غافل کند.»

 مقام معظم رهبری در دیدار روز چهارشنبه با مسئولان و کارگزاران نظام هفت شرط را برای ادامه حضور ایران در برجام پس از خروج آمریکا از آن تعیین کردند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین