کد خبر: ۵۲۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

کوبا برای اصلاح قانون اساسی آماده می‌شود

این اصلاحات که بسیاری مدت‌هاست انتظارش را می‌کشند، قرار است پشتوانه قانونی گشایش اجتماعی و اقتصادی برای این کشور کمونیستی فراهم کند و در عین حال «ماهیت بی‌چون‌چرای سوسیالیستی» آن را نیز حفظ کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، مجمع ملی کوبا آماده می‌شود تا امروز –شنبه- اصلاحات قانون اساسی این کشور را آغاز کند. این اصلاحات که بسیاری مدت‌هاست انتظارش را می‌کشند، قرار است پشتوانه قانونی گشایش اجتماعی و اقتصادی برای این کشور کمونیستی فراهم کند و در عین حال «ماهیت بی‌چون‌چرای سوسیالیستی» آن را نیز حفظ کند. 

چشمگیرترین نکته در مورد این جلسه بی‌مانند مجمع ملی تایید اصلاح قانون اساسی کوبا است که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۷۶ میلادی و در دوران جنگ سرد نوشته شد. 

نخستین‌بار «رائول کاسترو» رئیس‌جمهوری سابق کوبا در سال ۲۰۱۱ از نیاز به تغییر در قانون اساسی این کشور خبر داد تا فضا برای سرمایه‌گذاری خارجی و بخش‌های خصوصی باز شده و در عین حال نظام سوسیالیستی این کشور حفظ شود. 

نشست فوق‌العاده مجمع ملی کوبا که معمولا سالیانه دو بار در ماه دسامبر و جولای برگزار می‌شود، قرار است ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (۱۴ به وقت گرینویچ) تشکیل شود.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین