کد خبر: ۵۲۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

واکنش الله‌کرم به تحریم آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا فهرست جدیدی از تحریم های خود علیه دیگر دستگاه ها و شخصیت های ایرانی را اعلام کرد که در میان آنها نام حسین الله کرم نیز دیده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین الله کرم در واکنش به قرار گرفتن نامش در لیست تحریم های آمریکا گفت: تحریم های آمریکا نمی‌تواند بر زندگی شخصی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و شغلی من اثر منفی ایجاد کند.

وزارت خزانه داری آمریکا فهرست جدیدی از تحریم های خود علیه دیگر دستگاه ها و شخصیت های ایرانی را اعلام کرد که در میان آنها نام حسین الله کرم نیز دیده می شود. بر همین اساس با حسین الله کرم به گفتگو نشستیم تا آثار این تحریم ها را بر زندگی کاری و شخصی او جویا شویم.

بخشی از گفتگو با حسین الله کرم را می خوانید:

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه دیگر شخصیت های ایرانی از جمله شما اعمال کرد، این تحریم ها روی کار حسین الله کرم چه تأثیری خواهد داشت؟

به لحاظ شغلی استاد دانشگاه هستم. از این جهت تحریم ها هیچ تأثیر منفی روی شغل من نمی گذارد. قسمت دوم شغل من کار تحقیقاتی است که باز هم ارتباطی با بحث تحریم نخواهد داشت. از لحاظ اجتماعی نیز با گروه های مختلف همچون دانشگاهی ها، هیات های مذهبی، بسیجی و مردمی مرتبط هستم که تحریم ها بر آن ارتباط ها نیز اثری نخواهد گذاشت. از نظر سیاسی هم می توانم بگویم در کشور ما افراد به انقلابی و غیرانقلابی تقسیم می شوند، من در جریان انقلابی حضور داشتم و خواهم بود بنابراین تحریم بر این حضور من در جمع انقلابی ها نیز شقاقی ایجاد نمی کند.

در حوزه اقتصادی، در منطقه سرپل ذهاب و روستای بردیه منطقه سوسنگرد کارهای خیریه ای مانند خانه سازی برای زلزله زدگان و توانمندسازی محرومین را دنبال می کنم بنابراین تحریم های آمریکا روی این حوزه فعالیت من نیز تأثیرگذار نخواهد بود. فعالیت دیگر من رسانه ای است که تحریم های آمریکا اثری بر این بخش از فعالیت من ندارد. در مجموع تحریم های آمریکا نمی تواند بر زندگی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و شغلی من اثر منفی ایجاد کند.

شما مراودات اقتصادی خارجی داشتید که آمریکا شما را تحریم کرد؟

مراودات اقتصادی نداشتم اما مدتی در بوسنی هرزگوین و بالکان بودم.

پس اخیرا در خارج کشور فعالیتی نداشتید؟

خیر، اخیرا نبودم. دهه هفتاد فعالیتم در بوسنی هرزگوین مربوط به جنگ با صرب ها در حمایت از مردم مظلوم سنّی سارایوو بود. در دهه هشتاد به عنوان کارگزار دولتی به کشور کرواسی رفتم، حوزه فعالیتم نیز وابسته نظامی بود. آنجا اتفاقا با دیپلمات های مختلف برخورد و ارتباط داشتیم.

تحریم های اخیر آمریکا سفرهای خارجی شما را محدود نمی کند؟

سفرهای خارجی من علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی به کشورهای دوست و همکار مثل کشورهای اروپایی، آسیایی، ترکیه، لبنان، عراق و سوریه است که تا به حال مشکلی ایجاد نشده چون مرتبه اول و جدید نیست که تحریم می شوم. نام من در لیست اولیه تحریم آمریکا نیز بود اما تأثیر منفی در سفرهای خارجی من نگذاشت.

تحریم های اقتصادی جدید آمریکا علیه شما روی زندگی شخصی تان اثر می گذارد؟ یعنی شما مجبور خواهید بود از شمال شهر به جنوب شهر نقل مکان کرده و خانه اختیار کنید؟

نیروهای انقلابی این وضعیت را از قبل تمرین کردند، امثال من در جنوب شهر زندگی می کنند و سوار موتور سیکلت می شوند. امثال من با دانشجویان خود ارتباط دوستانه انقلابی مستقیم دارند. من الان در جنوبی ترین منطقه تهران زندگی می کنم میان مردمی هستم که از نظر شغلی و مالی دچار صدمه دیدگی هستند اما این مردم از انقلاب دفاع می کنند و محکم می ایستند بنابراین تحریم های آمریکا در زندگی شخصی من به هیچ وجه نمی تواند اثر منفی بگذارد.

منبع: نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین