کد خبر: ۵۲۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

انقلاب در آزمایش خون

دانشمندان آمریکایی توانستند از طریق یک آزمایش خون ساده نشانه‌های 10 نوع سرطان را پیش از ظهور و بروز تشخیص دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
تست جدید با صحتِ 90 درصدی در مورد سرطان رحم و تخمدان با برداشتن قطعات دی ان ای و رهاسازی آن‌ها در سلول‌های سرطانی با روشی نوین انجام می‌شود. این روش توسط دکتر «اریک کلین» از کلینیک کلیولند در اوهایو روی 1400 نفر انجام‌شده و در 90 درصد از موارد با تشخیص درست همراه بوده است. {لینک}

از میان 4 نفری که آزمایش‌شان مثبت در آمد، چند ماه بعد دو زن به سرطان تخمدان و مخاط رحم مبتلا شدند.

کلینیک کلیولند در اوهایو که مبدع این روش بوده، در اجلاس سالانه جامعه انکولوژی در شیکاگو از روش منحصربه‌فرد خود رونمایی خواهد کرد و گفته می‌شود 5 تا 10 سال آینده این روش متداول خواهد شد.

دکتر اریک کلین رهبر این تحقیق و روش جدید می‌گوید: به‌طور بالقوه این بهترین روش تشخیص سرطان است که تاکنون ابداع‌شده و با پیدا کردن سلول‌های سرطانی قبل از بروز بیماری در بدن، می‌تواند در درمان اولیه کمک مؤثری داشته باشد و ما امیدواریم به‌وسیله این روش جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهیم.

در حال حاضر سلول‌های سرطانی پس از شیوع در بدن، تشخیص داده می‌شوند و این کار، درمان را با دشواری مواجه می‌سازد اما روش انحصاری کلینیک کلیولند می‌تواند انقلابی در آزمایش خون درباره مظنونین به ابتلا به سرطان باشد.

به گزارش خبرآنلاین، این روش بسیار ساده بوده و برای اعضای خانواده‌هایی که سابقه ابتلا به سرطان دارند، حائز اهمیت فراوانی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین