کد خبر: ۵۲۵۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

علی مطهری: انشقاق در کشور برای حصر و ممنوع‌التصویری برطرف شود/ همان کاری که اروپایی‌ها درباره هولوکاست کردند درباره وقایع 88 می‌کنیم/ ضرورت دارد سختگیری به منتقدان پایان یابد

علی مطهری طی سخنرانی در دومین کنگره حزب اعتماد ملی که دیروز عصر در کانون توحید برگزار شد تأکید کرد: در شرایط امروز لازم است که این انشقاق در کشور برای حصر و ممنوع‌التصویری بر طرف شود. البته ما نشانه‌هایی می‌بینیم و احساس می‌کنیم اراده‌ای برای این کار وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتباه امروز این است که می‌خواهند آزادی اجتماعی را بدون آزادی معنوی به وجود بیاورند، گفت: ریشه سلب آزادی اجتماعی یکی زیاده‌خواهان هستند که حق دیگران را سلب می‌کنند و یکی خود انسان و یکی هم قانون‌گذاران که خواهند قانون را به نفع خودشان تدوین کنند.

او گفت: به تعبیر شهید مطهری آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی میسر نیست. درباره ضرورت وحدت و همدلی اختلاف نظری نیست. از لوازم وحدت دوری از هوای نفسانی است و اینکه قدرت‌پرست نباشیم.

مطهری ادامه داد: آنجایی که فردی را اصلح بر خود می‌دانیم اصرار بر تصاحب قدرت نکنیم، به تعبیر شهید مطهری جامعه اسلامی همیشه از داخل مورد خطر واقع می‌شود. هر جا ضربه‌ای به ما وارد شده از تفرقه بوده است.

علی مطهری با بیان اینکه در نوع برخورد با منتقدان باید به یک مفهوم مشترک برسیم، گفت: امروز در اینکه نیاز به وحدت ملی داریم تردیدی نیست. در نوع برخورد با منتقدان باید به یک مفهوم مشترک برسیم. تا زمانی که به یک برداشت مشترک از اصول و مبانی نرسیم در گفت‌وگوی ملی موفق نمی‌شویم.

او گفت: اینکه احساس کنیم همه باید یک نظر داشته باشند و اگر کسی نظر مخالف داشته باشد نظام تضعیف می‌شود نظر خطرناکی است که متاسفانه برخی در نظام دارند.

مطهری گفت: ما اروپایی‌ها را تحقیر می‌کنیم که چرا درباره هولوکاست اجازه صحبت نمی‌دهند. ولی ما همان کاری را که اروپایی‌ها درباره هولوکاست کردند درباره وقایع 88 می‌کنیم. شاید کسی نظر دیگری داشته باشد و معتقد باشد نظام اشتباهی کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عظمت نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه به این است که همه آزاد باشند اظهار نظر کنند. ضرورت دارد سختگیری به منتقدان پایان یابد.

او گفت:در شرایط امروز لازم است که این انشقاق در کشور برای حصر و ممنوع‌التصویری بر طرف شود. البته ما نشانه‌هایی می‌بینیم و احساس می‌کنیم اراده‌ای برای این کار وجود دارد.

او در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم حل موضوعاتی مانند فعالان محیط زیستی، گفت: برای یک نظام اسباب سرشکستگی است که بخشی از نظام آنها را جاسوس بداند و بخشی دیگر آنها را جاسوس نداند. نباید در کار یکدیگر دخالت شود و حاکمیت دوگانه برقرار باشد. باید این اشکالاتی که داریم را برطرف کنیم.

مطهری با بیان اینکه ممکن است مصالحی اقتضا کند تلگرام فیلتر شود ولی باید در چارچوب خودش باشد، گفت: این کار باید از طریق کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه باشد. نمی‌شود یک بازپرس بگوید که تلگرام باید بسته شود. اینها از مصادیق دخالت در کار یکدیگر است. اگر حکم حکومتی است باید به مردم بگویید و برای مردم توضیح دهید. این‌طور نباشد که دستور از جای دیگری باشد و دیگران آن را تحمل کنند. ما نباید هیچ امر پنهانی داشته باشیم و باید به مردم بگوییم.

او گفت: تقسیم مردم و جوانان و دانشجویان به انقلابی و غیرانقلابی یا به ارزشی و غیر ارزشی، مبنای انقلاب ما نبود. انقلاب ما را اقلیتی شروع کردند و بعد بقیه مردم هم به آن پیوستند. همه انقلابی و ارزشی هستند. باید یک نگاه پدرانه به مردم داشته باشیم.

مطهری در پایان گفت: امروز وظیفه ما وحدت و همدلی توام با استقامت است. در شرایط سختی قرار داریم. حرف ترامپ به ما این است که شما باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید تا ما به شما کمک کنیم. طبیعی است که ما این را نمی‌پذیریم. انشاءالله با استقامت و وحدت و همدلی از این مرحله سخت به خوبی عبور می‌کنیم.

منبع: اعتمادآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
نمایندگانی اینچنین فهیم و دانشمند همچون آقای دکتر مطهری مایه دلگرمی و امید ملت ایران اسلامی هستند.
ان شاءالله وجود و سایه امثال ایشان همیشه در پناه حق تعالی مستدام و برقرار باشد. الهی آمین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین