کد خبر: ۵۲۵۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
بانک مرکزی آلمان گفته "تنها رژیم تحریم‌های اروپا در تصمیمات ما تعیین‌کننده خواهد بود"

خبرگزاری فرانسه: تغییری در روابط بانک‌های کوچک آلمانی با ایران ایجاد نشده است

«صادرات آلمان به ایران پس از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی به میزان ۱۵.۵ درصد افزایش یافته و به ۲.۶ میلیارد یورو (۳ میلیارد دلار)‌پس از ۲۲ درصد رشد در سال ۲۰۱۶ میلادی رسیده است. این ارقام در مقایسه با صادرات ۱۱۱.۵ میلیارد یورو به امریکا بسیار کوچک هستند. با این حال، ملفی می گوید که KCI منتظر است تا ببیند تاثیر تحریم‎های امریکا بر ایران چگونه است، پیش از آن که بخواهد تصمیم به خروج از ایران را بگیرد».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- بزرگترین وام‌دهندگان و موسسات مالی و اعتباری آلمانی پس از مجازات‌های قبلی به دلیل نقض تحریم‌های مرتبط با خبرگزاری فرانسه: تغییری در روابط بانک‌های کوچک آلمانی با ایران ایجاد نشده استایران که از سوی امریکا وضع شده‌اند از بازار ایران خارج شدند با این حال، بانک‌های کوچک‌تر آلمانی هنوز هم فرصت‌هایی برای کار در ایران حتی پس از خروج امریکا از برجام دارند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرگزاری «فرانسه» با اشاره به این که برخی از شرکت‌ها و بانک‌های کوچکتر علیرغم وجود تهدید مجازات نقض تحریم ایران در بازار آن کشور حضور دارند، می‌نویسد: «پاتریزیا ملفی» مدیر مرکز صلاحیت بین‎المللی (KCI) که توسط شش بانک همکاری کننده در شهر کوجکی در توتلینگن در جنوب غربی آلمان تاسیس شده است، می‌گوید: «ما به همکاری خود با مشتریان مان ادامه می‌دهیم». این مرکز از شرکت‌هایی حمایت می کند که در بازارهای حساسی چون ایران یا سودان فعالیت دارند. او می‌گوید تقاضا در چند سال اخبر به شدت افزایش یافته است به خصوص از شرکت‌هایی که در آلمان و سوئیس هستند».

خبرگزاری «فرانسه» در ادامه می نویسد: «صادرات آلمان به ایران پس از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی به میزان ۱۵.۵ درصد افزایش یافته و به ۲.۶ میلیارد یورو (۳ میلیارد دلار)‌پس از ۲۲ درصد رشد در سال ۲۰۱۶ میلادی رسیده است. این ارقام در مقایسه با صادرات ۱۱۱.۵ میلیارد یورو به امریکا بسیار کوچک هستند. با این حال، ملفی می گوید که KCI منتظر است تا ببیند تاثیر تحریم‎های امریکا بر ایران چگونه است، پیش از آن که بخواهد تصمیم به خروج از ایران را بگیرد».

این شرکت اعلام کرده که معاملات خود با ایران را انجام می‌دهد اما با شهروندان امریکایی و یا دارندگان گرین کارت معامله نمی‌کند. علاوه بر آن، محصولات فروخته شده به ایران نمی‌توانند حاوی بیش از ۱۰ درصد قطعات ساخته شده در امریکا باشند. ملفی می‌گوید یکی از مهمترین منابع برای کسب و کار آن شرکت، شجاعت مدیران‌اش با توجه به ریسک بالایی است که وجود دارد.

دو بانک بزرگ المانی «دویچه بانک» و «کامرز بانک» پس از آن که در سال ۲۰۱۵ میلادی با جریمه‌های شدید امریکا مواجه شدند تصمیم به خروج از بازار ایران گرفتند. «دویچه بانک» به تنهایی ۲۵۸ میلیون دلار برای مجازات نقض تحریم ها پرداخت کرد.

خبرگزاری «فرانسه» اما در ادامه اشاره می کند که حدود ۳۹۰ صندوق پس انداز Sparkasse آلمان با ایران روابط تجاری و مالی دارند که البته محدود به ایجاد اسناد اعتباری مرتبط با قراردادهای صادراتی است. یک منبع مطلع با این فعالیت‌ها می گویند در آینده نزدیک در بازار ایران باقی خواهیم ماند. در اقتصاد آلمان بانک تجارت ایرانی – اروپایی (EIH) نیز وجود دارد که در سال ۱۹۷۱ میلادی تاسیس شد و یک کانال دیگر ارتباط مالی برای تهران است. این بانک در حال حاضر مقرش در هامبورگ است و به ارائه خدمات می پردازد.

خبرگزاری «فرانسه» در ادامه اشاره می کند که «بوندس بانک» (بانک مرکزی آلمان) تاکنون برای همکاری با ایران تغییری در قوانین خود و رویه آن نهاد ایجاد نکرده است. این نهاد به خبرگزاری «فرانسه» می گوید تنها رژیم تحریم‌های اتحادیه اروپا در تصمیمات ما تعیین‌کننده خواهد بود. هرگونه پرداختی که در آن یک طرف ایرانی وجود داشته باشد باید توسط «بوندس بانک» تایید شود اگر وضعیت به شرایط پیش از ژانویه ۲۰۱۶ میلادی بازگردد.

شرکت لابی‌گری بانکی آلمانی «کردیت ویرتشافت» از برلین و دولت‌های عضو اتحادیه اروپا خواسته تا موضع خود را روشن کنند تا اطمینان حاصل شود که بانک ها و مشتریان‌شان در برابر تحریم‌های احتمالی امریکا مورد حمایت قرار می‌گیرند و از مجازات‌های امریکا مصون خواهند ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین