کد خبر: ۵۲۶۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

آنچه والدین باید در فصل امتحانات بدانند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: والدین نقش تاثیر گذاری در موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
لعیا جعفری در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه حفظ آرامش دانش‌آموزان اصلی‌ترین شرط در برگزاری امتحانات است، گفت: تمام تلاش مدیریت آموزش و پرورش، مدارس و حوزه‌های امتحانی شهرستان خرم‌دره این است که امتحانات در کمال آرامش برگزار شود و دانش‌آموزان بدون کوچک‌ترین دغدغه و نگرانی در جلسات امتحان حضور یابند.

وی یادآور شد: امتحانات نهایی در شهرستان خرم‌دره در دو حوزه امتحانی خواهران و برادران برای بیش از 300 دانش‌آموز دوره سوم متوسطه و مقطع پیش دانشگاهی برگزار می‌شود .

این مسئول با اشاره به اینکه امتحانات مسئله  بسیار مهم و حساسی برای دانش آموزان و دانشجویان است، تصریح کرد: برای موفقیت در امتحانات باید خوب مطالعه مهم‌ترین گام موفقیت در امتحانات تعیین هدف است .

وی تاکید کرد: هنگام برگزاری امتحانات و ریزه‌کاری‌های مهم و طلایی در هنگام برگزاری امتحانات می‌تواند جهت موفقیت در امتحانات بسیار کلیدی و راهگشا باشد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مدیریت زمان، استراحت کافی، کمک از دیگران برای رفع اشکال و درس خواندن در مکانی آرام مانند سالن مطالعه اشاره کرد .

جعفری با اشاره به نقش تاثیرگذار والدین در موفقیت فرزندان، بیان کرد: والدین باید تمام تلاش‌های خود را به کار گیرند تا محیط خانه مکانی پر از آرامش برای دانش‌آموزان باشد و در این مدت از مشاجرات بی‌خود و بحث‌های حاشیه‌ای که ذهن دانش‌آموزان را مخدوش می‌کند پرهیز کنند .

به گزارش ایسنا، وی از تشویق به عنوان راهکار ارزشمند برای موفقیت دانش‌آموزان یاد کرد و افزود: برای ایجاد یا تقویت انگیزه درس خواندن در فرزندان به راه‌هایی متوسل شوید که متناسب با شرایط سنی و فردی او است. اگر قول و قرار جایزه و پاداش، تعریف و تمجید و یا تهدید و تنبیه در دوره ابتدایی می‌تواند مؤثر باشد، در دوران راهنمایی و متوسطه باید هر کدام با در نظر گرفتن شرایط خاص به کار برده شوند. ایجاد انگیزه با استفاده از نصیحت و گفت وگوهای طولانی در دوره راهنمایی و به خصوص متوسطه نتایجی معکوس به بار می‌آورد .


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین