کد خبر: ۵۲۶۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲

اصغر فرهادی رئیس داوران جشنواره سارایوو شد

اصغر فرهادی در راس هیات داوران بخش رقابتی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو در کشور بوسنی و هرزگوین حضور می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
جشنواره سینمایی فیلم سارایوو که از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ اوت (۱۹ تا ۲۶ مرداد) برگزار می‌شود میزبان نمایش فیلم «همه می‌دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در برنامه نمایش در فضای باز نیز خواهد بود.

فیلم اسپانیولی‌زبان «همه می‌دانند» با بازی خاویر باردم و پنه لوپه کروز چندی پیش به عنوان فیلم افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره فیلم کن و در بخش رقابتی این رویداد سینمایی اولین نمایش جهانی خود را تجربه کرد.

فرهادی که ساخت فیلم‌هایی چون «رقص در غبار»، «درباره الی» و «گذشته» را در کارنامه سینمایی‌اش دارد، بیشتر برای نویسندگی و کارگردانی دو فیلم برنده اسکار «جدایی» و «فروشنده» شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره بانفوذ جهان انتخاب شد.

سال گذشته جشنواره فیلم سارایوو با حضور  مایکل فرانکو نویسنده و کارگردان مکزیکی به عنوان رئیس هیات داوران برگزار شد که در مجموع با نمایش ۲۳۵ فیلم از ۵۴ کشور جهان با میزبانی از ۱۰۰ هزار مخاطب همراه بود و در نهایت جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی به «مادر ترسناک» اولین ساخته آنا اورشادزه کارگردان ۲۷ ساله گرجستانی رسید.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ اوت (۱۹ تا ۲۶ مرداد) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین