کد خبر: ۵۲۵۴۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
اکنون خاورمیانه و طرح آن در حال بازتعریف است/مسکو جایگزین واشنگتن و نقش آن در منطقه خاورمیانه شده است

سی‌ان‌بی‌سی: خروج آمریکا از برجام یک زمین‌لرزه بود/ایران و اسرائیل به سوی جنگ نزدیک می‌شوند

اکنون خاورمیانه و طرح آن در حال بازتعریف است. ایران و اسرائیل در استانه جنگی تمام عیار با یکدیگر قرار گرفته‌اند. در همین حال، کارشناسان در واشنگتن در حال بحث در این باره هستند که چگونه مانند سال ۲۰۱۲ میلادی می توان قدرت امریکا را احیا کرد. اکنون اما در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار داریم و مسکو جایگزین واشنگتن و نقش آن در منطقه خاورمیانه شده است. این یک واقعیت کلیدی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- خروج امریکا از برجام مانند یک زمین لرزه بود اما در ابعاد سیاسی. ایران و اسرائیل اکنون بیش از هر زمان دیگری در منطقه به سوی جنگ تمام عیار با یکدیگر نزدیک می‌شوند با این حال، واقعیت آن است که امریکا تهدید واقعی را در منطقه جدی نمی گیرد: روسیه. واقعیت ان است که تمرکز ترامپ بر ایران است در حالی که مسکو تهدید اصلی برای منافع واشنگتن در منطقه است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری«س ان بی سی» امریکا می نویسد: «اقدام ترامپ در خروج از برجام مانند برگزیت (خروح بریتانیا از اتحادیه اروپا) یک زمین لرزه سیاسی بود. اکنون خاورمیانه و طرح آن در حال بازتعریف است. ایران و اسرائیل در استانه جنگی تمام عیار با یکدیگر قرار گرفته‌اند. در همین حال، کارشناسان در واشنگتن در حال بحث در این باره هستند که چگونه مانند سال ۲۰۱۲ میلادی می توان قدرت امریکا را احیا کرد. اکنون اما در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار داریم و مسکو جایگزین واشنگتن و نقش آن در منطقه خاورمیانه شده است. این یک واقعیت کلیدی است. با تمرکز بیش از اندازه بر توافق هسته‌ای ما موضوع اصلی را نادیده می گیریم: مسابقه ما با ایران و حتی خاورمیانه نیست رقبات اصلی ما باید با روسیه باشد. تا زمانی که امریکا در مورد تهدید روسیه از خود جدیت و دقت لازم را نشان ندهد باید تبعات منفی سیاست خارجی امریکا را متحمل شویم. بسیاری از اسرائیلی ها امروز معتقدند جنگ با ایران اجتناب ناپذیر است. خطوط قرمز اسرائیل ساده هستند: هیچ نیروی ایرانی یا تسلیحات پیشرفته‌ای نباید در سوریه باشد. خط قرمز ایران نیز ساده است: می خواهیم به قدرت مسلط در خاورمیانه تبدیل شویم. این موضوع سبب تشدید درگیری ها میان طرفین شده است».

واقعیت آن است که بیشتر کارشناسان امریکایی معتقدند ایالات متحده دیگر قدرتی ضروری در خاورمیانه نیست و این روسیه است که به قدرتی بلامنازع تبدیل شده است. پوتین کنترل بیشتری بر منطقه دارد. این موضوع مورد اذعان کارشناسان ارمیکایی است. پس از آن که جنگنده اف-۱۶ توسط نیروهای سوری سرنگون شد کدام بازیگر به اسرائیل گفت خونسردی خود را حفظ کنید؟ روسیه. چه کسی از اسرائیل خواست تا حملات هوایی در سوریه محدود شود؟ روسیه. کدام بازیگر به نتانیاهو در دیدار هفته گذشته درباره ایران مواردی را متذکر شد؟ روسیه. مهمتر از همه و آن چه امریکا فاقد آن است، اشاره به این موضوع است که اسرائیل و روسیه ریشه های عمیقی ارتباطی با یکدیگر دارند. ایالات متحده تنها کشوری نیست که رابطه خاصی با اسرائیل دارد. در اوایل دهه ۹۰ میلادی اسرائیل بیش از یک میلیون یهودی روس را جذب کرد که اکنون ۲۰ درصد از جمعیت کل اسرائیل را تشکیل می دهند. در حال حاضر زبان روسی دومین زبان در اسرائیل است. خطوط هوایی ال آل اسرائیل دو بار در هفته به طور توقف‌ناپذیری پرواز به مقصد مسکو دارند. بسیاری از اسرائیلی‌ها دارای گذرنامه روسی هستند و نتانیاهو به همان اندازه که با ترامپ وقت می گذراند با پوتین مذاکره می کند».

این شبکه خبری در ادامه می افزاید: «این نزدیکی به روسیه به واسطه شکاف رو به رشد بین یهودیان آمریکایی و اسرائیلی نیز قابل مشاهده است. نمونه‌ای این شکاف را در رفتار اخیر «ناتالی پورتمن» هنرمند یهودی امریکایی می توان دید. او جایزه نوبل یهودی امسال را تحریم کرد. او متولد بیت المقدس است اما مخالف نوع رفتار اسرائیل با فلسطینی ها است».

این شبکه خبری اشاره می کند که روسیه به طور فزاینده نه تنها به عنوانی یک رقیب که به مثابه یک دشمن در برابر امریکا ظاهر می شود: «اکنون مسکو خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران است و واشنگتن را به حاشیه رانده است؛ به خصوص پس از خروج امریکا از برجام اما امریکا».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
یک تحلیل بسیار سطحی و کم سوادانه.ارزش تیتر درشت را نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
اتفاقا این تحلیل درست است.در واقع ترامپ آدرس را اشتباهی آمده و چوبش را از پوتین خواهد خورد.شاید هم واقعا پوتین در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ دست داشته و ترامپ عمدا آدرس را اشتباه اعلام میکند.
پوتین اگر علی الظاهر با ما هم پیمان شده ،بخاطر چشم و ابروی خوشگل ما نیست.برای منافع خودش کار میکند و هر وقت هم لازم بداند با کارت ما بازی میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
عدم حضور وزیر خارجه. در عکس یادگاری اخرین جلسه برجام.
نشان از مخالفت منفعت جویانه مسکو بود . وامروز هدف از
سنگ اندازی های غیر علنی در مصالح ایران. توسط روس ها بر همگان روشن. است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین