کد خبر: ۵۲۵۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
فینال لیگ قهرمانان اروپا ؛

رئال مادرید با درخشش بیل برای سومین سال پیاپی قهرمان اروپا شد

رئال مادرید در شب درخشش مهاجم ولزی خود لیورپول را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست داد و توانست برای سومین سال پیاپی قهرمان این بازی‌ها شود.
آفتاب‌‌نیوز :
فینال لیگ قهرمانان اروپا شنبه شب بین دو تیم رئال مادرید و لیورپول در کی‌یف برگزار شد و سفیدپوشان با پیروزی سه بر یک عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

لیورپول در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی بهتری را به نمایش گذاشت و سعی داشت گل نخست را به نام خود ثبت کند. با این حال تک موقعیت‌های نه چندان خطرناک این تیم به گل تبدیل نشد. در ادامه مادرید توپ و میانه میدان را در اختیار گرفت و می خواست بازی را آرام کند. تنها چند دقیقه بیشتر طول نکشید و لیورپول باز هم حمله کرد و کیلور ناواس مجبور به واکنش شد. مهمترین موقعیت بازی به کریستیانو رونالدو رسید. ضربه مهاجم مادرید در دقیقه ۱۴ با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقایقی بعد سرخیو راموس با پاس اشتباه توپ را به کرنر فرستاد و محمد صلاح توپ را سانتر کرد اما ضربه سر فان دایک به بیرون رفت. در دقیقه ۲۲ لیورپول در یک حمله فرصت گلزنی داشت ولی شوت آرنولد را ناواس دریافت کرد. بازی در این لحظات در اختیار شاگردان یورگن کلوپ بود. در ادامه صلاح در برخورد با راموس از ناحیه کتف آسیب دید اما توانست به بازی خود ادامه دهد. با این حال دقایقی بعد مهاجم مصری دوباره بر زمین افتاد و با چشمان گریان زمین را ترک کرد. کلوپ مجبور شد نخستین تعویض خود را انجام دهد و آدام لانانا وارد زمین شد. لیورپول ستاره خود را از دست داد.

مادرید از این اتفاق بهره برد و شروع به حمله کرد. در دقیقه ۳۳ نیز دنی کارواخال بر زمین افتاد. او از مچ پا به شدت آسیب دید. مدافع اسپانیایی که تنها گریه می کرد و پزشکان تیم او را برای بیرون بردن از زمین همراهی کردند. ناچو به جای کارواخال وارد زمین شد. در دقیقه ۴۳ مادرید به گل رسید اما این اتفاق در شرایط آفساید رخ داد. ضربه رونالدو را لوریس کریوس دفع و توپ برگشتی را کریم بنزما به گل تبدیل کرد اما داور آن را نپذیرفت. در ادامه باز هم سفیدپوشان فرصت گلزنی داشتند. در لحظات پایانی دوباره مهاجم فرانسوی می توانست به گل برسد اما شوت او به بیرون رفت. در نهایت نیمه اول با نتیجه بدون گل پایان یافت.

نخستین موقعیت مهم ۴۵ دقیقه دوم برای سفیدپوشان بود. ضربه ایسکو به تیرک دروازه برخورد کرد. توپ پس از برخورد به لانانا به هافبک مادرید رسید و شوت او با بدشانسی وارد دروازه نشد. با این حال لحظاتی بعد اتفاقی عجیب رخ داد. پاس بلند تونی کروس به بنزما نرسید و کریوس توپ را مهار کرد. دروازه بان لیورپول هنگامی که توپ را پرتاب می کرد بنزما نزدیکش شد و توپ به مهاجم فرانسوی برخورد کرد و در میان بهت بازیکنان، مربی و هواداران لیورپول آرام آرام وارد دروازه تیم انگلیسی شد. برتری سفیدپوشان تنها دقایقی ادامه داشت و سادیو مانه با با پاس دیان لوورن توانست گل مساوی را به ثمر برساند.

مادرید باز هم توپ و میانه میدان را در اختیار گرفت. در یکی دیگر از حملات شاگردان زین الدین زیدان، ایسکو فرصت گلزنی داشت اما دروازه بان حریف توپ را به کرنر فرستاد. هافبک اسپانیایی لحظاتی بعد تعویض شد و گرت بیل به جای او به میدان رفت. مهاجم ولزی در دقیقه ۶۴ یکی از گل های زیبای تاریخ فینال های لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند. پاس مارسلو به بیل رسید و او با قیچی برگردان دروازه لیورپول را باز کرد.

شاگردان کلوپ برای به تساوی رساندن دوباره بازی تلاش کردند و شوت از راه دور مانه در دقیقه ۶۹ به تیرک برخورد کرد. چند دقیقه بعد ضربه بازیکن لیورپول به دست کاسمیرو برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. سفیدپوشان در یک حمله فرصت گلزنی داشتند و رونالدو تقریبا در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما مدافع حریف اجازه گلزنی به ستاره پرتغالی نداد. هر دو تیم به دنبال گلزنی بودند. مادرید می خواست خیال خود را از قهرمانی راحت کند و لیورپول به دنبال به تساوی رساندن بازی بود. در دقایق پایانی بیل یک گل دیگر به ثمر رساند. اشتباه دوباره دروازه بان لیورپول منجر به گل سوم مادرید شد. او نتوانست ضربه مهاجم ولزی را به خوبی مهار کند و توپ وارد دروازه شد. رئال مادرید توانست برای سومین سال پیاپی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود و سیزدهمین قهرمانی اش را در این رقابت ها جشن بگیرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین