کد خبر: ۵۲۶۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

نشانه‌های اولیه ایدز در مردان

ویروس HIV به سیستم ایمنی بدن آسیب زده و نوعی از سلول‌ها را از بین می‌برد که به بدن در مقابله با بیماری‌ها و عفونت‌ها کمک می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
مطالعات نشان داده که این ویروس در مردان شایع‌تر از زنان است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ همچنین با کمک داروهای آنتی رتروویرال، افراد آلوده به ویروس HIV می‌توانند بدون اینکه ویروس را به دیگران منتقل کنند به زندگی ادامه دهند.

علائم آلودگی به ویروس HIV در مردان 

علائم ابتدایی این ویروس در مردان به طور معمول نامشخص است. همچنین نشانه‌های اولیه آن قابل تحمل است و اغلب با آنفلوآنزا یا دیگر بیماری‌های خفیف اشتباه گرفته می‌شود. در عین حال مردان این علائم را جدی نمی‌گیرند و مراجعه پزشک را به زمان پیشرفت بیماری موکول می‌کنند.

ویروس HIV علاوه بر آنکه با علائم شبه آنفلوآنزا در مردان بروز می‌کند می‌تواند با زوال عقل، کاهش وزن و خستگی ظاهر شود. در موارد نادر، این امکان وجود دارد که ویروس به سرعت به مرحله بیماری ایدز پیشرفت کند.

علائم و نشانه‌های اولیه در افراد آلوده به HIV 

علائم اولیه ویروس HIV به طور کلی در مردان نامحسوس است. افراد به راحتی این علائم را نادیده گرفته یا آنها را با بیماری‌های جزئی دیگر اشتباه می‌گیرد.

در مدت چند روز تا چند هفته پس از آلوده شدن به ویروس علائم زیر در مردان ظاهر می‌شوند:

- تب 

- جوش‌های پوستی 

- سردرد 

- گلودرد 

- خستگی

ویروس HIV به چه میزان در میان مردان و زنان شایع است؟

اگرچه محققان در پیشگیری و درمان ویروس HIV طی دهه‌های اخیر به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند با این حال هنوز این ویروس در بسیاری از کشورهای جهان مشکل جدی به حساب می‌آید.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۳۹ هزار و ۷۸۲ فرد آلوده به این ویروس در این کشور زندگی می‌کرده‌اند. همچنین تعداد مردان آلوده به ویروس HIV از زنان بیشتر است به طوری که تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی ۷۶ درصد از تمامی مبتلایان به این ویروس در آمریکا مرد بوده‌اند.

تشخیص موارد ابتلا به HIV

پزشکان ویروس HIV را در مردان و زنان از طریق آزمایش روی نمونه خون یا بزاق تشخیص می‌دهند اگرچه از طریق آزمایش ادرار هم امکان پذیر است. در این آزمایش آنتی بادی‌های تولید شده در بدن برای مقابله با ویروس مورد بررسی قرار می‌گیرد. معمولا حدود سه تا ۱۲ هفته تشخیص این آنتی بادی‌ها طول می‌کشد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین در تست دیگر آنتی ژن‌های HIV مورد بررسی قرار می‌گیرد. این آنتی ژن‌ها موجب فعال شدن سیستم ایمنی می‌شوند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین