کد خبر: ۵۲۵۴۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کارگردان نمایش مرابه نامِ خودم بخوان:

آنچه در ذهن حرکت می‌کند در کالبدِ آدمی به ظهور می‌رسد

این نمایش، برگرفته از آیاتِ سوره ی بقره و چند سوره دیگر است. نمایش قصه‌ی آدم و بحثِ اختیار آدمی در زمین و زمان‌های مختلف تاریخ است. آدمی که به زمین هبوط می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبه بیات - این‌روزها تالار مهرِ حوزه هنری، شاهد اجرای نمایش "مرا به نام خودم بخوان"، است که با نگاهی متفاوت به اِلِمان‌های هنر نمایش به روی صحنه رفته است. در طول اجرای یک ساعته نمایش، آنچه که زبان ارتباطی بازیگران با مخاطب است، تنها حرکات و نمایش هماهنگ و تمرین‌شده، با همراهی موسیقی متن است که نمایش را از کلام گفتاری بی‌نیاز می‌کند و البته نفوذ و اثرگذاری بیشتری هم دارد.

اجرای زیبای نمایش، نگاه‌ها را به سوی خود می‌کشاند و حرکات بدن، ذهنِ مخاطب را تسخیر می‌کند تا معنای هستی را در ماورای زندگی روزمره دریابد.  

آنچه در ذهن حرکت می‌کند در کالبدِ آدمی به ظهور می‌رسد

زهرا اسلام‌پناه کارگردان نمایش، می‌گوید: در ماه مبارک رمضان ما به ابعادِ وسیع‌تری از جسم و روان و عظمتِ پروردگارمان دسترسی پیدا می‌کنیم. این ما هستیم که باید بدانیم این پیکری که فقط زندگی روزمره را می‌شناسد و سرشار از تضاد با زیبایی‌هایی‌که خداوند آفریده است، می‌تواند فرایِ این جسم حرکت کند. می‌تواند خود را کشف و به ظهور برساند .

وی درباره داستان نمایش نیز اینچنین توضیح می‌دهد: این نمایش، برگرفته از آیاتِ سوره ی بقره و چند سوره دیگر است. نمایش قصه‌ی آدم و بحثِ اختیار آدمی در زمین و زمان‌های مختلف تاریخ است. آدمی که به زمین هبوط می‌کند و در سیاهی‌ها و تردیدها و فسادها غوطه‌ور می‌شود. نفس او گرایش به پرستشِ گوساله پیدا می‌کند. سپس آدمی با گذر زمان، با جنگ‌هایِ صلیبی مواجه می‌شود که بیانگرِ اختلافاتِ ادیان است. و سرانجام او به فطرتِ خود باز می‌گردد به همان پاکی روزِ ازل.

آنچه در ذهن حرکت می‌کند در کالبدِ آدمی به ظهور می‌رسد

اسلام پناه درباره چگونگی شکل‌گیری این نمایش می‌گوید: «مرا به نام خودم بخوان» در قالب یک نمایش دانشجویی شکل گرفته است و ما 6 ماه برای اجرا تمرین کردیم که در این ماه‌ها، فقط تمرین بدن و حرکات داشتیم. بازیگران این نمایش، صادقانه تلاش کردند و برای اجرا زحمت کشیدند.
خداوند با آفرینش انسان، خیر و شر را در نهاد او آفریده تا یکی را به اختیار انتخاب کنیم. امیدوارم بتوانیم در راستای شناخت و فهم حرکت و بدن،‌ من و نسلِ من قدم‌هایی هدفمند و استوار برداریم. چراکه، آنچه در ذهن حرکت می‌کند در کالبد آدمی به ظهور می‌رسد.  بدنی که می‌تواند ترسیم کند. می‌تواند خود را به رشد برساند. می‌تواند خلق کند. بدنی که وجود دارد.
امیدوارم با این وجود ارزشمند بتوانیم همچو اساتید و بزرگانِ حوزه‌ی حرکت و بدن، به سمت رشد و درخشش، عاشقانه حرکت کنیم و شانه‌هایمان این بار را متحمل شود.
احساس، اندیشه، باد، ستارگان، درختان، هستی... تماما درحرکت هستند و  امیدکه ماهم درحرکت باشیم .

زهرا اسلام پناه، رامک نوروزی، بنیتا میسمی، حشمت الله زارعی، هدیٰ بختیاری، غزاله امینی، نیکا محمد حسین، محمدعلی نجف پور، مژده برکتی و کیمیا اسلام پناه بازیگران نمایش «مرا به نام خودم بخوان» هستند و علی یعقوب‌زاده و داریوش نصیری نیز مشاوران کارگردان بوده‌اند. این نمایش تا 24 خردادماه ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر روی صحنه خواهد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
بهمن
|
France
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
تئاتر یک بازی احساسی است، حتی اگر بازیگران و نویسندگان اخیر احساس کنند که نیاز به ایجاد یک بازی روحانی نیز دارند.
تئاتر یک هنر محبوب، پر جنب و جوش و جشن است. از طریق این چشم انداز خوشحال است که از شما دعوت می کنم تا تاریخ خود را کشف کنید.
خوش قلبی و زیبایی روح این هنرمندان رو میشه از لمس کرد
دست مریزاد , تندرست و سربلند باشند.
خداوندعمرباعزت به اساتید ایران زمین بدهد.
بهداد منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
نمایشی زیبا و به یاد ماندنی ..... بیاییم حمایت کنیم تا جاودان بمانند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین