کد خبر: ۵۲۶۳۸۱
تعداد نظرات: ۷۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
ولایتی گفته روی سانتریفیوژهای IR6 و IR8 کار شود

حمله ولایتی به دولت روحانی، مذاکره‎کنندگان هسته‌ای و برجام؛ اینها رزم‌آراهای عهد ما بودند که دیپلماسی لولهنگ را بازی می‌کردند!/در سوریه، لبنان و عراق پیروز شدیم/ در یمن هم در حال پیروزی هستیم/سعودی‎های بیابان‌گرد شعور اداره کشورشان را ندارند!

علی اکبر ولایتی با بیان این که به کارگیری موتورهای نیرومند هسته‌ای و تولید ایزوتوپ‌های پایدار باید تسریع شود، بر پیگیری ساخت الیاف کربن و پژوهش درباره IR6 و IR8 و راه‌اندازی UF6 تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل در نشست «تجربه ماندگار» که امروز (چهارشنبه) با هدف بازخوانی و تبیین بیانات و مواضع مقام معظم حمله شدید ولایتی به دولت روحانی، مذاکره‎کنندگان هسته‌ای و برجام؛ اینها رزم‌آراهای عهد ما بودند که دیپلماسی لولهنگ را بازی می‌کردند!/در سوریه، لبنان و عراق پیروز شدیم/ در یمن هم در حال پیروزی هستیم/سعودی‎های بیابان‌گرد شعور اداره کشورشان را ندارند!رهبری درباره برجام در موسسه پژوهشی – فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن آسیب شناسی روند انجام مذاکرات هسته‌ای و با اشاره به تجربیات تاریخی از عهدشکنی آمریکا و کشورهای غربی در تعاملات بین المللی با ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، برای عبور از شرایط فعلی و تبیین افقهای پیش رو، پیشنهادهای مهمی برای تقویت توان هسته ای جمهوری اسلامی و مقابله با نقض عهد آمریکا در برجام ارائه داد.

راه اندازی UF6 اولین پیشنهاد ولایتی به مسئولان اجرایی بود؛ او تاکید کرد: ما UF6 (هگزافلوراید اورانیوم) را می‌توانیم راه بیندازیم که در 70 درجه به حالت گاز درمی‌آید و قابلیت چرخاندن سانتریفیوژ برای غنی سازی دارد.

او همچنین خواستار ساخت و به کارگیری موتورهای نیرومند هسته‌ای برای کشتی‌ها و زیردریایی‌ شد و گفت: یکی از خاصیت‌های این موتورها آن است که یک زیردریایی با چنین موتوری می‌تواند دو سال زیر آب بماند. در حالی که با سوخت‌های دیگر باید چندین روز یک بار بیرون از آب بیاید و سوخت گیری کند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: رئیس جمهور در زمینه راه اندازی موتورهای هسته‌ای دستور خوبی داده است و آقای صالحی مامور به پیگیری آن است که باید در این زمینه سرعت بیشتری داشته باشد.

ولایتی با اشاره به اینکه این پیشنهادها در عین حال که می تواند پاسخی به نقض عهد آمریکا باشد، شائبه نقض برجام هم ندارد، افزود: ما می‌توانیم ایزوتوپ پایدار تولید کنیم که حکایت از قدرت ما می کند اما برای تسلیحات نیست.

وی پنجمین پیشنهاد خود برای تقویت توان هسته ای را به کارگیری الیاف کربن در این صنعت عنوان کرد و گفت: این موضوعات هیچ منعی بر اساس برجام ندارد. اگر بخواهیم IR6 و IR8 را به کارگیری کنیم دیگر با استفاده از فلز معمولی نمی‌شود بلکه باید از الیاف کربن استفاده کنیم که استفاده های صنعتی بسیار خوبی هم دارد. ضمن آنکه مسئولان باید کارهای پژوهشی مرتبط با نسل جدید سانتریفیوژها را پیگیری کنند و نیازهای کشور در زمینه 190هزار سو که مورد تاکید رهبر انقلاب بود تامین شود. در این زمینه باید بر روی سانتریفیوژهای IR6 و IR8 حتماً کار شود.


عضو هیئت عالی نظارت بر برجام با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مسئولان اجرایی برای پیگیری نقض عهد آمریکا در برجام، خاطرنشان کرد: برخی می گویند نباید از اروپا بخواهیم که علیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه بدهد. چه اشکالی دارد؟ اگر این کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت و چین و روسیه به نفع ما رای دهند و از 5-6 کشور دیگر هم بتوانیم به نفع خودمان رای بگیریم، حتی اگر آمریکا قطعنامه را وتو کند باز هم به نفع ماست و آبروی خودش می‌رود چرا که وتو نشان می دهد که اکثریت علیه اوست.

مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه بین الملل در ادامه سخنانش با بیان اینکه مسئله بسیار مهم بعدی نگاه به شرق است اظهار داشت: در این زمینه برخی غربگراها و غربزده‌ها و جاهلین متاسفانه بسیار مقاومت می کنند؛ برخی می‌گویند روسیه در گذشته نقض عهد کرده است که باید به آنها گفت نه اینکه طرف اروپایی همواره هر چه خواسته ایم در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کرده است؟!  هر کشوری براساس منافع ملی خودش کار می‌کند. اما ما و روسیه و چین در جاهای مختلفی منافع ملی‌مان با یکدیگر همخوانی دارد و می توانیم با هم کار کنیم. روس‌ها بدون تردید و با صراحت و سرعت پیشنهاد موزیانه انگلیس در سازمان ملل علیه ایران درباره یمن را وتو کرد.

ولایتی با اشاره به دیدار ماکرون و پوتین بعد از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: ماکرون در این دیدار حرف زیادی زد و گفت که خوب است برجام با موضوع موشکی و منطقه ای درباره ایران تکمیل شود؛ اما پوتین به صراحت به او گفت که موشکی و منطقه ای هیچ ربطی به برجام ندارد. کدام یک از غربی‌ها مثل پوتین حاضر است که چنین کاری کند؟

وی با بیان اینکه برخی تحت تاثیر دنیای دوقطبی سابق و تبلیغات درباره کمونیسم و ... هستند، تصریح کرد: روسیه نه می‌تواند و نه بنا دارد که به ایران زور بگوید. با این کشور در خصوص مسائل دفاعی در حال همکاری هستیم و تقریباً هرچه خواستیم کم و بیش به ما داده است. این رآکتوری که روس‌ها درست کردند آلمانی‌ها قرار بود درست کردند که بعد از انقلاب رفتند و یک قدم کوچک برنداشتند، اما روس‌ها رآکتور را درست کردند و چیزهایی به ما دادند که یک پیچش را اروپایی‌ها نمی‌دهند.

ولایتی افزود: چین در اوج تحریم ها با ما همکاری کرد و 52 میلیارد دلار حجم مبادلات ما با چین بود که البته فاصله این رقم با کشور دوم بسیار زیاد است. رهبر معظم انقلاب سال‌ها قبل نگاه به شرق را فرمودند و در دیدار با رئیس جمهور چین گفتند که طالب روابط راهبردی با چین هستیم و آنها نیز این نکته را گفته بودند. چینی‌ها طالب کارکردن در پارس جنوبی و آزادگان هستند. بنابراین نگاه راهبردی به شرق راحت‌ترین کاری است که از طریق آن می‌توانیم از شر قایم باشک بازی‌های غربی‌ها خلاص شویم. نباید تحت تاثیر فضاسازی افرادی که غربگرا هستند و پاریس را از مسکو بیشتر دوست دارند قرار بگیریم.

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام در پایان در جمع بندی صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: باید قدرت موشکی و منطقه ای را به کوری چشم آمریکا حفظ کنیم. تقویت هسته‌ای در حوزه‌هایی که محدودیت ندارد انجام شود، ادامه مذاکرات براساس شرایطی که مقام معظم رهبری فرمودند ادامه یابد و اروپایی‌ها باید تضمین دهند که نفت ما را می‌خرند و مشکلات بانکی رفع می‌شود. آمریکا نیز باید از منطقه برود و منطقه را به اهلش واگذار کند.

ولایتی همچنین در بخش دیگری از این نشست به مرور تجربه برجام و هشدارها و رهنمودهای رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه برجام دومین تجربه مذاکراتی با غرب در خصوص هسته‌ای بود، اظهار داشت: اولین تجربه در سال 82 و 83 شکل گرفت که در تجربه اول تقریبا همین مسیر طی شد و به همین نتایج هم رسیدیم. به این ترتیب که غربی‌ها با رویکرد مذاکره و تلاش در جهت قانع سازی ایران جلو آمدند و تلاش کردند خود را نماینده جامعه بین‌الملل دانسته و می‌گفتند برای ایجاد امنیت خاطر خوب است که ایران به مردم جهان خاطرجمعی بدهد که کارهایش کارهای نظامی نیست.

وی افزود: در داخل کشور هم جناح و تفکری وجود داشت که می‌گفت برای راحت زندگی کردن و معیشت خود را با غربی‌ها درنیندازیم. بعضی ها در ظاهر می‌گفتند از مذاکرات ضرر نمی‌کنیم. حتی افرادی هم تحت عنوان دلسوزی می‌گفتند که هسته‌ای چیز خاصی نیست. مثل علی رزم آرا (نخست وزیر پهلوی) که می‌گفت ایرانی‌ها نمی‌توانند یک لولهنگ(آفتابه سفالی) بسازند. اینها رزم آراهای عهد ما بودند که دیپلماسی لولهنگ را بازی می‌کردند.

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام با بیان اینکه انکار کارایی جوانان از جمله در فناوری هسته‌ای، سلاح مزدوران داخلی و خارجی از گذشته بوده است، تصریح کرد: در دوره ملی شدن نفت ملیّیون تلاش کردند قرارداد گس-گلشاییان را لغو کنند که رزم آرا به مجلس آمد و گفت: ما یک لولهنگ هم نمی‌توانیم بسازیم. حتی فضل الله زاهدی عامل کودتای 28 مرداد بعد از کودتا به مجلس آمد و گفت که نفت یک ماده متعفن بدبو است که فایده‌ای ندارد و الان عصر اتم است. احتمالاً فکر می کرد اتم سوختی است که مثل بنزین در باک ماشین به راحتی می‌ریزند و کار می‌کند.

ولایتی با اشاره بر اینکه همواره مواردی که غربی‌ها برای ایجاد مشکل برای ایران به آن متوسل می‌شدند، مشابه است، گفت: در دوره ملی شدن نفت ایران ما بایکوت شدیم. دکتر مصدق به آمریکا خوش بین بود و رفت تا از حق ایران دفاع کند و معتقد بود که چون آمریکایی‌ها علیه انگلیس در گذشته انقلاب کردند پس انقلابی هستند، اما ترومن(رئیس جمهور وقت آمریکا) آب پاکی را روی دست مصدق ریخت.

وی افزود: بعدها ترومن یک میانجی به نام هریمن را به ایران فرستاد و دکتر مصدق در نطق مجلس گفت که هریمن کسی نیست که اعتبار خود را از بین ببرد. مثل همان خوش بینی که برخی دوستان امروز ما به کری و اوباما داشتند و می گفتند زیر حرفشان نمی زنند.

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام با بیان اینکه در سال 82 و 83 اروپایی ها در اقناع غربی‌ها برای نماندن دو یا سه سانتریفیوژ در کشور نقش اساسی داشتند، اظهار داشت: در ماجرای برجام نان و آب مردم را به برجام گره زدند و همه جای کشور تعطیل بود. در هیئت مذاکره کننده همه بار روی دوش دکتر ظریف بود و واقعا تلاش کرد اما نمی‌شود یک نفر متخصص همه چیز باشد، بلکه باید کارشناسان مختلف حضور داشته باشند و در مجلس نیز این موضوع مطالعه و بررسی شود. آیا مجلس باید چنین چیزی که این میزان مهم است را در عرض 20 دقیقه تصویب کند. مشخص است که مجلس نیز کار خود را به خوبی انجام نداده است. برخی می گویند که در کمیسیون‌های مجلس به اندازه کافی بررسی شده بود، اگر درست بررسی شده بود که ما این مصائب را امروز نداشتیم؛ این نشان می‌دهد مجلس هم کار خود را درست انجام نداد.

ولایتی با بیان اینکه ما در زمان قطعنامه 598 دو سال مذاکره کردیم و اساتید درجه اول حقوق مانند دکتر حبیبی و دکتر ممتاز در حقوق بین الملل و سرلشکر رشید در حوزه دفاعی و کارشناسان دیگر در حوزه های مختلف همراه ما بودند گفت: تاکنون مذاکره‌ای به موفقیت 598 نداشتیم و آن هم علتی نداشت جز اینکه با کارشناسان حوزه‌های مختلف مشورت می‌کردیم و از آنها کمک می‌گرفتیم.

وی گفت: یک اشکال دیگر برجام نداشتن متن فارسی بود که احساس حقارت به انسان دست می‌داد. حتی عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای هم با آن متن ذلت بار نسخه فارسی داشتند اما درباره برجام اینهم انجام نشد.

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام تصریح کرد: رهبر انقلاب درباره همه اینها بارها تذکر دادند و گفتند از مقامات آمریکایی تضمین مکتوب بگیرید اما متاسفانه این کار توسط مسئولان کشور انجام نشد. طرف مقابل خیلی از کارها را با جنگ روانی پیش می‌برد. اما یک متخصص جنگ روانی در تیم ما نبود و نقص متخصصان در گروه برجام یک مشکل دیگر بود.

ولایتی افزود: در سال 82 نیز عده‌ای مانند زمان امضای برجام عجله داشتند سال 82 که همه صنعت هسته‌ای متوقف شد همزمان با حمله آمریکا به عراق بود که عده‌ای در داخل با جنگ روانی یا دفاع روانی می‌گفتند حمله آمریکا نزدیک است و تعجیل کردند. در ماجرای برجام هم با پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه گفتند که برای رفع مشکلات باید مذاکره کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی و غربی‌ها هدفشان از برجام این بود ایران مقتدر نباشد، گفت: این جان کری همه کار از فرستادن هدیه تا تبریک عید نوروز انجام می‌داد تا دست آخر درباره سوریه صحبت کند. در واقع برجام یک دکمه بود که کت و شلوار و اصل قضیه منطقه می‌شد تا ما در منطقه نباشیم. ما امروز در سوریه پیروز شدیم، در لبنان و عراق پیروز شدیم و در یمن هم در حال پیروزی هستیم. جبهه مقاومت نفس امریکا و اسرائیل را می برد. برای همین بیابان گردهایی که شعور اداره کشورشان را ندارند و واقعاً بیت المال مسلمین را هدر می دهند (حکام عربستان) امید بسته بودند در لبنان کاری کنند برای همین نخست وزیر لبنان را گروگان گرفتند.

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام تصریح کرد: ایران الهام بخش منطقه است آنها در عراق ناراحت هستند که بار دیگر سه بخش کرد، سنی و شیعه ائتلاف کردند حتی سفیر امریکا چند ماه قبل از تجزیه و رفراندوم میانجیگری کرد و به سیاسیون عراق گفته بود که شما گمرکات را داخل خاک ایران یا ترکیه بزنید و نفتی که از کرکوک می‌آید درآمدش به خزانه عراق ریخته شود اما یک سرباز عراقی در خاک اقلیم نباشد. کنسولگری آمریکا در اقلیم بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان از نظر میزان کارمند است که یکی از اهداف اصلیشان تجزیه عراق است ولی در همه این موارد بحمدالله شکست می خورند و دوستان ایران پیروز می شوند.

به گزارش ایسنا، ولایتی با بیان اینکه ما از این برجام با تدابیر رهبر معظم انقلاب سرافراز بیرون می‌آییم و این موج را با قدرت از سر می گذرانیم، تاکید کرد: جواب دشمنان ایران در منطقه داده خواهد شد. این کلمه راهبردی "مقاومت" است که از تهران تا فلسطین، صنعا و بیروت را در برگرفته و نفس آمریکا و سعودی و اسرائیل را بند آورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷۴
مرغ حق
|
United States of America
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
1
35
...الان مشکل مردم ما ساخت موتور زیر دریاییه؟؟؟؟؟
الان دغدغه من جوون که بهترین دوران زندگیم رو ..سانتریفیوژه ...است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
گفته اند سیر از گرسنه خبر ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
شما راست میگی مشکل مردم تلگرام و کنسرت و حضور بانوان در ورزشگاه هست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
ما که با تلگرام و کنسرت و حضور بانوان مشکلي نداريم شما داري داداش
abc
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
20
به نظر میرسد اقای ولایتی حتی سخنان پیشین خود را فراموش کرده ؟نکاتی را که بیان میکند همسو با کارهایش در دانشگاه ازاد است؟مواضعی عجیب.حال هدف چیست ؟باید فکر کرد.
معلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
2
18
جناب ولایتی بعد از فوت مرحوم هاشمی باسرعت در مسیر اصولگرایی تندرو حرکت میکنه اونم با چندین شغل و پست مهم و...
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
2
19
اقای ولایتی همه می دانندکه شما خواب چهارسال اینده رادیده ای اما بدان کسی به مثل شما رای نمی دهد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
18
به به.... روزگارتان خوش جناب هزاردستان...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
20
بابا تو دیگه کی هستی؟ واقعا کی هستی؟ متخصص اطفال؟
دیپلمات؟ سیاست مدار؟ متخصص مهندسی هسته ای؟ عضو کنگره جهانی اهل بیت؟ رئیس هیئت امنایی دانشگاه آزاد؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
15
یادمون نرفته در مذاکرات با فرانسه ایشون برای نواسه بیمار میتران یک نسخه نوشت و در مذاکرات پس از قطعنامه 598 تقریبا نتوانست از طارق عزیز امتیاز بگیرد امتیاز گرفتن از ترامپ و اوباما و غرب که مشخصه
پسر شیک پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
14
چهره عوض کردین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
17
ایشان خودش در زمان برجام حامی ان بود و الان ناگهان مخالف ان؟؟؟؟
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
17
ظاهرا اقای ولایتی گمان میکنند ملت یادشان رفته که دیپلماتهای عزیز ما را در افغانستان به کشتن دادند . نه . همه یادشان هست . شما هم بهتر است خودتان را به فراموشی نزنید .
ننه قمر
|
Germany
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
20
این آقای دکتر سیاست از دیر باز مهندس سیاست ایران بود به ایشان بگویید در دوران شانزده سال سیاست گذار خارجه بودید چی ساختید که امروز طلب کار هستید جناب وزیر خارجه پنهان در دولت پنهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
16
1
کجاش حمله شدید بود این؟ از دست شما ژورنالیستای ایرانی!!!
یارانه از دست داده
|
Saudi Arabia
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
16
البته ایشان یادشان رفته که تاکنون بندهای مهم قطعنامه ۵۹۸ اجرایی نشد مثل برجام!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
18
نه که شما خسارات جنگ را بر اساس ۵۹۸ ستاندید و خرمشهر را آبانیدانید؟! این بزرگوار میخواد بگه از دکتر ظریف بهتره؛ همه حرف همینه!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
19
اگر اینها رزم آرا بودند, شما هم حاج میرزا آقاسی بودید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
21
هر روز که میگذره حقایق بیشتری بر مردم مسلم و روشن میشه
چرخش ۱۸۰ درجه ای ولایتی حکایت از چیزهایی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
17
بعضیها چقدر زود رنگ عوض میکنند جناب ولایتی هنوز یادمون نرفته که وقتی برجام امضا شد جنابعالی چه تعریف و تمجیدی از برجام کردی در ضمن همه میدانند که در قطعنامه ۵۹۸ بار اصلی کارشناسی و نوشتن متن قطعنامه بر دوش دکتر ظریف در آن سالها بوده و جنابعالی حتی انگلیسی هم بلد نیستین که بتونین یک قطعنامه بین المللی تدوین بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
12
بنظرم حقشو خوردن.....این باید رییس جمهور میشد..تاایران گل وبلبل شود......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
17
آقای ولایتی درسته شماها در همه جای دنیا پیروز شدید این مردم ایران هستند که نابود شدند .
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
13
به اقای ولایتی توصیه میکنم همیشه یک لیوان اب سرد دم دست خودشان داشته باشند . درست مثل زمانی که با خونسردی تمام دیپلماتهای عزیز این مرزوبوم را در افغانستان به کشتن دادند !
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
17
مشکل کشور ما اینه که اولویت های کشور را به ترتیب اشتباه نوشته اند و همین اولویت های جابجا شده را هم از راه اشتباه اجرا می کنند که نتیجه اش را در ایران و منطقه می بینیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
18
عاقبت سی وپنج پست. عاقبتش همین قاطی کردن ها است .
علی احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
17
آقای ولایتی فرسنگها از مردم دوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
10
ولایتی تنها موفقیت سیاسی اش تولید انبوه کتاب و مقاله. برای انهایکه به اعتبار سی وپنج شغل برایشان ارزان با تسهیلات چاپ بانام زیر نظر. مولف. همکار مقاله و ....ِ منتشر می گردد .
که اسم ان دیپلاماسی انتشارات دیگران فریبی می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
کتابای مزخرف و چرت. یکیشو من خوندم حالم بهم خورد.
خسرو
|
Netherlands
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
13
نمیدونم والا ایشون پزشک اطقاله یا همه کاره مملکت؟!!! دانشگاه آزاد رو کجای دلم بزارم؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
6
دخالت سیاست در روش تفکر تفرقه افکنی ولایتی .
به همه اندازه که انسان ها به وجود. طراحان المپیک حامی تعامل سالم بین ملل مختلف افتخار می کنند .
به. ولایتی طراح پیوند سیاست به ورزش و پرهیز از نمایندگان دیگر ملل ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
10
ولایتی داوطلب ریاست جمهوری بود
ستاد انتخابات او از همه منابع مالی, معنوی, دانشگاهی, بازاری. همکاران بهداشتی درمانی کشور و...... بیشترین هزینه. و نتیجه پیام کمترین محبوبیت را داشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
15
دهه ات سر آمده مربی . سیاست ها وتوصیه هایت بوی کهنگی می دهد. تشریف ببرید . خوش آمدید .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
14
آقای ولایتی قطعنامه 598 هم نقص داشت .ایا توانستید غرامت جنگ را بگیرید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
12
اقای ولایتی یادش رفته قبلا راجع به برجام چه گفته بود و خودش چه میزان در این توافق نقش داشته است
خوشا روزی که انسانها خودشان باشند و اینقدر تغییر رنگ نداشته باشیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
14
نه شرقی نه غربی دیگه تموم شد .حالا دیگه فقط شرقی .این همه باج داریم به روسیه میدیم اون وقت اسرائیل با اونا هماهنگ میکنه برا کشتن نیروهای ما توی سوریه .بله آقای پوتین هستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
12
اگر فعطنامه ٥٩٨ كارشناسى شده بود چرا قبول ان با
جام زهر همراه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
10
ایشان رنگهای مختلف را از کجا تهیه میکند عجایب رنگهایی است یکروز میگفت اگر برجام نبود جنگ بود امروز سازی دیگر کوک کرده است . ایکاش بازنشستگی هم امتحان روانکاوی داشت
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
14
سلام
فعلا دیواری کوتاهتراز دیوار دولت نیست .
azad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
3
هر کسی یه وظیفه ای داره نمیشه بخاطر بی عرضه گی اقتصاددان ها توان علمی کشور ضربه بخوره
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
11
این فرد شانزده سال رییس دستگاه دیپلماسی بود و ........چه قدر هم زشت و طلبکارانه حرف می زنه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
7
3
برجام روی معاهده ترکمنچای را سفید کرد. ...من نمیدانم چرا در عرصه دیپلماسی بعضی نمی خداهند بفهمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
10
شما كه اينقدر با غرب مخالفى ميدانيد كه اگر انگليس و فرانسه فروش جوجه يك روزه را به ايران قطع كنند قحطى مرغ در ايران بوجود ميايد
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
11
متاسفم ...آقای ولایتی .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
10
عوام فریبی جزء ..اینهاست اینها فقط از اسلام خشونت رو یاد گرفتن در حالی اسلام محدود به خشونت نیست و راه گشایش هم در خشونت نیست چون ما باید مدافع باشیم نه مهاجم نباید با حیثیت مردم بازی کرد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
12
این الان دقیقا چکاره مملکته که همه جا نظر میده ؟ کی سیاست کشور می خواد مدرن بشه
رستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
5
هر کسی تغبیر خودش را دارد آقای ولایتی
نظر رهبری فصل الخطاب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
9
صبح بخیر اقا
وزش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
11
ولایتی شما ها با افکار تون ... این سرنوشت بیکاری و فقرو ...رو شما نمی بیند چون ...
ناشناس
|
France
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
14
البته بعد از پیروزی در سوریه و این همه هزینه دوست خوبتون روسیه دستور فرمودند که سوریه رو‌ترک کنید بدون هیچ‌گونه دست اوردی کدوم پیروزی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
1
13
جالب اینجاست که کسی ادعای استفاده از متخصص میکند که تخصص خودش طب اطفال است و نه سیاست خارجی و نه اقتصاد ونه .... . ؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
2
13
جالبه که ایشان در همه موضوعات صاحب نظرن
فقط ی چیز میگم برجام آخرین راه ..بود ولاغیر...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
2
15
...اگه رئیس جمهور هست
پس امثال این آقا چه حقی دارند برجام رو زیر سوال میبرن؟
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
5
روسیه هم می‌تواند و هم بنا دارد که زور بگوید!
وفا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
5
اگر یک جو صداقت داره این ادم فقط یک لیست ار دارییها و سهام مراکز درمانی و غیره و پستهایی را که اشغال کرده ارائه کنه تا معلوم شود چه نسبتی با این مردم دارد. گمانم مشاعر ایشان داره به هم ریختگی بیشتری پیدا می کنه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
3
.. آقای ولایتی .. جه شده !!؟ .. خودزنی می کنید !!|؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
5
در مورد صحبتهای ایشان نکات زیر قابل توجه است:
1- قطعنامه 598 به چه دلیل باید مهمتر از برجام باشد!؟ قطعنامه 598 یک قطعنامه معمولی است که در رویه شورای امنیت سازمان ملل تعریف شده و برای خاتمه دادن به همه جنگها شورای امنیت موظف به ورود به مسئله و ایجاد تصمیم و قطعنامه است که در مورد جنگ ایران و عراق هم این اتفاق افتاد و جالب اینکه آقای دکتر و دوستانشان همین قطعنامه به اصطلاح مهم را یک سال و چند روز بعد از تصویب آن پذیرفتند! تقریبا به جز مبادله اسرا و عقب نسینی تا سر حد مرزها بقیه مفاد آن یا به طور کلی اجرا نشد یا به طور ناقص اجرا شد و به خصوص بند مربوط به غرامت مورد مطالبه ایران.
در حالی که برجام یک معاهده بین المللی که در نوع خودش بی نظیر بوده است که در قالب قطعنامه شورای امنیت نیز آمده است و کاملا مبنای حقوقی دارد.
2- در جایی از صحبتها آمده است که هیچ تضمین کتبی از طرف رئیس جمهور وقت آمریکا گرفته نشد! واقعا فکر میکند که آقای ترامپ به امضای اوباما و یا دست خط او احترام می گذاشت و برجام را پاره نمی کرد مگر غیر از این است که پای برجام را خود اوباما به عنوان یکی از اعضای 5 به علاوه 1 امضا کرده و مگر غیر از این است که دولت آمریکا ان را در قالب قطعنامه شورای امنیت پذیرفته بود! آیا این حرف مضحک نیست که فکر کنیم یک دست خط و امضا از این همه معاهده و قطعنامه اثر حقوقی یا بازدارنده بیشتری داشت!؟
3- در مورد روسیه گفتید! آقای دکتر روسیه واقعا دوست است یا دشمن! اولین کشوری که بعد از پاره شدن برجام از طرف آمریکا اعلام کرد که در صورت تحریمهای آمریکای برای ایران کاری از دستش بر نمیآید روسیه نبود!!! آیا چنین صحبتی از طرف اروپا مطرح شد!؟ در مورد خدمات بی مزد جمهوری اسلامی به نیروهای روسیه در بمباران مواضع داعش در سوریه که نهایتا از نیروهای ایرانی خواسته که از سوریه خارج شوند چه؟!! در مورد بد عهدی 10 ساله روسیه در تحویل سامانه اس 300 که مجبور به طرح شکایت شدیم چه؟!! در مورد ساخت 14 ساله راکتور هسته ای بوشهر!؟ در مورد تحویل تانکهای تی 72 اس با قطعات معیوب چه؟!! و در مورد پایمال کردن حق ایران در نظام حقوقی دریای خزر و....؟! واقعا مردم ما چه خاطره خوبی از روسها دارند !؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
4
1
آقای ولایتی حرف های درستی زده متاسفم هنوز هم کسانی در کشور ما هستند که اینقدر خودشون رو در برابر انگلیس و فرانسه حقیر میدونن که معتقد هستند ما حتی قادر به تولید مرغ هم نیستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
2
خداانصاف دهداین اقافراموش کرده است چه تاوان بزرگی انثال ایشان باندانم کاری دردوره احمدی نزادروی دست مردم گذاشتندحال میخواهد انتقام پشت کردن مردم ازوی درانتخابات راازآنان بگیردولی بدانندکه حافضه تاریخی مردم قوی ترازوی است وگول این اراجیف رانمیخورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
3
2
اولا آقای ولایتی تحلیل بسیلر دقیقی از برجام و منطقه داشتند و درست هم گفتند اما این سایت چرا فقط کامنت افراد همسو با خودش را منتشر می کند که هیچ ارزش تحلیلی و سیاسی ندارد و بیشتر از روی احساسات و و بعضی هم از روی عقده گشایی است خداوند آقایث ولایتی و افرادی همچون ایشان را برای انقلاب و جمهوری اسلامی حفظ کند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
1
6
بعضی موقع ها با خودم فکر می کنم می گویم خدایا این مرد چه جوری شانزده سال ریس دیپلماسی ما بوده است
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
1
4
چه ادبیات فاخری...خخخخ
ایشون با این سبک و سیاق و تندروی ها برنامه دارن مطمعنا..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
1
6
بازنشستگي براي اين آقا وجود ندارد چقدر بدنبال ماديات هستي
خروس محله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
3
این همه طرح و برنامه به چه قیمتی؟ میدانید قیمت اقدامات قبلی شما برابر با گسست اجتماعی، فقر اقتصادی و شیوع بی بند باری در ساختار قدرت شده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
1
6
خدا ملت را از دست این ولایتی نجات دهد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
1
6
در دولت اقای روحانی خیلی ها جرات سخن گفتن پیدا کردن.در زمان احمدی نژاد تو لاک خود بودن.اقای ولایتی مثل اینکه یادشون رفته مردم دیگه خیلی اگاهند و به راحتی هر حرفی را قبول ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بله همچنین عناوین و تحلیلهای مغرضانه و نمایش گزینشی نظرات رو هم قبول ندارند
مجتبی شمیرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
1
4
جناب دیپلمات همه جیز دان از تاریخ و ادبیات و سیاست خارجی و داخلی و طب اطفال و ........ کمی هم به فکر سلامتی خود باشید و این باقی مانده عمر شریف را کمی استراحت کنید بخدا حیفه بزرگواری چون شما با اینهمه................. مشاغل ریز و درشت.
جالبه شما اساتید دانشگاه آزاد را که از جنابعالی خیلی جوانتر هم هستند بازنشسته می کنید!!!!!!
این رسم بچه های شمرون نیست شما را آیت الله خیلی بالا کشید و اینطور تلافی کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
3
پول دار ترین دانشگاه در ایران دانشگاه آزاد می باشد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
4
کی بازنشست میشود؟
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
4
اقای ولایتی بیا و بعد از سالها یک چندی هم تصمیم بگیر به عقل و درک و شعور و رای جامعه احترام بگذار . از جانب همه حرف زده ای بس است . یک چندی هم گوشهایت را به سمت پیامهای اکثریت احاد جامعه تنظیم کن . جای دوری نمیرود . به خود خدا ضرر ندارد ! به نفع اخر و عاقبت خودت هم هست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
5
این اقا همکاری ادعا میکنه در یمن پیروز شدند؟!!! متاسفانه رهبری بصورت غیرمستقیم فضا را از ابتدا بر علیه دولت ایجاد کرد و هرچندوقت یکبار بااوردن دوستانش مثل ولایتی از ابزار ضربه استفاده میکنه
الحمدلله مردم عاقل و دین دار هستند و تلاش های صادقانه را به درستی تشخیص میدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
3
آقاى ولا يتى هر وقت حالش خوب نيست حرفهاى عجيب غريب زياد ميزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
2
آقای ولایتی دیر بیدار شدید......
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
1
اولا قطع نامه 598 محصول تفکرات سیاسی و روشنفکرانه آیت الله هاشمی رفسنجانی بود .
حقیقتا از صحبتهات متاسفم نشان دادی نان به نرخ روز میخوری . مگه دراین کشور قحت رجاله شما سی پست داری وتمامی جوانان بیکارند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین